Magyar idő szerint este kilenc óra körül bukkant fel újra a C–17-es NATO-gép a Flightradar-alkalmazáson; eszerint Afganisztánt elhagyva már Türkmenisztán felett repült a repülőgép, amellyel az Afganisztánban rekedt magyarokat menekíthetik – írta meg a Magyar Hang. A lap információi szerint egy C–17-es szállt fel kedden Pápáról, és a radarok az Afganisztánnal szomszédos Türkmenisztán légterében látták utoljára.
A holland védelmi tárca portálja annyiban megerősítette a Magyar Hang információit, hogy a NATO keretében két C–17-es szállítógépet vetettek be a magyarországi pápai légibázisról. A portál értesülése szerint az első repülőgépnek hétfőn nem sikerült leszállnia Kabulban. A második C–17 típusú szállítógép viszont kedd este sikeresen landolt a kabuli nemzetközi repülőtéren. A gép nemrég felszállt, mintegy 40 emberrel a fedélzetén. A portál szerint a gép fedélzetén sem holland, sem afgán állampolgár sincs.
Forrás: Mandiner; Fotó: MTI/AP/dpa
Facebook hozzászólás
Lárifári
2021-08-19 at 09:55
@ benzoli
Pont most repült el Szabadka felett a Corendon Airlines Hamburgból Izmirbe tartó járata, egy Boeing 737-853, hívójele XC3550/CAI1, reg. száma TC-TJI.
Ennyit a tilalomról.
benzoli
2021-08-19 at 04:55
Valaki megirhatna, hogy Szabadka korzeteben miert van repulesi tilalom. Az epulo gyorsvasut miatt, amit Ujvidekig a Magyar allam finansziroz. Vagy a Trianoni titkos zaradek miatt ?
Lárifári
2021-08-18 at 23:20
@ Namond
22:52-kor landolt az amszterdami Schiphol reptéren.
Lárifári
2021-08-18 at 21:20
@ Namond
Nem tudom, de Pápán nem szállt le. 21:10-kor kerülte délről Pápát és kb. 6 perc múlva átlépett Ausztriába Sopronhorpács, Zsira térségében és tart észak-nyugatra.
Namond
2021-08-18 at 21:17
Lárifári 2021-08-18 at 20:09
Jó a ki nem mondott kérdés; Ki a másik 14 fő?
Mert azt tudjuk, hogy a kitudja hány személyes (150?) C14-es gép 40 utasa közül, 26 fő a dubaji székhelyű cég alkalmazottja és a maradék 14-ben nincs holland és afgán.
Tehát ki a maradék 14 fő?
Továbbá, ha Szijjártó sz. helyettese kimondja, hogy vannak magyarok Afganisztánban, de titkolja nem csak kilétüket, de számukat is, azzal, hogy egy szövetséges evakuálja őket.
Viszont a külügy mentőakciót indít mások felelősségi körébe tartozó személyek érdekében, az igazán furcsa.
Itt valami igen piszkos játék folyik a háttérben.
Lárifári
2021-08-18 at 20:09
@ Namond
Koránt sem biztos, hogy van egyáltalán magyar állampolgár a gépen. Lehet, más szövetséges ország segítségével, vagy saját magunk hozzuk haza a kint rekedteket.
Egy biztos, ez az akció holland megrendelésre folyik, Grúziában leszállt a gép és kitette a grúz állampolgárokat, valamint pár perce lépett át a bolgár légtérből a románba.
Namond
2021-08-18 at 20:03
Királytigris 2021-08-18 at 13:42
Nem remélem.
Csak felhívtam a kommenttársak figyelmét, hogy más – a hollandok, munkáltató – kötelezettségeinek átvállalása, feltételezi a költségek megtérítését.
Namond
2021-08-18 at 19:59
A hollandok által foglalkoztatott katonai múltú, dubaji munkaválókról van szó?
Hát a többi 60-120 főnyi, állami megbízású, pl a magyar követséget védő és turista magyarral mi van?
nemúgyvanaz!
2021-08-18 at 17:21
nem volt túl jó ötlet a gyermeknyomorító genderfasiszta birodalom egyik kalandorakciójában sem részt venni
és kollaborálni.Bár talán afganisztán megszállásába az soroskádár baloldal lépett be-de hülyeség volt
légteret adni szerbia bombázásához és részt venni a szerbek trianonja-koszovó megszállásában stb
Lárifári
2021-08-18 at 17:21
Ja, és nem is küldhetjük csak úgy ki őket, hanem szükség esetén igénybe vehetjük, mint a többi, SAC tagország.
Lárifári
2021-08-18 at 17:12
@ Ferenc László
Nem, nem mi küldtük ki a 2 db C17-est, hanem a hollandok vették igénybe a SAC keretében.
Egyébként még az sem biztos, hogy a szóban forgó biztonsági cég embereit vették fel.
https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2021/08/17/nederland-zet-alles-op-alles-voor-evacuaties-uit-kabul
Bressa
2021-08-18 at 16:31
max. rosszkor csenget
Bressa
2021-08-18 at 16:30
Azért aki Afganisztánba ment dolgozni, azt elég jól megfizették. Ha pl ministrálni ment volna a szomszéd utcába, ott kevesebb a rizikó
Zia
2021-08-18 at 16:08
Megint elhányták magukat a szakértők.
ViAM
2021-08-18 at 15:50
Bravó Lárifári!
Legalább vennék a fáradtságot és beütnék a keresőbe, hogy Pápai Repülőtér.
Akit érdekel, megspórolóm a leütést.
https://www.google.com/search?client=avast-a-1&q=p%C3%A1pai+rept%C3%A9r&oq=p%C3%A1pai+rept%C3%A9r&aqs=avast..69i57j0l8.5283j0j7&ie=UTF-8
Lárifári
2021-08-18 at 14:39
@ HotelBravo
Bizony, nem magyar, nem is áll magyar parancsnokság alatt.
Nemzetközi beszerzés és üzemeltetés.
15 NATO tagállam plusz Finnország és Svédország alkotta SAC általi beszerzés és üzemeltetés.
NATO kötelékben a HAW légiezred részeként. A gépek üzemeltetését a NAMO szervezi.
A magyar regisztráció és felségjelzés csupán azért van, mert a három pályázó repülőtér közül a magyar, pápai nyerte meg a tendert.
Tyukodi pajtás
2021-08-18 at 14:33
Éljen a kiváló magyar Vezetés! Nem olyan béna, mint csődöt mondott, az idióta globalista kormányok.
Királytigris
2021-08-18 at 13:45
A cikkben C-17-es típusról van szó, a képen meg A-400-sokat láthatunk.
Slendriánság…
A PS olvasóinak így is jó?
Királytigris
2021-08-18 at 13:42
Namond!
Ebben ne reménykedj!
Namond
2021-08-18 at 13:23
Remélem a munkáltatók átvállalják a mentés költségeit, különösen a dubaji cég.
HotelBravo
2021-08-18 at 13:17
ahha szóval a pápai bázisról 2 NATO gép (akiknek a személyzete pl a pilotái egy része is magyar – google a barátja annak aki nem tudta).
Lotyaszájú kommentelők mikor fognak meaculpázni? Ja semmikor még nem adta ki nekik a gazdi amikor majd előkerülnek jönnek a taknyolásukkal, nem is magyar nem is izé.. holland meg a szokásos zsoldos mindekmentoda bullshitelés.