Szombat délután az M1-es autópályán harminckét személyautó, öt kisteherautó és öt kamion rohant egymásba, ezek közül tizenkilenc személyautó, egy kisteherautó és egy kamion gyulladt ki. A balesetben a jelenlegi információk szerint 40 ember sérült meg. Sajnálatos módon a sérültek közül egy ember meghalt, két ember életveszélyes állapotban van. A rendőrség közölte: „a büntetőeljárás a halálos tömegszerencsétlenség körülményeinek teljes körű tisztázása érdekében szükséges”.
Egy negyvennégy éves férfi vesztette életét az M1-es autópályán, Herceghalom térségében szombaton történt tömegbalesetben. Holttestét egy kiégett személyautó roncsa alatt találták meg. A rendőrség büntetőeljárás keretében, szakértők bevonásával vizsgálja a körülményeket – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK).
Az autópálya-kezelő szerint elég banális oka van a tragédiának. Szimicsku László szóvivő elmondása szerint ugyanis egy 20 méteres sávban egy lokális szélátfúvás keletkezett, amit súlyosbított, hogy a környező mezőgazdasági földeken az elmúlt napokban munkálatokat végeztek, föllazították a talajt, és az orkánerejű szél felkapta a port, és befújta az autópályára.
Valaki fékezni kezdett, és tulajdonképpen egy tömegkarambol alakult ki
– nyilatkozta Szimicsku az RTL-nek.
A baleset Magyarország egyik legsúlyosabb közúti tragédiája, a sérültek között gyerekek is vannak. Egészen pontosan 12 ember – négy gyermek és nyolc felnőtt – súlyos, míg 25 ember, 6 gyermek és 19 felnőtt könnyű sérüléseket szenvedett.
ÚJRA JÁRHATÓ A SZTRÁDA
Ahogy azt korábban megírtuk, vasárnap reggelre feloldották az útzárat az M1-es autópályán, így ismét zavartalan a forgalom. Az Útinform tájékoztatása szerint vasárnap reggelre a hatóságok befejezték a műszaki mentést és a helyszínelést, az autópályát a Hegyeshalom felé vezető oldalon is megnyitották, így a forgalom már mindkét irányban zavartalanul halad.
Forrás: HVG, Mandiner, Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Lakatos Péter
pm
2023-03-14 at 04:29
Tragédia, nem is vitás. Nem nagyon keresnék felelősöket, szerintem felesleges. Aki nagyon akar az persze úgyis talál.
A videó tanulságos, valószínűleg én is áldozat lettem volna ebben az esetben. Sokan elfelejtik hogy egy autópályán fékezni is veszélyes dolog! Számos alkalommal előfordult már hogy jó látási viszonyok között is beállt a forgalom és 140 ről kellett csaknem állóra fékezni, torlódás miatt, aminek később még csak okát sem látni. Ez esetben persze mindenki relatív gyorshajtott, nyilván, másképp nem lett volna baleset.
Végighallgattam tegnap egy interjút a mentősökről. Állítólag nem tudták pontosan mire is mennek ki. mekkora a baj. Nem figyeli senki az autópályát, vagy csak ők nem fértek hozzá időben az infóhoz? elég sok kamera van kint, ha kevés, legyen több, ha nincs megosztva, hát osszák meg.
Amit szívesen látnék az egy figyelmeztető rendszer, hasonlóan a többi nagy táblához csak sokkal sűrűbben.100-200méterenként. No meg a hozzá tartozó forgalomfigyelés! hogy valós idejű , kötelező figyelmeztetéseket lehessen továbbítani.
Szembejövőket is felelősségre vonni!
2023-03-12 at 20:30
A szembejövő oldalon, akik észlelték a balesetet és segítségnyújtás nélkül elhaladtak (vagy 10+ autó) azokat is kiszedik a VÉDA-val és eljárás indul ellenük? Ekkora közöny nem maradhat felelősségre vonás nélkül!
Orientál
2023-03-12 at 18:23
Kegyetlen és egyben brutális valóság amit látni lehetett az egyik balesetet szenvedett autótulajdonosnak a gépkocsijára felszerelt kamerája felvett ,hát igen a fizikai hatalmas ütközési erő ahogy a személygépkocsit megsemmisíti ,látható volt a tévében.
ES
2023-03-12 at 17:08
@Hebehurgya
Láttad azt a videót, ahol egy kiskocsi oldalról nekimegy egy kamionnal, a kamion átszakítja a külső korlátot, majd belezuhan a szakadékba… A kamion sofőrje, egy debreceni ember (a debreceni rokonaim ismerték), meghalt, a személygépkocsi fel sem borult és a pályán maradt… 2-3 éve történt talán Horvátországban…
Mikia35
2023-03-12 at 17:02
Igen! Ezt a felvételt egy román kamionos készítette.
