A Momentum EP-képviselője, Cseh Katalin vonattal utazott Brüsszelbe, eközben sikerült neki azt a megállapítást tennie, ami még a balliberális sajtó munkatársainál is kiverte a biztosítékot. A momentumos képviselő ugyanis – miközben a vonaton zötykölődött – kitalálta, hogy az állami kézben levő vasúti monopóliumokat magáncégek kezébe kellene adni. Ez pedig a lehető legrosszabb ötlet, ami egy vasúttársasággal történhet – legalábbis a Mérce szerint. A lap a brit példát hozza fel érvként, ahol ez katasztrófához vezetett.
A Mérce.hu beszámolója szerint Cseh arról írt Facebook-oldalára, milyen jó ötlet lenne, ha megnyitnák a piacot a magáncégek előtt.
Az állami kézben levő vasúti monopóliumokat pedig fokozatosan ki kell nyitni a piaci verseny előtt, hogy a magasabb minőség és az olcsóbb árak elérhetővé tegyék a nemzetközi vonatozást mindenki számára!
A Mérce szerint a MÁV-ot szidni Magyarországon persze nemzeti időtöltés, és nyilvánvaló, hogy Cseh félmondata nem a legkegyetlenebb vagy legszélsőségesebb ötlet. Azonban hozzáteszik: ezzel az a baj, hogy éppen a vasúthálózat és a vasúttársaságok azok, amelyek esetén a privatizáció szinte mindenhol működésképtelenség szélére sodródó vasutakkal és közlekedési káosszal járt. A Mérce felidézi, hogy a britek a vasúti infrastruktúra kezelését és karbantartását is magánosítani kívánták – egyszerűen annál az ideologikus elképzelésnél fogva, hogy a „szabad piac” ezt úgyis jobban megoldja –, majd pedig egy óriási katasztrófa bizonyította be 2000-ben, hogy ez igen nagy tévedés volt. A lap szerint a hatfieldi vonatszerencsétlenség, amely 4 halottal és 70 sérülttel vonult be a történelembe, jól megmutatta, hogy a magáncég, amely az East Coast Main Line vasútjait kezelte – a még Thatcher alatt létrehozott Railtrack -, profitorientált cégként képtelen úgy karbantartani a pályákat, mint egy olyan, amely kiemelt közfeladatot lát el, és állami vagy közösségi tulajdonban teszi ezt meg.
2000. október 17-én a londoni Kings Cross pályaudvarról Leeds felé tartó expresszvonat 185 km/órás sebességgel siklott ki a sínekről Hatfield állomásnál, és fel is borult. A baleset utáni, mindenre kiterjedő nyomozás, és a végül 2005-ben kimondott bírósági ítélet is megállapította, hogy a Railtrack és alvállalkozója, a Balfour Beatty súlyos mulasztásokat követtek el, és lényegében ők voltak a baleset okozói. Mint kiderült, a síneket a Railtrack és alvállalkozója a privatizáció miatt kialakult versenyben elhanyagolta, és túl sok vonatot küldött át rajta két karbantartás között, amelyek miatt a sínek egyszerűen szétrepedeztek. Ráadásul problémaként vetette fel a vizsgálat azt is, hogy míg a British Rail idejében a vasúti mérnököktől a váltókezelőkig mindenki egy jól finanszírozott, olajozott rendszert alkotott, addig a privatizált Railtrack immár nem is volt kapcsolatban a tapasztaltabb szakemberekkel; inkább maguk próbálták saját ütemtervben különösebb mérnöki szakértelem és vasúti tapasztalat nélkül karbantartani az infrastruktúrát.
Sőt, a hatfieldi eset kevesebb, mint egy évvel a paddingtoni szerencsétlenség után történt, ahol a problémák kísértetiesen hasonlóak voltak – emlékeztet a Mérce.
Forrás: Mérce; Fotó: Horváth Péter Gyula/PS
Karlich János
2019-06-14 at 09:18
Még meg sem született az új SzDSz, a botmixer máris a sírját ássa. Naccerű!
Minden csoda három napig tart. A 10% a következő megmérettetésen csak egy 0-át fog veszíteni, ha így folytatják. Márpedig így fogják, mert ez a globalista parancs.
