Néhány napon belül két kórház főigazgatóját menesztette Kásler Miklós emberierőforrás-miniszter, és a balliberális sajtó máris könyékig tunkol a témában: szokásos stílusukban osztják az észt és karaktergyilkolják a minisztert. Pedig csupán arról van szó, hogy ismét fogalmuk sincs arról, mi történik. Éspedig azért, mert nem értik, mit jelent, miért fontos ez a két egyszerű, magyar szó: kötelesség, felelősség.
Csernavölgyi Istvánt, a Fejér megyei kórház főigazgatóját azért váltották le a napokban, mert nem tájékoztatta az illetékes hatóságokat hat koronavírus-fertőzött haláláról. A kirúgott vezető maga is elismerte, hogy az elektronikus adatszolgáltatás csúszott, ám úgy vélte, ez adminisztrációs feladat, ami nem az ő hatásköre, felelőssége.
Cserháti Pétert, az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet főigazgatóját pedig azért menesztették, mert nem hajtotta végre a miniszteri utasítást: az általa vezetett intézményben nem szabadított föl ágyakat a koronavírusos betegeknek. Pedig a kiválóan felszerelt fővárosi, Budakeszi úti rehabilitációs központban több mint négyszáz olyan ágy van, amelyhez közvetlenül orvosi oxigén jut. Talán nem kell különösebben ecsetelni, miért fontos ez most, amikor sok száz idős magyar honfitársunk a koronavírus miatt épp az utolsó oxigénpamacsokért küzd. A minisztérium közleménye szerint:
A Nemzeti Népegészségügyi Központ április 10-ei ellenőrzésekor kiderült, hogy egyetlen ágyon sem tud fogadni koronavírus-fertőzött beteget az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet, és maga a volt főigazgató csak április 16-ára ígért 20 ágyat a miniszteri utasításban szereplő több mint 200 ággyal szemben
A miniszteri utasítást egy ilyen súlyos válsághelyzetben – egy világjárvány közepette, mikor tízezrek halnak meg – nyugodtan nevezhetünk parancsnak is. Nem mérlegelés, ízlés dolga, hogy végrehajtja-e azt a főigazgató, hanem kutya kötelessége.
- Ha nem ért egyet az utasítással, vagy ha tudja, nem képes azt végrehajtani, megteheti, hogy beadja a felmondását. Amit viszont nem tehet meg: hogy szabotálja azt.
Mindez teljesen független attól, hogy a két főigazgató amúgy – minden bizonnyal – kiváló orvos, remek (szak)ember. Most azonban valószínűleg hibáztak, s válsághelyzetekben a legapróbb baki is végzetes lehet. Lásd: a ló, a patkó és a csata történetét. (Amúgy Cserháti Péter nem marad munka nélkül: a Semmelweis Orvostudományi Egyetem kibővítette a rektori biztos feladatkörét, így ő felel majd az intézmény rehabilitációs fejlesztéséért is.)
Itt érkezünk el az ideiglenesen Magyarországon tartózkodó ellenzék sajtónyúlványaiig, amelyek megint úgy csaptak le a témára, mint gyöngytyúk a takonyra. Néhány egészségügyi dolgozó tiltakozó közleményéből máris palotaforradalmat deliráltak, s bömböltették az álhírt, miszerint Kásler Miklós „bujkál”. Erre abból következtettek, hogy a miniszter húsvétkor nem tartott sajtótájékoztatókat. Az ünnepi sonkába menekült, csak ne kelljen „függetlenobjektívék” mikrofonjai elé állnia…
Majd nemvárt helyről kapott muníciót az ellenzéki propaganda. Érkezett Balog Zoltán volt emberierőforrás-miniszter, aki a fenti képet tette ki Facebook-falára, s mellé azt nyilatkozta az Indexnek (kinek másnak): nem kommentálja utódja döntéseit, de mint korábbi, egészségügyért is felelős miniszter fontosnak tartja, hogy támogatásáról biztosítsa Cserháti Pétert. Tehát nem kommentál, de támogat. Ami mégiscsak azt jelenti, hogy kommentál. Remek…
Két szó
A történetnek két kulcsszava van. Mindkettőtől falra mászik az ellenzék, illetőleg fejét a homokba dugja – ám valamirevaló társadalmak tartópilléreiről van szó, melyek nélkül káoszba fulladna a közösség élete.
- Kötelesség és felelősség.
Egy társadalomban mindenkinek kötelességei, kötelezettségei vannak. Egy vezetőnek különösen. Veszélyhelyzetben hatványozottan igaz: a parancs az parancs. Ha egy vezető veszélyhelyzetben, mikor ezrek élete forog kockán, nem hajtja végre elöljárója utasításait, akkor repül. (Azok az ellenzéki firkászok, akik ezen most látványosan hüppögnek, a maguk köreiben éppen így érvényesítik ezt a szabályt. Hadd ne kezdjem fölsorolni, hány balliberális kolléga talpára kötöttek útilaput az elmúlt években azért, mert nem írta meg, amit a főnöke kért tőle.)
A felelősség pedig az, ami minden vezető vállát nyomja a gondjaira bízott intézmény (cég, újság satöbbi) működéséért. Ezért is több a fizetése, mint beosztottaié. Ha pedig – akár önhibáján kívül – nem hajtja végre az elöljáró (tulajdonos, főnök) utasításait, vállalnia kell a felelősséget.
Tudom, a magyarországi ellenzék zömének ez a két szó – kötelesség, felelősség – vörös posztó. Tudom, nekik nem maguktól értetődők képviselői kötelezettségeik, például a házszabály betartása. Bennük nincs olyan kötelező belső parancs, amely tiltaná idegen hatalmak kiszolgálását, a hazájuk elleni áskálódást és büntetések megszavazását. Ők csak a jogaikat ismerik – a kötelezettségeiket nem.
Hát a felelősségről mennyi fogalmuk van? Mikor 2006. augusztus 20-án az előre jelzett ítéletidő ellenére a tűzijátékot nem fújták le, és meghalt öt ember, megsérült ötszáz, ki volt a felelős? Dehogy a miniszterelnök és kancelláriaminisztere, hanem a katasztrófavédelem ügyeletese! Vagy amikor 2006 őszén Budapest utcáin emberek szemét lőtték ki, a kilőtt szeműek lettek a felelősek, a rendőri vezetőket pedig kitüntették. Amikor a közelmúltban Neandermüller Péter rasszista gyűlöletbeszéddel rontott rá a fehér, keresztény magyarokra, nem történt semmi, eszébe sem jutott lemondani a polgármesterségről. És láthatólag annak sincs felelőse, hogy a Karácsony Gergely vezette főváros egyik idősotthonában súlyos vezetői mulasztások miatt eddig tíz idős ember meghalt, kétszáz megfertőződött.
Kötelesség és felelősség: két egyszerű, magyar szó. Amíg ezek társadalmi szerepét, fontosságát tagadják, nehéz velük bármiről beszélgetni.
Horváth Judit
2020-04-15 at 22:33
Találós kérdés:
Ugyan ki lehet a leggazdagabb orvosbáró?
Hát én nem írom ide a nevét azért sem.
Namond
2020-04-16 at 01:50
orvosbáró?
Lövésem nincs.
igazmondó juhász
2020-04-15 at 14:13
Azóta,újabb balekok útán nézve -az ő szempontjából sikeresen-
sikerült behálóznia Fürjes Balázst és Gyorgyevics Benedeket,bár velük ,akár korrektnek is nevezhető a hangneme!kvázi,méltó,egyenrangú félként elfogadva,akként”ke-
zelve” őket….
igazmondó juhász
2020-04-15 at 14:00
…de folytatva a Fidesz liberálisairól szóló okfejtésemet,
határozottan merem állítani a fegfőbb libsi,amit ahegyvidéki István bizonyára zokon fog veni tőlem,p.z.után a nr.2.-ként
a “jó” navra.
Ő hosszú évek óta,péntkenkénti rendszerességgel a fiala et.
állandó beszélgetőalanya,de inkább a fiala pofozóbábúja,aki a z orcája másik felét is odatartva,balga módon tűri,hogy a fiala sátáni módon a fideszt rajta keresztül,több mint cikezze,inkább alázza!
Mindezt az okt.13.-i leszerepelésük után -de,vélhetően csak!!
azért!-a már említettek,mindezekért tőle műsoridőt vásárolva még fizettek is közpénzt!-de a korábbi,állandó “beszélgető”
parnerei(ki ne ismerné fiala arroganciáját)nem voltak,nem le-
hettek vele egyenrangú partnerek,ezért nap-mint nap lemosta őket a placcról,de inkább feltörölte velük azt.
Nos ezek:gulyás gergely,lázár jani,majd a túloldalról karigeri-ez fáj neki legjobban,emlegeti is sűrűn,hogy kígyót
melengetett a keblén,pedig mennyire,de mennyire tolta őt a válaztási kampányában!
Úgy látszik e felsoroltak-a kisbetűvel írásuk nálam az ő megvetésüknek a jele!-mindezt belátták,és azóta mindannyan
-a navra kivételével-kiszabadultak a fiala pókasszonyi-gyilkos öleléséből!
