Az LMP hangos tiltakozásba kezdett, miért nem tervezi behívatni a magyar külügyminiszter az orosz nagykövetet, miután valamelyik orosz tévében vagy újságban – de komolyan, mi ennek a jelentősége? – arról értekeztek, milyen nyugati folyamatok vezettek el odáig, hogy 1956-ban forradalom törjön ki Magyarországon. Én ugyan azt javasolnám első körben, mély tisztelettel és megfontolással Ungár Péteréknek, hogy talán nem kéne a továbbiakban szövetségben állni olyan pártokkal, amelyek konkrét örökösei azoknak, akik leverték a forradalmunkat, mert ez egy egészen pirinyóval nagyobb probléma talán, mint hogy mit mondanak az oroszok 2023-ban.
Meg talán nem kellett volna választásokon támogatni full komcsi jelölteket, de persze ki vagyok én, hogy kognitív disszonanciától mentes logikai tanácsokat osztogassak a balosoknak?
Nem is olyan régen momentumosok akcióztak a Szabadság téri szovjet emlékmű előtt, majd hangosan követelték, hogy azt el kell takarítani onnan. Megint csak egy kis logikai kitérő – bár a momentumosok nem érdemlik meg ezt és nem is értik –, de tisztában vannak azzal, milyen lépéseket helyezett kilátásba minden egyes országgal szemben Oroszország, akik ilyen emlékeket eltávolít az addigi helyükről? Tetszik ez nekem? Nagyon nem. Szívem szerint az összes ilyesmit eltakarítanám? Szívem szerint a momentumos üdvöske nagyfaterja is rég a történelem szemétdombján volna, a bukott sztálinista kollaboráns, szóval én sokkal tovább mennék emlékművek eltávolításánál, no de az élet nem kívánságműsor. Ez van.
Az igazi kérdésem az, hogy ti mégis hol a tökömben voltatok akkor, amikor az ilyen akciózásoknak nagyobb tétje volt? Amikor a szovjet emlékmű ellen Novák Előd és társai tüntettek, ti meg az összes haverotok még fedett ügynöki pozícióban tartózkodtatok valami nyugati városban, azt sem tudva, merre van Moszkva? Akkor hol maradt a hangos pofázás? Milyen érdekes, ugye. Hiszen egészen addig, ameddig az ellen is illett tiltakozni, hogy mégis miért lesz a Moszkva térből Széll Kálmán tér, ameddig a háttér azt várta el, hogy a szokásos, komcsi mantrázások menjenek, addig szélsőjobbos magánakcióknak tekintettetek minden ilyesmit.
Csak hát változott a széljárás, és most már mindig is nagyon kikértetek magatoknak mindent, ami szovjet. Ócska színészek vagytok. Mert ha vannak dolgok, amik dühítenek, akkor egészen biztosan közöttük szerepel az, ha valaki pénzjárástól függően lesz valami legnagyobb harcosa vagy éppen legnagyobb ellensége, avagy éppen származás alapján tiltana el embereket versenyekről vagy művészeti rendezvényekről, mint ezek az újnácik, akik azért ebben a kérdésben meglehetősen régimódian gondolkoznak.
Ezek a momentumosok, meg egyébként balosok azok, akik 2006-ban a rendőrökkel lettek volna, ahogy 1989-ben is, ezek a momentumosok és balosok azok, akik 1956-ban a pufajkásokkal együtt fogtak volna fegyvert – hiszen láthatjuk, mennyire védik Horn Gyulát, a pufajkás kollaboránst –, és ezek a momentumosok meg balosok azok, akik mindig, mindenhol, mindenben kéjesen és örömmel támadnák a magyar érdekeket. Most erre a legjobb lehetőségük Brüsszelben adódik, így ott teszik, vagy éppen hazai porondon zavart keltve, de bárhol teljesítenék a feladatot, csak egy kis pénz leessen érte.
Na, hát ezek vagytok ti.
Vezető kép: Fortepan
Orientál
2023-04-05 at 14:00
Momentumosok mára annak a Gyurcsányéknak a csicska talpnyalóik akik ellen tehát akikkel szemben létrejöttek ,Momentum tehát nem más mint a hazug élősködő korrupt nemzetáruló szdsz reinkarnációja.
Hesslervezérezredes
2023-04-05 at 12:52
Őrnagy2023-04-05 at 11:41
Ott pont.