MJF
2019-06-13 at 21:22
Ennek a sátáni “tündérnek” azt ajánlom, hogy mutassa be magán a botmixer működését és hatását. Én a hálózatról üzemeltethetőt ajánlom, mert ha “aktus” közben az elemes lemerülne, akkor megfosztaná magát a gyönyörök hosszan tartó élményétől!
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-06-13 at 17:12
Nem mMV, hanem MÁV!
Namond
2019-06-13 at 17:11
Valaki használta nála a botmixert?
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-06-13 at 17:11
Tipikusan az üresfejű, sémákban gondolkozó, semmihez sem értő, felületes “politikusok” jellemzője az, hogy bemagol egy-két, a még náluknál is silányabb emberek számára divatos, örökzöld varázsszóként ható mantrát. “Az állam rossz gazda” “a privatizáció árcsökkentést és minőségjavulást okoz” és efféléket. Igaz, annyira nem buták az ilyesmiket hangoztatók, mert a magukhoz való eszük megvan: a kedvezményezett privatizátorok nem szoktak hálátlanok lenni. Volt már ijesztően súlyos panama annak idején a mMV üzletágának elkótyavetyélése kapcsán is – nem tudom, az illetékesek töltik-e már életfogytos büntetésüket. Az már csak hab a tortán, hogy a privatizációt “az állam rossz tulajdonos” jelszóval sürgetők vajon kinek adnák el a MÁV-ot? Régi jó bolsilibsi gyakorlat szerint másik állami vállalatnak, mint az SNCF? Mert a másik állam az persze nem rossz gazda. De sejtem én, hogy mi a baja a “politikus” hölgynek a Magyar Államvasutakkal. Szerepel a nevében a Magyar szó.
sanya
2019-06-13 at 15:17
Volt már a MÁV-nál a szoclib időkben “privatizáció”, amikor sok résztevékenységet kiszerveztek, és kft.-ket alakítottak, a teherszállítást is magánosították, mert az nyereséges volt, meg is lett az eredménye.
Pl.a vasúti területeken a fűnyírást végző kft.négyzetméterenként 30Ft-ért vágta a füvet -az én 300n.öles telken, amit én másfél óra alatt nyírok le, ez a kft.ezért 30.000 Ft.-t kért volna- 16 évvel ezelőtt
behajtanitilos
2019-06-13 at 14:35
A Momentum mögött nagyon komoly nyugat-európai (főként német és francia) üzleti körök, multinacionális cégek és filantróp bűnözők állnak kezdettől fogva. Ezt a vasút privatizációt nem most találta ki a botmixeres hisztérika, a kis csapata már pontosan tudja, hogy melyik nyugat-európai multinak akarja majd átjátszani az egész magyar vasutat.
Azért akarnak mindent központosítani (birodalom!) Európában, hogy a tagállamok megkerülésével mindent szektort át tudjanak adni a megbízóiknak és megkapják a pénzüket cserébe. Persze most is gazdaságosságról beszélnek, mint a 90-es években, de pontosan tudjuk, hogy ez hazugság és/vagy félrevezetés, mert nem lehet mindent gazdaságossági alapon vizsgálni.
A magyar Parlament épületét sem lehet átadni egy német multinak, pedig biztos “gazdaságosabb” lenne. A 2008-2012-es görög válság alatt is minden görög állami tulajdont eladtak a németeknek/franciáknak, ami átmenetileg jó gazdasági döntés lehetett, viszont a görögök (nép, kormány, gazdaság, kultúra, migráció) a németek rabszolgái lettek ÖRÖKRE.
csepeli
2019-06-13 at 14:33
Csak mondom, nehogy elfeledjétek: már 30 to arany is van a kamrában! A családi /nagypapi/ vacsinál beszéljétek meg az orvosi praxisodat is, mi lesz veled 5 év múlva? Botmix
árusnak még jó lehetsz Brüsszelben.
márko
2019-06-13 at 14:17
Cseh Kati csak MÁNTRÁZÓ marad
/
be van tanítva MÁNTRÁZNI ( remek felismerései szerint ) sztereotíp szlogeneket
“fokozatosan piacra nyitni verseny előtt”
“magasabb minőség”
“olcsóbb árak”
EZEK MIND
az “ideális, paradicsomi igéretek”
/
MIVEL
ezeket a mántrákat Ő felismerte
nekünk hasra kell vágódnunk
Vízöntő
2019-06-13 at 14:09
Az úton Brüsszelbe és a vonaton született az ötlet, na persze!