Károly
2020-04-15 at 13:43
Illene észre venni a háború, nem azonos a szemináriummal!
Sok szövegnek sok az alja!
Háborúban a parancsok egyértelműek, határozottak!
Nincs lehetőség, a kiadott parancsot szavatásra bocsátani!
Ha nem készülünk a védelemre, csatát nyerhetünk, de a háborút elvesztjük!
Aki volt katona, érzi és tudja, ha a parancsot nem hajta végre, sok bajtársa életét,a művelet sikerét, kockáztathatja és pont!
oshon
2020-04-15 at 13:59
Pontosan errol van szo !
igazmondó juhász
2020-04-15 at 13:08
István Hegyvidék-nek:a felsoroltakat én is a Fidesz liberálnyik tagozatába tartózóként jegyzem.
És nemtudom,mennyire jó a memóriája,vagy azt szelektíven a feledés jótékony homálya uralja,mert:
Ha nem emlékszik,én vagyok szíves emlékeztetni a nekünk nagyon,de nagyon fájdalmas,a fletóékat győzelemre juttató
2002.-es népszavazésra.
Ekkor-az addig megszokott,kialakult gyakorlattól érthetetle-
nül eltérve!-22óra után nem,majd csakkb.23óra körül,a vesztes Fidesz megszólalója az a pokornyi volt,ami az alábbiakat volt képes szólni:ezt a választást a Fidesz elvesztette,de van nye
reség is,mert a szélsőségesek(a Cs.I.-féle MIÉP.-re gondolt)-kiestek a Parlamentből.(hogy ezt akkor és ott,ugyan miért is mondta,arra azóta sem kértek,kaptunk tőle sem magyarázatot!)
Mindezzel,akkor érthetetlenül,nnagyot döfött sokunkba…..
De folytatva,van aki emlékszik arra a napi történésre,miszerint az akkori Moszkva téren a hegyre induló 22-es buszon karddal megszúrtak egy 16év körüli roma csávót,bizonyos patai józsikát.
Erre az akkoriban szokásos un.” villámcsődülettel “reagáltak a libsik.
A metrókijáratnál, alkalmi emelvényen egymást váltották az
alkalmi szónokok,így az elmaradhatatlan TGM.akit hősünk.p.z.
már akkor is polgármester követett.Előtte szóló követve,ő is maximálisan elhatárolódott a rasszizmus mindennemű megnyilvánultól,nulla tolerenciát hirdetve!
Még aznap délután elterjedt a városban a híre annak,ami másnapra a hivatalos bejelentés szerint bizonyossá vált,hogy aki szúrA kinos t szintén roma,bizonyos Mortimer névre hallgató ifjú!
A kinos helyzetet követő nagynagy liberális hallgatás után
–dicséretére legyen mondva!-TGM-elismerve a tévedését,mea culpázott,p.z.-erre sem akkor,sem azóta nem volt képes!
Hát ennyit a hegyvidéki Istvánnak
Öregtáltos
2020-04-15 at 12:47
Pilhál Tamás úrnak!
Feltételezem, már csak hiúságból is elolvassa a hozzászólásokat.
Arra a jelenségre, ami történt, szokták mondani, szelet vetett, vihart aratott.
Kíváncsian várom, hogy hozza ezt rendbe?
Nem szeretem a trágár beszédet, de erre csak azt lehet mondani, hogy kellő hangsúlya legyen, ezt elbaszta! Rettenetesen.
Jók voltak az eddigi írásai, kedveltem őket.
De, most utolérte a közönségsiker és a hiúság átka.
Áttért a szenzációhajhászás mezejére.
Ha én lennék a lap főszerkesztője, egy időre letiltanám.
Önnek az olvasók tájékoztatása a feladata és nem a feleleges és ártalmas indulatkeltés.
Kérem, hozza helyre a hibáját!
Evvel az írásával áttért a szenzációhajhászás mezejére
Királytigris
2020-04-15 at 13:02
Mi van Táltoskám, nem ízlik az igazság?
Legyen szíves sorolja fel, hogy a cikk szerzője hol állít valótlant!
Rongilas
2020-04-15 at 13:14
Öregtáltos, ebben egy kissé téved. Nem volt semmi szenzációhajhászsás, mert egy valós problémára hívta fel a figyelmet. Az Ön írását inkább érzem afféle fenéktisztításnak baloldal felé, hiszen nekiment egy olyan bejegyzésnek, melynek igazságtartalmát nehéz vitatni.
Háborúban – mert ez van, ebben senki nem kételkedhet – nem csak a múzsák hallgatnak, hanem minél jobban az egyszerűségre kell törekedni. Nincs idő laca-facázni, nincs idő mesterkélt humanizmusokra hivatkozni (főleg akkor, ha mögötte a pénz illata sejlik), az utasításokat végre kell hajtani – és időben! Mert azokat az utasításokat olyanok hozzák, akiknek nagyobb rálátásuk van a helyzetre.
Ezt felejtette el az a két kórházigazgató – legyenek ők a világ legjobb orvosai.
Háború van. Csatákat – és az egész háborút – kell megnyerni, minél kevesebb áldozattal.
Magd@
2020-04-15 at 14:06
Csatlakozom az előttem szólóhoz.
A szövegértés nem mindenki erőssége!
Öregtáltos
2020-04-15 at 14:33
Na, jó!
Fogalmatok sincs, hogy kivel és miről vitatkoztok. Egyvalamit azonban a szíves figyelmetekbe ajánlok!
Magyarország miniszterelnöke egyelőre még Orbán Viktor és reményeink szerint még nagyon sokáig az is marad.
Balog Zoltán nem lett kegyvesztett, csak más megbízatást kapott. A miniszterelnök a 2/2020. (II. 27.) ME utasítással Balog Zoltánt 2020. március 1. napjától társadalmi ügyekért, valamint a V4 Virtuózok programsorozat koordinálásáért felelős miniszterelnöki biztossá nevezte ki.
Ha valakinek van joga ítélkezni felette, hát az a miniszterelnök, és nem Pilhál György és nem Ti! Ha ő úgy látja jónak, hogy az Indexben tett nyilatkozata miatt felelősségre kell vonni, akkor megteszi!
Amúgy pedig Dr. Cserháti Péter, aki a Dr. Kásler Miklós vezette Emberi Erőforrások Minisztériumának a felügyelete alatt álló Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet főigazgatója volt, jelenleg a Dr. Palkovics László vezette Innovációs és Technológiai Minisztérium által fenntartott Semmelweis Egyetem kibővített rektori biztosi feladatkörét látja el és megbízást kapott az egyetem komplex rehabilitációs fejlesztésére, mely magába foglalja a hazai egészségipari fejlesztési szempontok megvalósítását is.
Te mondád Rongilas, hogy „az utasításokat olyanok hozzák, akiknek nagyobb rálátásuk van a helyzetre.”
Ti meg Pilhál György hangulatkeltő írásától megvadulva, mint a vérszagot kapott veszett kutyák rontottatok neki Balog Zoltánnak és Dr. Cserháti Péternek és ízekre téptétek őket.
Ilyenkor az ember elgondolkodik azon, hogy kell nekünk az ellenzék, ha ilyen híveink vannak?
Namond
2020-04-15 at 22:06
Öregtáltos
Még hogy Fogalmunk sincs, hogy kivel és miről vitatkozunk?
Nos ÉN sem szelid, sem kedves, nem de kíváncsi vagyok, így a kérdésre válaszolva;
Öregtáltos ezeket mondta, Balog Zoltán védelmében:
– “Nem kell, hogy szimpatikus legyen Önnek, de az unszimpátiája nem jogosítja fel arra, hogy nyilvánosan megkövezze!”
EZ A BÍRÁLAT NYILVÁNOSSÁGÁNAK ÉS A KÖZNYILVÁNOSSÁG ELUTASÍTÁSÁNAK IGÉNYE SŐT MAGA A TÉNYEK KÖZNYILVÁNOSSÁG ELÖLI ELTAGADÁSA, MAGA A SÁTÁNI ELITIZMUS
– “Tény, hogy nem egy Kapisztrán Jánosi alkat, …Azért, mert valaki nem egy harcos alkat, (vannak szelíd embertípusok is, s minél nagyobb és szerteágazóbb tudással rendelkezik valaki, annál kevésbé vehemens természetű) …
az ellenség a szelídséget félreértve, azt gyengeségként értékeli és elsősorban őket támadja.”
ITT VALAKINEK AZ ÖNÉRTÉKELÉSÉVEL VAN BAJ, EGY SZELÍD EMBER MIT KERES A FARKASOK KÖZÖTT?
A SZELÍD EMBER NAGY TUDÁSA GŐGJÉBEN GONDOLJA, HOGY ELBÁNIK A FARKASOKKAL?
HOGY IS MARAD ÉLETBEN, HA SZELÍDSÉGE GYENGESÉGGEL PÁROSUL? KISZOLGÁLJA AZ ERŐSZAKOS ORDASOKAT,AKIK NEM FOGNAK LEGELNI MENNI?