100/100!!!
Maradéktalanul egyetértek, ez is egy jó megoldás lenne.
Az oroszokkal azt kellene megértetni, hogy a JÖVŐRE NÉZVE MI MA ÉLŐ MAGYAROK ÉS OROSZOK NE ALAPÍTSUK AZ EGYÜTTMŰKÖDÉSÜNKET E R R E A MÚLTRA.
Ne ragaszkodjanak – ők sem! – a sztálini múlthoz.
Amit ez az emlékmű jelentős részben jelképez.
Őrnagy
2023-04-05 at 11:41
@ Hesslerezredes
Nem olyan nagy baj, hogy ott van az az emlékmű ahol van! Mindössze ki kellene egészíteni egy olyan nagy táblával, hogy soha senki ne akarjon részt venni még egy ilyen háborúban, ahol egy nálunk sokkal sötétebb diktatúra áldozataivá válhatunk, akik hatalmas pusztítást követő megszállás eredményeképpen ránk kényszeríthetik hosszú évtizedekre a sötét rendszerüket! És ez vonatkozik az USA által ránk (és Európára) kényszerített aberrált társadalom okozta súlyos károkra is!
Hesslerezredes
2023-04-05 at 11:28
Zolee2023-04-05 at 09:53
Minden cirkusz és balhé nélkül el kell bontani a budapesti V. kerületi Szabadság téri Szovjet Hősi Emlékművet, és szépen újra felépíteni egy szovjet katonai temetőben.
Aki akar, mehet nyugodtan oda megemlékezni.
Oszt’ szevasz.
Minden csoda/balhé három napig tart, ha az oroszok cirkuszolnak, akkor előbb-utóbb megunják és leszállnak a témáról.
Megjegyzem: “SZOVJET” emlékműről van szó, ergo: a Szovjetunió mindegyik volt tagköztársasága balhézhatna az áthelyezés miatt. Ha csak egy is van, aki ezért nem emel kifogást, akkor a többinek is – az oroszoknak is!!! – kuss!
Őrnagy
2023-04-05 at 10:33
@ Karcsibá
Egy ferde hajlamúért sose kár!
Amúgy meg neki ez a politikai erőlködés csak unaloműzés, mert pénze van dögivel, annyi, mint amennyi a legtöbb embernek soha nem lesz.
Zolee
2023-04-05 at 09:53
“de tisztában vannak azzal, milyen lépéseket helyezett kilátásba minden egyes országgal szemben Oroszország, akik ilyen emlékeket eltávolít az addigi helyükről?” – Budapest közepén, annak egyik legszebb részen áll ez a fertelem,ami egy megszálló hadseregnek állít emléket. Már régen el kellett volna takarítani onnan,az oroszoknak pedig ha kell, akkor vigyék el a fenébe saját költségükön.
Karcsibá
2023-04-05 at 09:29
Kár ezért az Ungár Péterért, hogy rossz csapatban szerepel !
csakafidesz
2023-04-05 at 01:15
Kamasz voltam, apám kollegája beállított egy motorkerékpáron. Akkor még nem volt kötelező a bukósisak. Nos. O.-bácsi fején volt egy munkásőr sapka. Mikor elment kérdeztem apámtól:
– Apa! O-becsi munkásőr?
– Dehogy, csak nincsen jogosítványa.
Akkoriban (1959) így mentek a dolgok.
László54
2023-04-04 at 21:27
Emlékeztetőül adatlap egyszerű telefon vonal igényléséhez kérdés Ön párttag ill,a munkásőrség tagja nos ennek hiányában a kérelem elutasítva!! Lehetne sorolni egyetemi felvétel, tanácsi lakáshoz jutás stb.a rendszer így működött!!
Alcapi
2023-04-04 at 20:10
Kedves, állítólag felsőfokú végzettséggel rendelkező újságíró urak/hölgyek/bármik! Legalább maguktól elvárható lenne, a tisztességes, rendes magyar nyelvű kommunikáció! A fenti cikk címének megadása egy kicsit idő-paradox módon történt, mert szerintem igazából e-képpen kellett volna megadni:
Ezek a momentumosok LETTEK VOLNA 1956-ban a pufajkások!! A “lennének” alak, szerintem egy jövőbeni eseményen való, feltételes részvételre utaló “lét” igei alak. Amúgy is meglehetősen gyorsan pusztul (a világon szinte egyedülálló) magyar nyelv, ezért elvárható, hogy legalább a konzervatív szellemiségű sajtó ügyeljen rá! Távol álljon tőlem a kukacoskodó nyelvészkedés, de meglehetősen szembetűnő a szerintem helytelen igeidő alkalmazása!