A biznisz párt nőgyógyásza kiknek kezdett máris lobbizni és mennyiért?
És a szállodában az ágyban milyen ötlete támadt? Volt ott is, csak ott bekavart a fránya botmixer és azok elvetéltek?
Benedek Károly
2019-06-13 at 13:55
A rib.anciális elvtársnők ötletbörzéje. Kellenek nekünk, mert a szőkék már
akadémikusok.
Kele Loránt
2019-06-13 at 13:41
„ki kell nyitni a piaci verseny előtt, hogy a magasabb minőség és az olcsóbb árak elérhetővé tegyék a nemzetközi vonatozást mindenki számára!”
Szerencsétlen Magyarország! Nem tudom elképzelni, milyen fészek melege termel ki, ilyen buta szerencsétleneket. Elmondok egy svájci példát. Több napos, több vonalra szóló jegyet akartunk venni feleségemmel. Ára a jegyeknek, csillagászati összeget tett ki. A bájos jegy eladónő tett egy ajánlatot. Vegyünk éves bérletet ! ! !, és akkor olcsóbban jutunk a jegyekhez. Nem hetekről, hónapokról, csak három négy napi utazásról volt szó.
Miki
2019-06-14 at 00:23
Amióta a német DB-t privatizálták (1992-ben), azóta csak gondok vannak vele! Drága, rémesen pontatlanul közlekedik (több mint 80%-a a napi (!) járatoknak késik, vagy nem inditják! – abban az órszágban, ahol az ICE közlekedik), az információ megosztás az utasokkal szinte nulla (!), felelösöket SEHOL nem lehet elérni és informálodni.
Ezen felül, a DB a mai napig is orjási pénzügyi gondokkal küszködik!
Privatizáció: Verarschung pur!
csupati
2019-06-13 at 13:34
Most már elkezdett ő is mindenhez (is) érteni…
Feher Zsolt
2019-06-13 at 13:32
Dobälozik az ötlettekel mint a zsido rabbi mikor tanäcsot adott kohnak a libädögles ürügyen. Aztän mikor megdöglött az összes liba azt mondta a rabbi kär pedig anyi jo ötletem lett volna meg.Na azert mert eljutott brüsszelig nem biztos hogy mindenhez ert gondolom atomtudos is volt mär.
szevasz_tavasz
2019-06-13 at 13:32
A “nőgyőgyász” maradjon inkább a botmixernél…. Vagy még jobb, ha meg sem szólal!
Annamária
2019-06-13 at 13:51
Ne maradjon a botmixernél, mert amit a “kis köreiben terjeszt” elfogadhatatlan. Egy orvostól mindenképpen. Viszont gazdasági ügyekben ne nyilatkozzon, mert fejében nagy sötétség van. Olyan pillanatember.
MJF
2019-06-13 at 21:10
Ennek a ribancnak azt ajánlom, hogy tolja fel magának a botmixert. Én a hálózatról üzemeltethetőt ajánlom, mert ha az elemes lemerülne orgazmus közben, az embertelen kib@szás lenne!
Ragnar
2019-06-13 at 13:32
Miss Botmixer tökéletes példája a semmihez sem értő, de mindent mindenkinél jobban tudó liberális beltenyészetnek. Tipikus HP.
Olcsóbb ár eleve minőségromlást fog előidézni, mivel olyan személyek is használni fogják, akikkel nem szívesen vegyülünk sehol sem. Főleg nem egy Budapest-Brüsszel távolságú út alatt. Továbbá nem is beszélve a személyzeti, technikai és biztonsági kérdésekről.