Ő LESZ AZ A NAGYTUDÁSÚ ÉLELEMFORRÁS, AKI MÁSOKAT TESZ TUDÁSA SEGÍTSÉGÉVEL SZELÍDEN A FARKASOK TÁLJÁBA?
FELETETI GYERMEKEIT, APJÁT, ANYJÁT, ELVEIT, HITÉT,ISTENÉT, ÉLETÉÉRT CSERÉBEN?
EZ AZTÁN A GŐGJÉBEN HIÚ KÉPMUTATÓ SZERECSENMOSDATÁS!
– “Itt van például Balog tiszteletes Úr utódja, Dr. Kásler Miklós miniszter úr.”
NOS, HÁT IGEN: AZ ALAPTALANUL TÚLFEJLETT ÖNKÉP, LÁTJUK EGY MONDATON BELÜL Úr és úr.
– “Nem szeretem a trágár beszédet, de erre csak azt lehet mondani, hogy kellő hangsúlya legyen, ezt elbaszta! Rettenetesen.”
EZ NEM KÉPMUTATÓ EGY SZELÍD NAGYTUDÁSÚ EMBERTŐL VULGÁRIS, OBSZCÉN BESZÉD ELUTASÍTÓJÁTÓL?
DE
– “csak hiúságból is elolvassa a hozzászólásokat.
Arra a jelenségre, ami történt, szokták mondani, szelet vetett, vihart aratott.
Kíváncsian várom, hogy hozza ezt rendbe?
Önnek az olvasók tájékoztatása a feladata és nem a feleleges és ártalmas indulatkeltés.
Kérem, hozza helyre a hibáját!”
MI IS EZ? EGY HIÚ EMBER VULGÁRIS ÉS AGRESSZÍV FENYEGETŐZÉSE AKI TÚLLÉPVE JOGKÖRÉN? TŐLE FÜGGETLEN ENTITÁST KÉNYSZERÍTENE GŐGJE ÉS HIÚSÁGA KISZOLGÁLÁSÁRA.
– “Ha valakinek van joga ítélkezni felette, hát az a miniszterelnök, és nem Pilhál György és nem Ti! Ha ő úgy látja jónak, hogy az Indexben tett nyilatkozata miatt felelősségre kell vonni, akkor megteszi!”
HÁT EZ MI?
MEGÍTÉLNI A KOMMENT KÖZÖSSÉGET, DE AZ ÍTÉLETÉT ELUTASÍTANI?
VALAKI MAGÁT A MINDEN TAGJÁT MEGÍTÉLŐ KÖZÖSSÉGEN KÍVÜL HELYEZI? ÉS ESETÉBEN – ELIT – FELSŐBB HATALOMRA HIVATKOZIK?
NEM ISMERŐS EZ A FEUDALIZMUSBÓL ÉS A SZOCIALIZMUSBÓL?
– “Ilyenkor az ember elgondolkodik azon, hogy kell nekünk az ellenzék, ha ilyen híveink vannak?”
HÁT IGEN. A PÁRTOK – FIDESZ – HUMÁNPOLITIKÁJA NAGYON GYENGE, NEMHOGY A SZAKMAI HOZZÁÉRTÉST, DE A SZEMÉLYISÉG JEGYEK, A TEAM MUNKÁRA ALKALMASSÁG MÉRÉSE SEM MEGOLDOTT.
{Fidesz figyú, a köz és kormánytisztviselők, fegyveres testületek körében ez működik, a “C” típusú átvilágítás is, (persze a politikai kinevezett ejtőernyősök kivételével).}
Ha a következtetésekhez hozzátesszük, hogy Pihál Tamás, Balog lelkészt csak érintőleg említette, cikke a kötelességről és felelősségről szól.
Balog lelkészről a vitát Öregtáltos kezdeményezte és NAGYMÁGUSKÉNT vihart kavarva gyűjtötte be az elítélő kommenteket akkor megállapíthatjuk, hogy kivel is vitatkoztunk;
EGY MAGÁT PAPOSAN SZELÍDNEK ÉS NAGYTUDÁSÚNAK HIRDETŐ, KEDVESNEK MUTATÓ, TUDÁSÁRA NAGYKÉPŰ, HIÚ, GŐGÖS, ÖNZÉSÉBEN KÉPMUTATÓ, GYENGE EMBER, TITKOLÓZÓ ELITISTA ÁLL ELŐTTÜNK. AKI RÁADÁSUL EGY ROHADT RABSZOLGATARTÓ!
VAJON MI LEHET A MONOGRAMJA?
Barna Zeke?
Nahát
2020-04-15 at 15:12
Tisztelt Öreg Hintaló! Pilhál Tamás ismét kiváló újságcikket írt, melynek lényege: “Ha nem ért egyet az utasítással, vagy ha tudja, nem képes azt végrehajtani, megteheti, hogy beadja a felmondását. Amit viszont nem tehet meg: hogy szabotálja azt.”
Öregtáltos
2020-04-17 at 07:57
Tisztelt Namond!
Sokat gondolkodtam azon, hogy válaszoljak-e indulatos, zagyva, zűrzavaros kommentjére. Hogy mégis megteszem annak csak az, az oka, hogy sehonnan sem szoktam úgy távozni, hogy köszönés nélkül rávágom valakire/valakikre az ajtót.
Sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy a P.S. oldalán a hozzászólások színvonala semmivel sem különb, mint az ellenzéki médiákban.
A tételes (cáfolatával?) kritikájával nem kívánok foglalkozni, ez jó csemege lenne egy pszichiáter számára, én pedig nem vagyok orvos.
Két megjegyzésem lenne mindössze.
Az egyik, ami a kis és nagy „ú” használatát illeti.
A társadalmi viselkedéskultúrát, az emberek közötti kapcsolatot, érintkezést, az illem szabályozza.
Az etikett a nevek, rangok használatát rögzíti.
E kettőből származik a protokoll, mely a viselkedéskultúrát, szertartásrendet, rendezvényszervezést tartalmazza, ez a diplomácia megengedhetetlen eszköze. Az egyházi életnek ugyanúgy van protokollja, ahogy a diplomáciai életnek. E protokoll meghatározza, az egyházi személyiségek megszólításának, vagy megemlítésének a rendjét, az ő általuk képviselt vallás előírásai szerint, mely bizonyos esetekben felülírja az általános helyesírás szabályait. Ezt azért tartottam fontosnak megjegyezni, mert az Ön korában még nem volt az oktatási rendszerben hittan, vagy illemtanóra.
A másik megjegyzésem durva lesz
Ön farkasokat emlegetett. Farkasokkal szemben kutyákkal nem lehet harcolni, még, ha olyan vérszomjasak is, mint Ön.
Ne válaszoljon, ne keressenek, végleg távoztam Önök közül.
Isten legyen Önökkel!
Öregtáltos
2020-04-20 at 16:58
Nem, nem gondoltam meg magamat, nem jöttem vissza a kommentelők közé, de ki kell javítanom az előbbi hozzászólásom egy óriási elírását.
Most, hogy megnéztem a legutolsó a Bayer showt (04.19.) melyet Balog Zoltán református lelkésszel készült, újra átolvastam a hozzászólásaimat és javítani szeretnék.
A hibás mondat így hangzott: „E kettőből származik a protokoll, mely a viselkedéskultúrát, szertartásrendet, rendezvényszervezést tartalmazza, ez a diplomácia megengedhetetlen eszköze.” A megengedhetetlen szót kérem úgy értelmezzék, hogy elengedhetetlen. Ezt akartam írni, de félresikerült.
Tisztelet a kivételnek, de Ti, veszett kutyák most átharaphatjátok Bayer Zsolt torkát is! Kellemes tunkolást kívánok az általatok kiontott vérben!
Hesslerezredes
2020-04-15 at 11:37
Ideje lenne már kiadni az Emberi Kötelességek és Felelősség Egyetemes Nyilatkozatát is! Jogok csak ott vannak/lehetnek ahol ELŐBB teljesítették a kötelezettségeket és vállalták tetteikért a felelősséget!
Királytigris
2020-04-15 at 12:25
Korrekt!
Csak a kötelességek és felelőségek nem annyira népszerűek, mint a jogok.
Csak a jogokkal lehet lázítani, puccsolni, forradalmakat kirobbantani, a kötelességekkel és a felelőségekkel nem.
Naprózsa
2020-04-15 at 12:44
Egyformán gondolkodunk ebben a témában is, kedves Hesslerezredes és kedves Királytigris. Nem először írom, hogy emberi joga csak annak van, aki előbb az emberi követelményeit is teljesíti.
Ideje ezt lefektetni. Az emberi kötelesség egyik első pontja pedig, hogy mindenki köteles eltartani saját magát és kiskorú leszármazóit, és senki nem tehet keresztbe egy nagyobb emberi közösség jogos szándékainak, biztonságának…
és így tovább.
Magd@
2020-04-15 at 14:04
Uram,
Ezek letűnt idők avítt szavai, kik értik már nem igen rúgnak labdába, csak tapasztalataikat adhatják át, de ha nincs hallgatóság???
apro_marosan_petergabor
2020-04-15 at 11:25
Igen,
ez rém egyszerü. A miniszteri utasításokat ilyen helyzetben végre kell hajtani, nem lehet elszabotálni, más vélemény, vagy trehányság miatt.