Don Kanyar
2023-04-04 at 19:35
Hesslervezérezredes2023-04-04 at 16:00 “Ha nem értené, akkor ez a: “komcsizás” ma – túl azon, hogy a jelenlegi magyar kommunisták pont kormánypártiak Thürmer vezetésével” Ez bizony így van. A politikai paletta igazából kör alakú, a végei összeérnek.
csakafidesz
2023-04-04 at 19:31
tarcsa 2023-04-04 at 19:27
Nyilvánvaló. Anno a pesti házfelügyelők többsége belépett a nyílas pártba, hogy az elhurcolt lakók holmiját a karszalagjával “lefoglalja” (saját céljaira..)
csakafidesz
2023-04-04 at 19:29
Hesslervezérezredes 2023-04-04 at 17:03
a SZOVJETUNIÓ szállt meg minket és nem az oroszok! Hozták magukkal a Marxizmus-Leninizmus nevezetű ideológiai kutyulékot. Minket főképp az ukránok szálltak meg, ukránok erőszakolták anyáinkat és 1956-ban is bambaképű ukránok jöttek ide. (Hruscsov népe, akik az asztalt verték a cipőjükkel, ha valamit nyomatékosan mondtak.)
tarcsa
2023-04-04 at 19:27
A nácik és a kommunisták mindig is a társadalom söpredékéből lettek. Mai örököseik, éppen bárminek nevezik magukat, ugyanilyen ócska alakok, általában egyenesági rokonaik azoknak. Gyerekeik, unokáik, fattyaik kiegészülve a semmirekellő és rettenetesen nagypofájú csőcselékkel, akik hasznos tevékenységet nem akarnak végezni, viszont bármikor hajlamosak lopni, rabolni, gyilkolni. Jelen ellenzékünk vezetői ezek.
Antónia
2023-04-04 at 18:47
Horn Gyula, Apró Antal és tettestárasik nem elfogadták a bolsevik megszállást, nem alkalmazkodtak hozzá nem beépültek, hanem tevőlegesen behívták a forradalmat véresen leverő hordát.
Azért ez nem mindegy!
Hesslervezérezredes
2023-04-04 at 17:03
csakafidesz2023-04-04 at 16:41
Az egy nagy – történelmi – kérdés, hogy egy megszállt országban az általános erkölcsi normák meddig és hogyan értelmezhetőek és pláne kérhetőek számon – főleg a megszállók által leosztott helyi hatalomgyakorlókon??
Annak idején Bethlen Gábor fejedelem az egyik leggyűlöltebb politikusa volt a saját kortársainak.
Röpke (??) 500 év elteltével (kb.) mi MAI MAGYAROK ezt másként látjuk.
Hogy Horthy-t és Kádárt hogyan fogják látni másik 500 év elteltével – nem akarom megjósolni.
Legyen ez kései utódaink dolga.
Én általában az oroszok mellett szoktam szólni, de akkor most világossá teszem az álláspontomat: én egy normális, a saját – irtózatos és rettenetes, főleg rettenetes szovjet – történelmétől értelmes, belátó távolságot tartó Oroszországgal tudom elképzelni az együttműködést.
És fenntartom azt a jogunkat, hogy mi a saját történelmünket – ebbe beleértve a velünk történteket, a velünk megtörténteket! is – úgy lássuk, ahogy azt MI LÁTJUK LÁTANDÓNAK!!
Ezért írtam, hogy nekünk feltétlenül jogunk van eltakarítani a Szabadság terünkről a szovjet hősi emlékművet.
De akkor odakívánkozik a helyére – memento mori-ként, a mindenkori magyar kormányok számára!!! – egy olyan emlékmű, amelyik a világháborúk irtózatos lélekszámú magyar áldozatainak állítanak emléket örök időkre!!!
Hogy minden és mindenkori magyar kormánynak legyen örök emlékeztető, hogy a mindenkori magyar kormányoknak a legeslegfontosabb feladata: kimaradni minden jövőbeni háborúból és bármilyen háborús (katonai) szövetségből.