Greg
2019-06-13 at 13:31
Ez az- egyébként ijesztően ronda – nőt utánozó sejthalmaz a tökéletes példája annak, mennyire határtalanul tájékozatlanok és buták ezek a megélhetési politikusként a mi pénzünkön igen jól megélő naplopók. Ráadásul még végtelenül pofátlanok is, hogy van képük vigyorogva menni
Brüsszelbe hazát árulni. Az ország igazi tragédiája azonban az, hogy élnek közöttünk rengetegen olyan honfitársaink, akik ezekre a saját népük ellen áskálódó férgekre szavaztak! Egyedül ők a kizárólagos okai, hogy ezek a fizetett gazemberek Magyarország ellen dogozhatnak!
Ennek az idióta “értelmiségi” förmedvénynek meg talán azért nem sül le a képéről a bőr nyilvánosan megjelenni a kiderült minősíthetelen dolgai után, mert jó vastagon van rajta a vakolat…
Szégyen és gyalázat
Manó
2019-06-13 at 13:39
10/10! Szinte szóról-szóra ezt akartam írni!
Hesslerezredes
2019-06-13 at 13:29
Ahogy az orvostudomány sem “csont, hús, meg karmonádli”, úgy a gazdaság sem “szétba..ni mindent”. Habár Cs. Katalinnál lehet, hogy az orvostudomány az előbbi, de akkor meg menjen a proszektúrára, ott már nem tud nagy bajt okozni. A gazdaságba meg ne szóljon bele – még azt is vissza kellene államosítani, amit anno eladtak a MÁV-ból.
Nahát
2019-06-13 at 13:23
Kedves Cseh Katalin! Nem fogtok ebben az országban semmit sem privatizálni, ezt közöld a vén tróger tőzsdespekuláns főnököddet! Ha 2010-ben nem bukott volna meg az MSZP-SZDSZ, még a paksi atomerőművet is privatizálták volna, már akkor javában erről jöttek a hírek. És lett volna nekünk is egy jókora Csernobilunk, mert a liberális tőkés egy üzletből csak kivenni szeret, betenni semmit. A vörösiszapömlést is nekik köszönhettük. A Fidesz nagy nehezen visszavásárolta az általatok elprivatizált közműveket, de már megint erre fáj a fogatok?
POROSZLAI RÓBERT
2019-06-13 at 13:20
katka “agya” ledobta a szíjjat….
ómió
2019-06-13 at 13:19
A káosz, a katasztrófa az egy anarcholiburnyák “prioritás”!
Egyéni vélemény
2019-06-13 at 13:11
Az öreg patás ördög-Soros-bízta meg ezzel, ha már nem sikerült a SZadesz-nek. Ez az 50-es IQ -jú nünüke mást nem is tud. Háta mögött a vasorrú bába figyel, nehogy mást mondjon a kis báb.
Polgár
2019-06-13 at 13:09
Íme, a botmixer!
öttorony
2019-06-13 at 13:07
A suszter miért nem marad a kaptafánál? Bár ahogy az abortusszal kapcsolatban nyilatkozott…..!!!! Félelmetes brigád. Már lassan azt hiszik ők kormányoznak. Na attól mentse meg az Isten hazánkat!
MJF
2019-06-13 at 21:02
Nem szeretnék abban a cipőben járni, ami csehül lenne megvarva, mert egy lépés után feltörné a lábam! Ez a qurva, miért nem maradt Amerikában?
Andromeda
2019-06-13 at 13:01
A privatizáció nem megoldás. Azért nem, mert a vonatra ott is szükség van, ahol most rövid távon úgy tűnik, veszteséges. Németországban is több helyen megszüntették vonalakat, felszedték a síneket kerékpárutat csinálták, de mostanában azon gondolkoznak, hogy a közúti teherszállítás mentesítés céljából visszaállítsák. Tehát pl. a Bp-Belgrád vonal is szükséges, hiába uszít a náci-komcsi libbal.
Pista
2019-06-13 at 14:02
Persze hogy szükséges a Bp. Bg .vonal hiszen a határátkelökön orákig kell várni autoval mig vonattal ez könyebb s gyorsabb lesz.
Logikus
2019-06-13 at 12:53
IDIÓTA NŐ!
MacMondeau
2019-06-13 at 14:20
libbant liba!tudjuk-at állan mem jó tulajdonos-(mert a bevétel az adott
államkasszába folyik és nem a zavarosban halászó élősdiek kezeibe)