Ez ennyire egyszerü.
Balogh tevékenysége korábban sem volt egyértelmü. Pihentetni kellene.
vérgőz
2020-04-15 at 11:13
ha meg nem rugjak ki ezeket, akkor jott volna a mantra, hogy nem vagyunk kepesek rendet tartani, hogy minden korhaz a sajat feje utan megy, annyira szetesett az egeszsegugy…
nemzeti
2020-04-15 at 10:41
Mindez a kórházigazgatók önkényes,nagyuras megszokott viselkedésének következménye.
Kásler ? Ő teszi a dolgát amire felesküdött.
Nagy hiba volt éppen őt, egy koros elméleti embert, odalökni az elején
a liberálbolsevista seggtörlőpapírokat gyártó ujságírók markaiba.
Egyébként nem biztos,hogy ő ott a tuti.
Vannak hibák a kormányban és az Operatív Törzsben is.
S túl sokáig tűrik a nem oda való funkcionáriusok ténykedését.
Pl anno : Mellár,Pokorni,Balogh
Mellár,Pokorni hát libsi. Balogh meg ha nem is az, de egyre kritikusabb
s akkor is csak egy bábember volt.
Magd@
2020-04-15 at 14:01
Nem hiszem, hogy Kásler Miklóst kényszeríteni kellett, végül is “ normál üzem menetben” ez nem egy fizikumot, szellemet nagymértékben megerőltető munka.
Delegálni kell tudni és ellenőrizni, hogy a “ parancsot” végrehajtották-e.
Nem egy személyből áll a minisztérium.
Naprózsa
2020-04-15 at 10:22
Nagyon úgy fest, hogy a kórházigazgatók már megszokták, hogy semmilyen kormánydöntést negligáló viselkedésnek nincs következménye.
Nagyon úgy fest, hogy ha egyetlen vagy pár ágyat sem tudott felszabadítani, akkor azt direkt tette, sőt példát akart mutatni hogy neki egy jobbos kormány nem parancsol.
Nagyon úgy fest, hogy az igazgató és a teljes személyzet ki akarta vonni magát a veszélyhelyzetből, mert olyan nincs, hogy pár ágyat, egy osztályt nem tartanak mindig tartalékban nagyobb vész esetére.
Nagyon úgy fest, hogy a teljes személyzet fél a koronavírustól és ezzel járó többletmunkától.
Nagyon úgy fest, hogy az igazgató saját maszek hitbizományának tekintette a mi által fizetett kórházunkat.
Amúgy érdekelne, hogy miféle rehabilitációhoz kell sokszáz oxigéncsatlakozás? Ez éppenhogy a heveny betegségekre van méretezve, ezért továbbra is úgy fest, hogy az igazgató direkt szabotálta a luxuskórháza nyújtotta betegi, és a betegeit otthon nem akarva ápolni úri rokonság hálája érdekében…
Mégha az ide kommentelő liberálisok szerint mi jobbosok nem tudunk gondolkodni, azért sok gyanús kérdés merült fel ugyebár…
oshon
2020-04-15 at 11:03
Nagyon ugy fest hogy nagy igazat mondott ! Vegre meg kene ertetni ezekkel a szolgakkal , legyen az orvos meg jogszolga , akademikus tanar , szinesz vagy akkarki , hogy SENKI sem allhat a Magyar Nemzet erdekei folott … SENKI ! Es most is jol latszik hogy ugranak a gyikkok a feszekbol … hadd ugorjanak , keressenek masik feszket (hazat) ott biztos jobb lesz nekik , es itt sokkal jobb lesz nekunk … hajra ! Isten aldjon Magyar Nemzet !
Magd@
2020-04-15 at 13:55
Akik Budakeszire kerültek – barátnőnknél nem kis összeköttetéssel – azok még az akkori állapotukat felmérve rehabilitálhatóak voltak.
Azaz gyógytorna, fürdők, uszoda, gyógypedagógus az orvosi ellátáson kívül.
Egy szuper szanatórium az én megítélésem szerint.
Nyilván nem járvány sújtotta betegekre lett kialakítva, de szükség törvényt bont!
Ha valakit a saját lelkiismerete nem zavar, ott nincs segítség…
Namond
2020-04-15 at 19:57
A kéthetente bezsebelt hálapénz féltése, túl sokaktól felvették előre?
Torockó
2020-04-15 at 10:11
Kötelesség-felelősség.
Karácsony és Gy. Németh még maradhat? Ők még a szavakat sem ismerik, nemhogy jelentésüket, pláne nem tarják be. Kötelességüket nem teljesítve felelősek emberi életekért. És mindent, amit követelnek a kormánytól és tagjaitól, megtagadják saját maguk munkátlansága idején. A balliberálisok alkalmatlansága, munkaképtelensége esziről bűzlik róluk (is).
Rongilas
2020-04-15 at 10:01
Az, hogy a kórház dolgozói kiálltak igazgatójuk mellett, bizonyos fokig érthető: a rehabilitáción fekvő betegek (főleg egy reprezentatív helyen) általában jól szituált környezetből származnak. És mi következik ebből? Talán az (is), hogy a szakmai elismerés mellé bizony járhat más is. A COVID-os betegek részéről erre nem számíthatnak, ezért egy kicsit fáj nekik az elapadás.
Balogh ex-miniszter úr jótét lélek, talán volt valamilyen ügye az említett ex-igazgató úrral, és úgy érezte, muszáj megszólalnia a védelmében. De mint nem igazi politikus, rossz időben és rossz helyen tette. Ez valóban hiba, mondhatni bűn. De én csak amatőrséget látok benne (mint ahogy egész volt miniszterségében is, nem hiába váltották le), nem pedig tudatos áskálódást. Az evangelikusok pedig jobban tennék, ha Donáth-ügyben a saját házuk táján söprögetnének. Igaz, mi sem lehetünk büszkék a mi pápánkra…
jobb-ágy
2020-04-15 at 09:59
Nincs joga megtagadni, a következményből is látszik. A helyi kiskirályoknak ilyenkor ha tetszik, ha nem be kell állni a sorba, és úgy kell ugrálni, táncolni, ahogy a parancsnok fütyül! De nagy kár volt a sorkatonaságot eltörölni!
Királytigris
2020-04-15 at 09:55
A sorosi sameszoknak igen is van felelőségérzetük és kötelességtudatuk, csak éppen nem a magyar haza és nemzet, hanem Szaros Gyuri bácsi felé!!!
Ez három tényezőből eredezik:
1. Nem tartoznak a magyar nemzethez.
2. Magyarország nem hazájuk, hanem csak egy gazdatest, amin mint paraziták élősködni tudnak.
3. Anyagilag Szaros Gyuri bácsitól függenek.
idirablo
2020-04-15 at 09:49
Veszélyhelyzetben a parancs megtagadása és végrehajtása egyformán “veszélyeztet emberéleteket”. A parancsnok dönti el, melyik emberélet fontosabb.
Kásler a parancsnok.
harácsony here
2020-04-15 at 11:55
Ez világos ! Már mint akinek esze van . De aki a retkesklubon ,fingdexen,444, 24.húúúú, HőVőGőn + ajvégbéltévén kapja lócitromból az infúziót , azoknál látszik a kór(ság) előrehaladottsága……..)
Zolee
2020-04-15 at 09:34
Egy olyan utasítást ami emberéleteket veszélyeztet joga van megtagadni bárkinek. A kórházigazgató hozott egy döntést ami közvetlen munkatársai szerint is teljesen jogos volt. Szerintem ennyi a lényeg. Hogy mi köze ehhez 2006 nak meg a liberálisoknak azt nem teljesen értem…
oshon
2020-04-15 at 09:44
A lenyeg az hogy nem lehet itt folyton munkatarsazni ! Itt nem a munkatarsak dontenek , hanem a kormany … a munkatarsak tegyek csak az ok dolgukat , nem kell itt politizaniuk … szerintem sehol sem latni ilyesmit , mikor a kormany rendelkezik valamirol , de a MUNKATARSAK , jobban tudjak es kiallnak … rohelyes ! Az audinal levaltanak egy igazgatot , akkor ‘hagyomany’ szerint elkezdunk nyavogni , vagy tovabb teszem a dolgom ?! Hat ha semmittevo senkihazi vagyok nyavogni fogok ! Uraim a korhaz tovabb is UZEMEL , nem zartak le mint a hazug tolvaj , maffiagyurcsibanda idejen … mert akkor semmi baj nem volt , nemde ?!