Örökre és mindörökre.
csakafidesz
2023-04-04 at 17:00
PG 2023-04-04 at 16:49
Egy fenét. A munkásőrködés azoknak a sültparasztoknak kellett akik lógósok voltak. Nagypofájú, munkakerülő figurák. Anno gyerekként szánkóztunk, és véletlenül összeütköztem egy másik szánkóval. Egyikünknek sem történt baja, csak felborultunk a szánkóval. A következő percben a másik gyerek apja, egy munkásőr odajött és ököllel úgy vágott a képembe, hogy eleredt az orrom vére. Miért avatkozott bele azt máig sem értem, mert valóban csak annyi történt,hogy felborult mind a kettő szánkó. Na az ilyen kocsmatöltelék aljaemberek lettek a munkásőrök.
lesi
2023-04-04 at 17:00
én nem szolom le a komcsikat pedig lenne miért 85 be objektum őrzéséhez szerettem volna menni fegyveres őrnek anno kellet ajánlás a rendőrségtől vagy párt bizottságtól mivel nem voltam párt tag nem adtak így meg hiúsult a munkahely szó szerin így igaz
csakafidesz
2023-04-04 at 16:51
Gijutsushi 2023-04-04 at 15:46
Amúgy ténylegesen “nagy kommunistának” neveztük egymás között a tapsból élő seggnyalókat és besúgókat azokban az időkben. (“Vigyázz ezzel a Kováccsal, mert ő egy nagy kommunista..”)
PG
2023-04-04 at 16:49
Ezek még rosszabbak mint a pufajkások voltak. Azok ugyan követtek valamiféle célt, pedig az egy gyilkos cél volt a mi szemszögünkből. Ezek viszont még gonoszabbak és butábbak azoknál csak nincs semmiféle értelmes céljuk. (Mondjuk Gyurcsány fenekét nyalni nem valami magasztos cél.)
csakafidesz
2023-04-04 at 16:41
Hesslervezérezredes 2023-04-04 at 15:29
Egyetértek veled Mi kétszeresen megszállt ország vagyunk. Nem sokkal az első megszállásunk után születtem és 10 éves voltam mikor másodszor is megszálltak bennünket szép romosra lőve a Kilián laktanyát, és hosszában az Üllői utat a Klinika épületével együtt. Soha nem éreztem április 4.-én ünnepi hangulatot.. Gyerekkorom meghatározó élménye volt a Móricz Zsigmond körtéren holtan heverő műegyetemisták látványa.
Hesslervezérezredes
2023-04-04 at 16:38
Kele2023-04-04 at 16:13
Hej Kele, Kele!
Mért is kel/l/e/tt magának háromszor (is) sorban állnia, amikor a hülyeséget osztogatták???!!!???
Mert a jelek szerint abból magának jutott bőven.
Félek, csak az jutott magának.
Iratkozzon már be újra az elemi 1. osztályába.
Tudja, ismétlés a (minimális) tudás jó édesanyja.
Magánál tutizicher.
csakafidesz
2023-04-04 at 16:33
Nincsen ott a pufajkások neve. Pedig ez a “gyakorlatokon” vélhetően többször is megizélt elftársnő eléggé mutatós darab.
Kele
2023-04-04 at 16:13
Ha ez a Hessler valszeg baka, csak minden tizedik hozzászólása előtt megpróbálna picinykét gondolkodni, levetkőzve kioktató takárbácsi stílusát, nagy szolgálatot tenne nekünk. Nem kellene bosszankodnunk butaságain, mely órdító ismeretanyag hiányból és az ebből fakadó frusztráltságból ered.
Minden bizonnyal többször is említették már neki, hogy azért mert az idő elmúlt, nem okosabb lett, csak megöregedett.Ilyen szánalmas kivénhedt partizánok kisérgetik Klárikát faluról falura megüdvözült boldog mosollyal az arcukon, ha megtudják érinteni a kabátja alsó sarkát.
Hesslervezérezredes
2023-04-04 at 16:00
Gijutsushi2023-04-04 at 15:46
Azt meg tudná nevezni, hogy hol van “logikai bukfenc” a hozzászólásomban??
Logikából annak idején még felvételiztem is és persze vizsgáztam – jeles eredménnyel.
Ha valami mindig jól ment nekem, az a logika volt.