Zolee
2020-04-15 at 10:22
Egy kórház nem a katonaság és nincsen háború. Egy kórházban emberéletekrőlvan szó amiért a az intézmény vezetője és nem Kásler miniszter felel. Én jobban hiszek az ott dolgozó szakembereknek, politikától függetlenül.
oshon
2020-04-15 at 10:37
Zolee – az latszik neked jol esik a szareves , esetleg haszonelvezoje vagy az ilyen helyzetekben ! Ne mantrazzd az intezmeny vezetoseget , mert epp az nem tette dolgat , meg a tolle ottmaradt ‘betegeket’ az EMI + a kormany biztos nem a lelovetesre ‘sorsoltak’ , el latjak gondjukat a volt intezmenyvezeto nelkul is , azokon kivul helyuk lessz az esetleges kovidosoknak is mert a nehez pillanatok meg nem jottek el … ne dobd a szart a ventilatorba ! https://www.worldometers.info/coronavirus/
vektortér
2020-04-15 at 11:54
Az összes életmentő műtét, kezelés “veszélyeztet emberéletet”. A kórházigazgató hozott egy döntést, ami közvetlen munkatársai szerint is jogos volt. A miniszter is hozott egy döntést, ami közvetlen munkatársai szerint is jogos volt. Mi a porobléma?
Namond
2020-04-16 at 01:46
Mi lenne, a nagyobb kutya gyak, a kisebb meg vernyákol.
Vízöntő
2020-04-15 at 09:24
De kiállt mellette másik cikk szerint az Evangélikus Egyház is. Egy miniszterrel szemben ebben a helyzetben! Mi ez? Baráti kör?
És mi van Donáth László ügyével és szeretetotthonával?
Csak
2020-04-15 at 08:44
Mivel az ellenzékieknek eszük és hazájuk sincs, csak az eu elit aki megmondja nekik mit kell tenniük, propagálniuk ahhoz hogy megkapják az ellátmányukat és ezt folyamatosan bizonyítják is.A társadalomnak ők nem tagjai, csak egy olyan alkalmatlanok gyülekezetébe tartoznak akiket arra tartanak a globalisták hogy megpróbálják általuk a társadalom által kialakított rendet bomlasztani.
kekeckedő
2020-04-15 at 08:29
Nahát számára ez új dolog?
Eddig,hol élt maga?….
P.S.
2020-04-15 at 08:26
Ezt az ájtatos manóhoz hasonló Balogh Zoltánt még miniszter korában figyelmeztettem, hogy Magyarország Közép-Európában van és nem Kelet-, erre még válaszolt is, neki Kelet-. Jeleztem neki, hogy Szolyva (Kárpátalja) mellett van a középpont. Ami attól nyugatra van nem lehet kelet.
Csak az ő mentalitásában.
Sajnálom szegényt, fegyelmezetlen és hülye.
Pandora
2020-04-15 at 09:53
Valamint sértődött és irigy. Bocs a kiegészítésért.
tegyük helyre!
2020-04-15 at 11:50
Nem ezt kellett volna mondanod, mert nem a földrajz dönti el, mi a közép és a kelet.
Ez kulturális kérdés.
Közép-Európa ott ér véget, ahol az ortodox civilizáció kezdődik. Vagyis a Kárpátoknál.
PS
2020-04-15 at 14:08
Neked.
Mo. soha nem volt Kelet Európa.
P.S.
2020-04-15 at 14:38
Kiegészítem: Közép Európa a jó füstölthús és savanyúkáposzta lelőhelye. Lehet még az Osztrák-Magyr monarchia és Bajorország.
Stb. De ez a manó anno keleteurópázta Magyarországot. Én nem tűröm.
Namond
2020-04-15 at 15:57
Pakolászós ember,
Hová teszi azt az országot, amelynek Európában legelőször volt:
– hatályos érvényben levő (nem tervezet, soha be nem vezetett) alkotmánya,
– melynek legelőször volt összefoglaló törvénykönyve?
Azt az országot, amely
– ellátta a tőle nyugatra levő területeket, marha és sertéshússal, borral?
– több száz éven keresztül biztosította a kereskedelmet, a pénz alapanyagát nemesfémtermelésével?
Pakolászós ember, kulturált dolog
– fehérneműt, nadrágot hordani,
– fibula helyett gombot,
– kölni vizet használni?
Pakolászós ember, kulturált dolog a vezetőket a többi vezető közül delegálással esetleg a választók közfelkiáltásával választani?
Vagy jobbak az istentől való uralkodók?
Pakolászós ember, kulturált dolog a pápát kiátkozni vagy barbárság?
Namond
2020-04-15 at 14:18
Balogh Zoltán saját visszaemlékezései szerint, diákként is brahis, fegyelmezetlen és hülye volt, bár jó magoló.
P.S.
2020-04-15 at 22:29
Köszönöm a kiegészítéseket.
Üdv. P.S.
Namond
2020-04-16 at 01:43
P.S.,
Bocs, nem kiegészítésnek szántam, gondolom ismerte őket, ha tudja, hogy a savanyítással tartósítás, a forralással és szárítással konzerválás velünk jött Európába.
A bejegyzés oka, hogy a pakolászós kissé idegesít és olykor a helyére igyekszem rakni.
Nahát
2020-04-15 at 08:01
Pilhál Tamás kiválóan összeszedte a lényeget. Ami számomra új dolog, Balog Zoltán volt miniszter úr megnyilvánulása. Most vesztette el a megbecsülésemet. Egy volt miniszter nem rugdos az utódjába, mert ez egyrészt hiteltelen, másrészt ízléstelen, és jobboldaliként (?) nem nyilatkozik konfliktus idején pont az Indexnek, mert ezt én a magam részéről ocsmány árulásnak tartom. Balog Zoltán úr, Ön számomra többé nem létezik! Ami a kormányt illeti: ne hagyja magát eltéríteni az utasítások szigorú betartatásától, éppen kezdtünk örülni, hogy véget ért a pipogyáskodás korszaka!
idirablo
2020-04-15 at 09:38
Balog látása éppoly szelektív, mint a pápáé: minden emberben csak a jót akarja látni.
Isten szolgáinak ezért nem szabad világi hatalmat adni vészhelyzetben. Ugyanezért nem tolonganak nők sem a hadvezérségért (Szent Johanna/Jeanne d’Arc persze kivétel).
bl
2020-04-15 at 16:59
Igen, nem lehet mindig mindenkiben csak a jót látni….
Mert ez pont ahhoz vezet amihez a másik véglet. A jóindulat csak általános elv (a pápának való), de a konkrét cselekvés már ezerféleképpen értelmezhető. Annak van igaza, aki a lehető legtöbbet megtette ami csak a lelkéből kifér a jóért. A legkisebb rontás, a legkisebb rezdülés alkalmatlanságot mutat. A világ meg jelenleg szemet huny felette. Sőt! Dicsőíti!! Abból van a haszon! Csúsztunk és csúszunk lefelé. A rendszerváltással például az összes önvédelmi képességünket is elvesztettük. Hol van-e a MEDICOR? Hol van a könnyűipar? Minden szarba csupasz picsával fogunk berontani? Megalakítjuk az első szociológus-politológus-bölcsész államot? Egy ápolónő óradíja 1500, egy ügyvédé meg 15 000? Bmeg!
nelöködj
2020-04-15 at 11:10
Ehhez hasonlót akartam írni ,de megtetszett előzni! Minden szavával egyet értek !
hivő
2020-04-15 at 11:27
Egyetértek.
hivő
2020-04-15 at 11:28
Ezt a nahát..nak irtam,nen
az utána következőnek.
Namond
2020-04-15 at 14:44
Egyetértek.
Pilhál Tamás kiválóan megfogalmazta a kötelesség és felelősség eszmeiségét.
Naprózsa viszont a praktikus tanulságát.
Esetleg most már az újságíróknak is leesik,hogy tavaly októberében miért volt a Dobrev Klánnál felvétel a büntetett előéletűeknek?
Legyen kapcsolat – hiszen a nyugdíjasok kihalnak – a lumpen-proli réteg felé és legyen felelős a kötelességüket megszegő politikai vezetők helyett?
csekk
2020-04-15 at 07:54
tegyük helyre! Mielőtt itt trollkodnál,mutasd a bizonyítékokat,különben te is csak egy szarházi libsi vagy.
tegyük helyre!
2020-04-15 at 08:07
Persze, mindenki libsi és troll, aki gondolkodik, vagy nem épp az elé tett cikket böfögi vissza.
A jobboldal rákfenéje az ilyen tekintélytisztelő, irányítható, csordában ugató típus.
Legalább járnád körül a fát, mielőtt lehugyozod.
A bizonyítékok pedig ott vannak előtted, használd a keresőprogramokat. Kb. 2 perc kemény munka.
Patriot
2020-04-15 at 11:13
Azt már megtapasztaltuk , amikor a liberális barmok,(SZDSZ) körbe járták a témát,ezerszer. Hülyék okoskodtak hetekig minden xaron , aztán amit kifőztek moslékot megetették mással. Velünk leginkább.
tegyük helyre!
2020-04-15 at 07:42
Nem árt árnyalni egy kicsit a dolgot:
1. Nem csak Balog, hanem Cser-Palkovics is ott van a tiltakozók között. Ha a kirúgásból jobboldali belügy lesz, és netn fordul a kocka, a PS részéről még csúnya visszakozás lehet a vége. Láttunk már pár ilyet a jobboldali sajtóban.
2. Az OORI közleménye szerint nem 20, hanem 223 ágyat ígértek április 16-ra, vagyis épphogy igent mondtak a parancsra.
3. A fehérvári kórház telefonon jelentette az említett eseteket, vagyis a kirúgás ez esetben elég erős válasznak tűnik.
Ha már mindenképp el kell ítélni valamit, akkor az az online petíció legyen, mert olyan kérdésben szavaztatja meg a kívülállókat, amit azok nem láthatnak át.
Nahát
2020-04-15 at 08:02
Erős az a Pista, nem a válasz, szegénykém!
Macera
2020-04-15 at 08:14
Előre szólok: az oktatásegèszségügy gumicsont helyett a következő 0-24-ben myomott mantra az lesz, hogy rakásra halnak azok a betegek akiket a covid osztályok kialakítása miatt nem operálnak, nem kórházban ápolnak stb. Fogadunk?
Pandora
2020-04-15 at 09:50
Nem kell fogadni,a sajátos “győzelem” már biztos ! Mindenki háborog,természetese név nélkül,rettenetes eseteket sorolva fel,(amelyek valószínűleg meg sem történtek)végstádiumú rákosról és magatehetetlen agyvérzettről,akit a gonosz miniszter miatt az utcára tettek.Sajnos az a gyanúm,hogy az esetek egy részében arról van szó,hogy a hozzátartozó nem akarja vállalni az ápolással járó kényelmetlenséget. Tudom,hogy miről beszélek,6 hónapig ápoltam otthon a rákos édesanyámat,munka és család(férj,gyerek) mellett. nem volt könnyű,de a szeretet átsegített rajta.
polizza
2020-04-15 at 12:46
Nem fogadok, mert akkor az ellenkezőjét kellene állítanom. Holott egyetértek.
Ha van sapka, ha nincs sapka.
És ha nem lesz nálunk ,,kellő” mennyiségű fertőzött és halott és itt lesz a sok felszerelés, akkor az lesz, hogy miért költöttek rá, biztosan valakinek a zsebébe ment a pénz.
Ismerjük már ezeket az alakokat.
Nem azt mondanák, hogy milyen jó, hogy potyára költöttünk!
Hanem azt, hogy potyára költöttünk, ki tette el.
Laca
2020-04-15 at 08:21
Na most mondok neked valamit amitől a falra mászol!
Ha úgy adódik meg van a forgatókönyv arra is ,hogy egy kórház teljes állományát hogyan kell lecserélni .
Értve voltam ?
Még csak most kezdjük az egészet,a különleges jogkörök még csak szélesedni fognak!
Szóval nem kell a duma!
polizza
2020-04-15 at 16:51
Bizony, megvan, meg lesz a vezénylés.
Mert ha annak a kórháznak az állománya fertőzöttség, vagy teljes kimerültség miatt ,,eltűnik” az eü. rendszerből, sőt, nem a gyógyító, hanem a gyógyítandó oldalra kerül át, akkor valakiket, valahonnan a helyükre kell állítani.
És akkor még az is lehet, hogy a normál osztályokon csak a korhatáron túli orvosok bevetésével lehet fenntartani a kezelést, és közülük sem biztos, hogy mindegyikük a szakja szerinti helyen lesz. De még mindig többet ért hozzá, mint egy nem orvos. Hisz tanulta, ha régen is és biztosan lesz kivel konzultálnia, ha szükséges. Telefonon. Igen.
jani bácsi
2020-04-15 at 09:02
Akkor én még tovább árnyalnám.
Úgy látszik nem voltál katona,mert akkor tudhatnád,hogy a parancsot nem lehet megb..ni,mert szaporodik.Miután a világban vannak olyan országok ahol a halottakat tömegsírokba temetik akkor ez nyugodtan nevezhető háborús helyzetnek.Háborús helyzetben viszont nincs apelláta.
Ha írásban kell jelenteni akkor nem telefonon jelentjük.Ha megvan,hogy mikorra kell valami akkor annak kész kell lenni az adott időpontra.Erre a liberális demokrácia nem tanít meg az biztos.A tiltakozásról meg az a véleményem,hogy annak most nincs helye.
Én sem határozhatom meg ,hogy ki a főnököm.
Még annyit,hogy előszeretettel birkáztok le mindenkit aki nem ért egyet veletek.Akkor mi is a különbség köztünk?
tegyük helyre!
2020-04-15 at 11:57
A probléma csak az, hogy itt nem volt parancsmegtagadás.
A telefonos bejelentés pedig az elektronikus rendszer meghibásodása miatt történt.
De ha szerinted egy ilyen hibáért a kórházigazgató a felelős, és nem a műszaki karbantartó vagy a rendszergazda, akkor ne álljunk meg félúton a felelősség felfelé lőcsölésében.
Legyen felelős maga a miniszter! Vagy akár az ENSZ-főtitkár.
oshon
2020-04-15 at 09:22
Miert is kell annyira ragaszkodni azokhoz a szekekhez ?! Ha annyira jo vagy ‘valamibe’ , kovetni fognak hiveid ! Barholl jot tudsz tenni , szolgalni az embereket … de latszik itt inkabb E szeknek a kiszolgalasat banjak nagyon masok ! Ezert mindenki meg kene ertse hogy senki sem helyettesithetettlen ! Itt arrol van szo hogy ilyen helyzetben nem teljesitette a parancsot ! Romaniaban is kiraktak oket a kovetkezo masodpercben es eljarast is inditottak ellenuk … max 20 ev borton fenyegeti azokat … nem szamitva hogy egyebkent milyen jo szaki az illeto orvos ! De latszik Magyarorszagon tobben a tovenyek folottit elvezik !
tegyük helyre!
2020-04-15 at 12:00
1. Az első két mondatod nettó hülyeség. Hívek és a vezető követése max. a szektákban van, munkahelyeken nem.
2. Neked is elmondom: nem volt parancsmegtagadás.
3. Én is szeretem a rendet, de az öncélú keménykedés nem erősíti, hanem gyengíti a morált és a hatékonyságot.
oshon
2020-04-15 at 13:38
helyre – Szoval oncelu kemenykedes … orszagszerte tobb korhazban azt tette mindenki ezen a gorenyen kivul , es te jossz a kemenykedeseiddel ? De ha mondjuk pont teged kellene fogadni coronavirussal ebben a korhazban , es a sajnalt dokid megmondja hogy esetleg holnap vagy holnap utan , hagyjap ‘pici’ idot a felkeszulesre ?! Emberke itt Orbanek vezetik az orszagot , es NAGYON JOL teszik ezt mar tobb mint 10 eve … miert hallgatnank mintom milyen dokikra ?! Eriggy es tedd magad helyre !
XYZ 2
2020-04-15 at 07:42
A két szóhoz még hozzá lehet csatolni néhányat!
Például: kettős mérce, egyenlőség(ami még a hajdani, valódi liberálisok zászlajára volt tűzve!), szabad véleménynyilvánítás(lásd a facebook és társai, CNN fake news hírei), kettős mérce, hazaszeretet… stb. stb.
bl
2020-04-15 at 07:36
A liberálisok számára a KÖTELESSÉG ÉS FELELŐSSÉG szitokszavak. Ők ezeket nem ismerik, nem gyakorolják. Az ő identitásuk a JOGOM ÉS LEHETŐSÉGEM szavakon alapul. Ezért paraziták!!!!
Alapesetben az ember nem tudja megváltoztatni a világot, ezért önmagát próbálja hozzáigazítani. Ebben a belső hozzáigazítási harcban jelenik meg a felelősség és a kötelesség. “A liberálisok nem kávét főznek, hanem megreformálják a kávéfőzést. Permanensen. És egyre rosszabb a kávéjuk. És mindig van egy új ötletük. aminek az egyik lényeg, hogy nem ők a hibásak, tehát nekik nem kell vigyázni semmire.” Nekik nincs dolguk, ők tökéletesebbek.
Nahát
2020-04-15 at 08:03
Igen, és a kávéjukat valahogy mindig nekünk kell meginni.
Hesslerezredes
2020-04-15 at 11:36
Ideje lenne már kiadni az Emberi Kötelességek és Felelősség Egyetemes Nyilatkozatát is! Jogok csak ott vannak/lehetnek ahol ELŐBB teljesítették a kötelezettségeket és vállalták tetteikért a felelősséget!
bl
2020-04-15 at 16:40
10/10 vagy inkább 100/100 !
Ma amikor egyetlen ember felelőtlen viselkedése is tönkre tehet mindent.. Ma van a legnagyobb aktualitása.
(Nekem még meséltek olyat, hogy a második világháború után azért halt meg valaki fiatalon, mert visszautasította a gyógyszert mondván adják nála betegebbnek. A kényelem tönkre tett minket, mi már csak vinnyogni tudunk. Adja Isten, hogy ne így legyen…)
Hazaszeretet
2020-04-15 at 07:29
Már több alkalommal leírtam,hogy a sok jog mellett már ideje lenne a felelősség elsajátítása is. Joga van a diáknak,migránsnak,bűnözőknek,stb.ezerszámra működnek a jogvédő szervezetek,de kötelesség,mintha nem is létezne.Ezt pedig mindenkinek gyakorolnia kell.Jog akkor létezhet,ha mellette /nem alatta/ egyenlő arányú a kötelesség!!!
Magd@
2020-04-15 at 07:43
Ez már a gyermekek pici kora óta hozzátartozik a felelősségteljes neveléshez.