Szóval?
Hol az a “bukfenc”?
A “döglött oroszlán” utólagos rugdosása viszont sosem elegáns. (Ha nem értené, akkor ez a: “komcsizás” ma – túl azon, hogy a jelenlegi magyar kommunisták pont kormánypártiak Thürmer vezetésével).
Gijutsushi
2023-04-04 at 15:46
Hesslervezérezredes
2023-04-04 at 15:29 !
Hát, ez bizony egy gyomorforgatóan kétszínű, és logikai bukfencekkel tarkított hozzászólás volt! Fokozottan érvényes a “Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna” szólás.
Egyébként “komcsizni” kötelező, mert egytől-egyig mind sz@r ember volt, van és lesz (c.f. Szolzsenyicin). Trombitás Kristófnak meg jól is áll!
(Szemelvények a hozzászólásból: Kádárék meg az önkritika… kizárólag…is)
Hesslervezérezredes
2023-04-04 at 15:29
Tudod, Kristóf, “komcsizni” azoknak van erkölcsi alapja, akik valóban éltek – netán “végigéltek” – a kommunizmusban (amit azért Kádáréknak volt annyi önkritikája, hogy maguk sem nevezték annak, “csak” szocializmusnak).
Az meg, hogy a “Szovjet” “Hősi” “Emlékmű” még mindig ott rontja a városképet, ahol, kizárólag a jelenlegi kormánynak (is) köszönhető, ugyanis már régen köztudott, hogy nincsenek alatta elesett katonák.
Semmilyen katonák sem.
Egyébként nem lerombolni kell/ene, csak áthelyezni, mondjuk egy szovjet katonai temetőbe.
Egy az egyben.
És hát ez egyúttal próbája lenne annak is, hogy a mai Oroszország mennyire van még hozzákötődve a főleg sztalini szovjet múlthoz?
Mert ha cirkuszolnának az oroszok, akkor EZZEL az Oroszországgal tényleg nem sok közös dolgunk van.
Tudniillik, ha van nép és ország, aki megszenvedte a SZOVJET megszállást, akkor azok mi, magyarok vagyunk.
Csak hát ehhez “tök” kellene, magyarul: tökösség.
Az meg a jelenlegi kormányban sincs meg.
Más szempontból azért nem feltétlenül van rossz helyen az az emlékmű: az valójában nem más, mint örök emlékeztető arra, hogy ha egy kis ország kormánya kurva rossz külpolitikát folytat és egy háborúval kapcsolatban hoz baromi rossz döntést, aminek aztán a hosszútávú következményei utóbb felmérhetetlenek.
Ahogy most is a jelenlegi kormány is: hogy benne vagyunk két olyan szervezetben (EU-NATO), amelyek most is jól előreláthatóan iszonyatosan rossz politikát folytatnak pont a keleti óriással szemben (már megint) és amiben mi – már megint – az egyszer már jól be nem vált “vonakodó csatlós” szerepét próbáljuk el-ripacskodni.
Erről kéne cikkezned Kristóf.
Hogy tényleg ne azt érezze az ember, hogy “lakáj-médiát” olvas.
Komcsizás helyett – ami neked, fiatal barátom, nagyon nem áll jól.
Minden jót.
Kár, hogy nem fogsz elgondolkozni – talán még törlitek is, az a legegyszerűbb – a posztomat.
Sas
2023-04-04 at 15:19
Nincs itt semmilyen ellentmondás.Ezeknek nincs -önmagában véve-sem szovjet, sem nem-szovjet-ezeknek minden ami mások számára úgy adott, hogy –pl.szovjet, vagy pl. nyugati-egyszerűen nem létezik-ezek számára a történelmi-ergo felszíni- jelenségek mögötti pénzügyi erő a releváns-és ez az erő -akár a szovjetet, akár most az amerikait-álcázásnak használja-ez az ideologiai látszatvilág.Lesznek ezek -látszólag-pl. kínai szimpatizánsok is-ha a pénzközpont esetleg oda teszi a seggét.Akkor pesten minden egyszerre kínaias lesz-a Donáthok is.LI-Csin-Csung Donáth.
Vercingetorix
2023-04-04 at 15:17
Momemtumizmus, az internacionalizmusnak magas foka!
POROSZLAI RÓBERT
2023-04-04 at 14:54
Most is!