Persze manapság sok gyerek úgy nő – nem mint a fű, mert azt ugye nyírni kell – mint a gaz és ez alakítja ki a jellemét.
Az önzés, a hedonizmus korát éljük, viszont élen járunk az állítólagos jogaink követelésére.
“Oly korban éltem én e földön, mikor az ember úgy elaljasult, hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra, s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg, befonták életét vad kényszerképzetek.”
polizza
2020-04-15 at 12:41
Sok gyerek úgy nő fel olyanná, hogy olyanná nevelik.
-ül a villamoson az anyuka, ölében, de inkább mellette külön ülésen a gyermek, aki harangoz a levegőben lógó lábacskájával. Min láb előre alkalmával belerúg a szemben ülő ember sípcsontjába. Anyuka nem szól rá, hogy ne csinálja, mert az a másiknak nem kellemes, akár fájdalom, nem nem szól, mert a gyereket nem szabad tiltani semmitől. Fel sem állítja, ha jön egy öreg, ő maga sem áll fel, hogy átadja a helyét.
Van ahol a gyerek durván tombol a családtagokon, ököllel veri a nagyiját, ordít, önző a végtelenségig. Szülői válasz: ha csendben maradsz, kapsz csokit. Megkapja, benyomja és kezdi elölről, amit a csoki lenyelése idejére – egy perc – abbahagyott.
Szülő házában kialakít minden gyermekének egy-egy lakrészt. Ott laknak ingyen, szeretővel, házastárssal. Minden költséget a szülők fizetnek, a kertet megművelik, etetik a csemetét+más csemetéjét. Közben a más csemetéje még be több hónap alatt még be sem mutatkozott, nem is köszön nekik, elvárja, hogy a havat is ők lapátolják, eszébe sem jut, hogy nagy darab erős férfiként netán segíthetne.
És akkor mit mond a szülő, mikor megkérdik tőle, hogy miért hagyod ?
Hát azt, hogy ,,nem várhatom el tőle….” és csodálkozik mikor azt mondják neki, hogy ,, már miért ne várhatnád el tőle, azt a pár minimális emberi viselkedés morzsát?!”
Hesslerezredes
2020-04-15 at 11:35
Ideje lenne már kiadni az Emberi Kötelességek és Felelősség Egyetemes Nyilatkozatát is! Jogok csak ott vannak/lehetnek ahol ELŐBB teljesítették a kötelezettségeket és vállalták tetteikért a felelősséget!
Rakovszky István
2020-04-15 at 17:01
Nagyon helyes, bár ez már pár ezer évvel ezelőtt meg is történt és “10 Parancsolat”-nak hívják.
Persze a moder világban kiegészítésre lenne szükség‼
khm
2020-04-15 at 07:16
Háborúban a parancsmegtagadás,azonnali főbelövést jelent.
Jelenleg egy vírussal állunk háborúban. Megértem,hogy nem értik meg az emberek. Hála Istennek,1956 óta nem volt Magyarország területén harc. (A békeharcot ne számítsuk ide.)
Szóval ezek a kórházigazgatók,olcsón megúszták.
Magd@
2020-04-15 at 07:35
Az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet – egy barátunkat ápolták ott – egy gyönyörű helyen fekvő és egy korszerűen berendezett intézmény.
Feltehetően nem akarta az igazgató a renoméját elrontani egy vírussal.
Nem ellenkezett, csak éppen nem hajtotta végre amire utasították!
Ha az egyetemen is tanít, ez “jó példa” a hallgatóknak.
Balog Zoltán meg viaskodhat a lelkiismeretével….?
oshon
2020-04-15 at 08:43
Ne ragozd , ebben az esteben nincs csak feher vagy fekete … tette vagy nem tette , mit szamit hogy tanit egyetemen ?! Vilagszerte rendezodnek at a korhazok , NYorktol Tokiaoig … mit kell mentegetni ?! Nem tette dolgat , le velle ! Nem beszelve arrol hogy veszhelyzetben vagyunk , haboruban az ilyeneket fejbelovik !
Jeff
2020-04-15 at 07:11
Emlékszem, mikor a Miniszterelnök úr azonnali hatállyal leváltotta az akkori honvédelmi minisztert, Hende Csabát. Nem tudta teljesíteni határidőre a határkerités elkészítését. Akkor nem ordibáltak, csak azért, hogy nem kell a kerítés.
igazmondó juhász
2020-04-15 at 07:08
Balog Zoltán különutas,a libsiknek kínosan,már-már önsorsrontóan,de mindenáron megfelelni akaró kényszerének újabb-nem előszöri!-megnyilvánulását kéretik az ő sajátos felfogásaként kezelni?…de,kérdem,mire is ment vele,szerzett e jó pontokat tőlük?-mert az övéiknek,mármint nekünk a különutasságával igenis ártott!-és mindezek hozományaként mennyivel is?jobb az ő általuki megítélése?…..
Én így látom!
Salamander
2020-04-15 at 07:13
T igazmondó juhász!
Ez nem Balog “kínos megfelelési kényszere”, hanem ő egyes liberális zsiráfkörök embere. (Megbízottja, ha úgy tetszik.) Nem pontok szerzésére szakosodott, hanem érdekképviseletre. Balog a balliberális papok (mert ilyen is van!) szószólója és képviselője.
Rakovszky István
2020-04-15 at 16:55
Öröm volt hallani, hogy Orbán Balogot Káslerre cserélte‼
Szatmári Katalin
2020-04-15 at 07:06
Emlékezzünk a Gyurcsánykormány egészségügyi terveire, drasztikus ágyszámcsökkentés, a krónikus ágyak megszüntetése,és el is kezdték az ágyak megszüntetését párhuzamosan a széfek felszerelésével. És most ezek sivalkodnak.
Naprózsa
2020-04-15 at 06:45
Ugyanmár! A mi balliberálisaink nagyon is jól ismerik a kötelesség és a felelősség szót…
…de csak mások vonatkozásában.
Kötelessége van a magyar embereknek őket eltartani, imádni, tisztelni szót fogadni és a hazájukat felajánlani bárkinek akit a balliberálisak kijelölnek éppen. Jelenleg a Sorosmaffiát meg a muzulmán migránsokat kell kiszolgálnunk, de korábban ugyanezek az oroszokat jelölték ki számunkra seggnyalásra és kiszolgálásra.
S persze ismerik a felelősség szót is, de csak szelektíven.
Például nincs felelőse az ország vagyonának ellopásban, az olajmaffia ügyekben, a devizaeladósításban, az IMF pénzfelfelvételben, a horror alapkamatokban, a libaügyben, a Szeviépügyben, a vörösiszapban, a felgyulladó dákós irodákban, a dákók dákómutogatásban, s egyetlen bűnös sincs aki a börtönben ne kaphatna pár millás elégtételt.
Viszont felelős a kisember, ha elmarad egy törlesztőrészlettel, már viszik is feje felől az otthonát, felelős ha nem tud adót fizetni, mert megélni se nagyon. Kikapcsolják a telefonját, internetét, villanyát, fűtését, ha elmarad egy hónapot, merthogy ez a gaz munkából élő kisember nem ismeri a felelősség fogalmát, tehát mindig mindenért verni, fenyegetni és megtorolni kell.
Szilárd
2020-04-15 at 06:57
Tökéletes. 10/10.
Salamander
2020-04-15 at 07:09
Lehetne a Fidesz által kezdeményezni a teljes lusztrációt? Lehetne, de nem teszi.
Namond
2020-04-16 at 22:28
Vajon miért?
Magd@
2020-04-15 at 07:24
Mint mindig, csak egyetérteni lehet!
A dákós most akar kormányt dönteni!
Már beleunt a játszadozásába?
Sajnos mindenütt vannak Brutus “jellemű” emberek.
Ezzel együtt kell tudni élni, mert a sikert, amiért mások megdolgoznak, azt irigylik, és nem adhatnak mást mint lényegük, ezért rombolnak, törnek, zúznak, köpködnek, mocskolódnak, hazudnak…
Zebulon
2020-04-24 at 19:12
Bocsi Brutus csak nem értette meg az “idők szavát”. Viszont nem volt áruló, Rómát akarta védeni.
A másik dolog, hogy nem kell mindenben egyetérteni. Vitatkozni is lehet, de a hely és idő most nem volt alkalmas.
Paczona Ottó
2020-04-15 at 07:38
Csodásan van összeszedve. Tán még annyit, a libsikomcsik nem lopnak! Ők üzletemberek. Ők rátermettek voltak, amikor Ferenc testvérük véletlenül kapott 800 mFt-ot és mellé még pár milliárdot. Czeglédy is üzletember, olyan nagy, hogy néhány milliárddal több maradt a zsebében. Mindenki üzletember ott és csak csodálni kell, mint a már elhalálozott szatócsot, aki mindenhez értett. Fantasztikus üzletpolitikája volt. Kereskedelemhez, bankhoz, építőiparhoz. Soha nem fizette ki a szerződésekben vállalt munka-, és egyéb díjakat. Csekély 30 %-ot visszatartott belőle és mindig másra költötte.
Patriot
2020-04-15 at 10:38
Annyit tennék hozzá, hogy nem az Oroszokat jelölték ki , hanem a szovjeteket.
Namond
2020-04-15 at 14:28
Tetszik a hozzászólás mondandója, tanulsága.
Bàlint Andràs
2020-05-03 at 20:42
Ezt én sem fogslmazhattam volna szebben…!
aladin
2020-04-15 at 06:14
Igaz az ellenség nem ismeri e két szót kötelesség-felelösség. Csak a hazudozás az állhir terjesztés, embereket akarnak félrevezetni de a végén az igazság gyöz és igy tovább maradnak a szarban.
Salamander
2020-04-15 at 07:05
Engem Balog Zoltán természetesen nem lepett meg.
Sajnos az Orbán kormány is súlyosan tele volt/van lényegében leplezetten működő hazáruló libsikkel.
Ilyen volt Pokorni, Navracsics, Mellár, Lázár, Trócsányi és persze Balog Zoltán.
Utólag mindig elválik a sz@r a májtól – lásd a Jobbik teljes pálfordulását!
Kiss András
2020-04-15 at 07:28
-“a Jobbik teljes pálfordulása” hibás nem megfelelő a használata nem helyén való.
Öreagtáltos
2020-04-15 at 07:34
BAROM!
István Hegyvidék
2020-04-15 at 07:52
Te szerencsétlen Szalamander!
Hogy mered Pokornit, Navracsicsot, Baloghot, és Trócsányt a ballibsik közé sorolni?
Ők soha nem árulták el a hazájukat, mint például Mellár.
Már megint ezek a mocskos csúsztatások.
Miért csinalod ezt, az épeszű ember tudja, hogy ők tisztességes magyar emberek.
Mennyit kaptál ezért a hozzászólásért?
Vagy magadtól vagy ilyen elvakul,félretájékozott?
Miért nem foglalkozol inkább Harácsonnyal?
Erdélyiné Békés Ilona
2020-04-15 at 07:58
Pokorni Zoltán nem volt és most sem hazaáruló! Az édesapja múltjáról nem tehet! A kerületét jól vezeti immár 3. ciklusban fideszes polgármesterként! A 8 fideszes kerület egyike az övé!!! Nem véletlen, hogy megválasztották. Elég sok ismerős ismerős lakik abban a kerületben és maximálisan elégedettek voltak vele és most is, bár nem könnyű a dolga karigerivel szemben, aki mindent elvonna a fideszes kerületektől. Mellárban csalódtam, amíg a KSH élén volt, a dolgozók is korrekt embernek ismerték. Konkrétan nem tudom, miért menesztették, de nyilván nyomós oka volt, amit egy intelligens ember tudomásul vesz és nem harap utána annak a kezébe, aki előtte a kenyeret adta neki. Navracsics 180 fokos fordulatot vett épp úgy, mint Trócsány. Balog Zoltán soha nem volt szimpatikus. Nyáron volt alkalmam közelről látni Sopronban, hogyan hajbókol Merkelnek. Erről többet nem is, mert hányingert kapok, ha rágondolok. Békepapok voltak és úgy látszik, maradtak és maradnak – sajnos. Ugye nem kell magyarázni kik is a béke papok?
Öregtáltos
2020-04-15 at 08:57
Nem, tisztelt Ilona, nem kell magyaráznia, hogy kik is a békepapok! Már csak azért sem, mert először Önnek kéne tisztába jönnie avval, hogy kik is voltak ők. Jobb híján ajánlani tudom a Wikipédiát:
https://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9kepapok_Magyarorsz%C3%A1gon
Tény, hogy nem egy Kapisztrán Jánosi alkat, de, hogy békepap lenne, azt -bár nem hatalmazott fel rá- az ő nevében is visszautasítom! Hogy a bel, -és külpolitika ennyire eldurvult, talán az ő személyisége most nem volt a legszerencsésebb a posztjának betöltésére, ezért történt, érdemeinek elismerése mellett váltás a minisztérium élén.
Nem kell, hogy szimpatikus legyen Önnek, de az unszimpátiája nem jogosítja fel arra, hogy nyilvánosan megkövezze! Akárcsak Trócsányit, vagy Navracsicsot. Azért, mert valaki nem egy harcos alkat, (vannak szelíd embertípusok is, s minél nagyobb és szerteágazóbb tudással rendelkezik valaki, annál kevésbé vehemens természetű) még lehet száz százalékig elkötelezett, megbízható, a hazájáért és a népéért mindent vállaló, tántoríthatatlan, magas erkölcsi érzékkel és tartással bíró személyiség.
Mint az szokásos, az ellenség a szelídséget félreértve, azt gyengeségként értékeli és elsősorban őket támadja. Ne essen Ön is ebbe a hibába! Itt van például Balog tiszteletes Úr utódja, Dr. Kásler Miklós miniszter úr. Bár ő is a szelíd emberek közé tartozik, meg kellett hozzon pár kemény szakmai és személyi döntést. És figyelje csak, hogy az a bizonytalan múltú Szabó Tímea képviselőnő, aki arra sem méltó, hogy Kásler miniszter úr cipőjét kipucolja, hogyan minősíti és milyen szavakkal illette.
A Salamander által felsorolt és méltatlanul mocskolt politikusainkra (Mellár kivételével) inkább békeidőben lenne nagy szükségünk, de aki az értékes embereket gyalázza, az önmagáról állít ki alkalmatlansági bizonyítványt!
karcsika
2020-04-15 at 09:43
Milyen igaza van!!!!
polizza
2020-04-15 at 12:25
Bocs, de Balogh Zoltán nem saját maga volt, aki nem vállalt további állami vezetői szerepet? Annak ellenére, mégis adtak neki valami címet,pozíciót.
Trócsányit meg nem menesztették. Az ő saját működése adta a lehetőséget arra, hogy belekössenek. Éppen elég kellemetlen helyzetbe hozta a jelölőit.
Lehet persze erre azt mondani, hogy valaki mások hozták őket olyan helyzetbe, hogy ez lett a vége, de az vagy úgy van, vagy nincsen úgy.
Egyébként Balogh Zoltánnak nagyon jól kell tudnia azt, hogy mi az, hogy engedelmeskedni kell, vagy mehetsz. Ugyanis az egyházaknál is katonai rend van. Oda mész, ahová kineveznek. Ha kis falu, akkor kis zsákfalu mindentől távol. Ha a római képviselet, akkor Roma. Szerzeteseknél ez lehet akár másik földrész, ahol éppen akár életveszélybe kerül, mert fegyveres harcok vannak, vagy borzasztó ragályos járvány.
Ez mindig így volt. Az orvosok(és más egészségügyisek), papok, mentek a háborúkba. Annyi előnyük volt, hogy általában az ellenség is tiszteletben tartotta őket. Mert vitte és használta őket.
Igaz, az utóbbi háborúkban ez a ,,védett” helyzet csak az orvosoknak maradt meg, mert pl a kommunisták a papokat még inkább ölték, mint bárki mást. Őket a lélek nem érdekelte, csak a test. Az viszont nekik is volt. Sokszor gyógyításra szoruló. Az orvos pedig a gyógyításra esküdött, mindenkinek a gyógyítására.
Persze kivételek köztük is voltak. Azok, akik pl megtanították a verőembereket, hogy hogyan kell azt csinálni, hogy max. eredménye legyen. Na de azért az ilyenek az összes létszámhoz képest elenyésző létszámúak.
Mert még azok közül is csak kevesen képesek ilyesmire, akik nagyon kis tudásúak, párosulva az igen erős pénzsóvársággal.
Namond
2020-04-15 at 14:26
Öreagtáltos
Balog Zoltánra a BAROM!, talán túl erős.
De az biztos, hogy nem megbízható, nem elvhű, mindig is külön utas volt, nem csapat tag.
Öregtáltos
2020-04-15 at 14:55
Kedves Namond!
A nem túl hízelgő jelzővel nem Balog Zoltán tiszteletes Úrat, hanem a magáról megfeledkezett Salamandert illettem.
Szemán János
2020-04-15 at 16:10
Balog Zoltán alkalmatlan, ezen nincs mit irkálni. Navracsics többször szavazott a kormány álláspontjával ellentétesen a Punijóban. Trócsányi meg egy félreértés Varga Judit munkáját látva különösen. Lázár még vár, hátha eljön még aző ideje. Pokorni kiváló polgi miniszternek meg vékony. Ennyi.
Szemán János
2020-04-15 at 16:24
Balog alkalmatlan volt úgy látom az is maradt. Pokorni polginak jó miniszternek vékony.Országos ügyekben megnyilvánulásai nem szerencsések. Trócsányi bukta, tévedés Varga Judithoz képest pláne hogy.Lázár jobb időkre vár, hogy még belőle is legyen valaki,kérdés. Navracsics még a kormány álláspontjával ellentétesen szavaz a Punijóban. Ennyi
Rakovszky István
2020-04-15 at 16:51
Bizony Sztálin nem menesztette volna ezt a két igazgatót, hanem felakasztatta volna.
Örüljenek a szabó-bangók, mert Sztálin alatt tarkón lőtték volna őket‼