Ö sem a látási viszonyoknak megfelelően vezetett, és, ÉS haladt be a belső sávba, holott nemcsak az M1-n vannak kint a teherautóval előzni tilos táblák.
Való igaz, hogy a többi személykocsit vezető sofőrök sem nagyon figyeltek a látási viszonyokra, mehettek volna lassabban.
Azért nagyon kíváncsi vagyok, hogy az itt balesetet szenvedett közül, hány volt külföldi pl: román.
Az is valő igaz, hogy a román sofőrök küzül a 95% NEM tud vezetni.
Igaz, nincs is hol gyakoroljanak, hiszen Chausecu földjén alig van autópálya, ezért itt találják meg a gázpedált, okoznak balesetet.
Azt hiszem mindannyian láttunk már “horror karavánt”, igen csak túlterhelt autószállítót, így nem csoda, hogy ez bekövetkezett. (bár ezt nem okozta)
Egyesek azt hiszik, hogy tudnak vezetni mert jó kocsijuk van, majd jön az arcra hullás.
Miki
2023-03-12 at 16:17
Kedves Marci,
Bár lényegében eggyet értek szinte mindennel amit írt, kérem nézze vissza a videot ezen az oldalon.
Ha én haladok egy jármű felé avval a szándékkal, hogy megelőzzem, de az útviszonyok nem teszik lehetővé, hogy fel tudjam mérni a helyzetet,
mert nem látni semmit – úgy mint az ebben az esetben, akkor nem lépek a gázra. Ez biztos. Azt nem mondom, hogy rögtön fékezni fogok, mert manapság sok barom az előtte közlekedőnek a lökháritóján “ülve” követési távolságot nem tartva próbélja az előttelévőt “letaszítani”. A pillanatnyi helyzetet fell kell mérni.
Ezen a videón jól lótszik, hogy két idióta is előz, az egyik még be is rántja a kormányt a camerás jármű ellé, nem hagyva már helyet annak.
Az agresszív barmokat csak úgy lehet kiszűrni, ha rendszeresen bekéretik őket minden esetben, amikor nem voltak képesek “civilizáltan” vagy felelőssen közlekedni. És igenis, pénz büntetés kell, ha nem használ, jogosítvány el kell venni, és ha az se használ fogdába kell hogy zárni az ilyet. Sajnálom, de így van.
Ez meg csak úgy működik, ha nagy rendszerességben állandó jelleggel, ha kell automatikus rendszám felismerő technikával igyekszünk kiszűrni ezeket a felelőtlen embereket.
Megint az angol példával jövök, bocsánatot kérek érte. Nagy-Britániában a lentebb idézett rendszer élesen (live) rá van kötve arra az intranet hálózatra, amelyet penmanensen figyelik a Trafic Officerek (Autópálya rendőrség). Az officer élőbe látja azt a képet, amit a kamerák felvesznek. A rendszer azonnal jelez, ha valaki nem 70 +toleranciával halad, hanem mondjuk 150 mérföld per órával közlekedik. Nincs esély megúszni büntetés nélkül. A Traffc Officerek egyből indulnak és aki 150-nel megy, azt lehet hogy a Enforcement (egy TEK-féle rendőri szervezet) szedi majd ki a kocsijából.
Én kivánom, hogy az illetékesek végre elkezdjék a “Biztonságosabb Közlekedést Magyarországon” című programot (ami még nincsen) és ilyesmi, hogy nincs veszélyt jelző rendszer, automatikus sebességet előíró táblák sebességmérő kamerákkal (ilyen is van a UK-ben és háturról fotozzák az autót, amikor elhalad az automatikus sebesség korlátozó tábla mellett-alatt) megváltozik.
Sajnos, az embereket nem lehet másképp “megnevelni”. A szabadon “rohangáló” barmokból meg túl sok van.
nuku fék
2023-03-12 at 15:54
A három haladó jármű sofőrjéből, akiket látunk haladni, egyik sem ismerte a fékpedált!
halo ila
2023-03-12 at 14:54
Szörnyű tragédia, ezt mindannyian tudjuk, fölfogtuk. Akik itt most – többen is – egy kényelmes helyzetből mondanak /okosnak tűnő/ véleményt, fölfogták egyáltalán, hogy akik ott, élőben részt vettek benne /akár akarták akár nem/, egészen másképp élték meg. NE ítélkezzen senki fotelből, még ha jobban is vezet mint akiket a videón lát… Részvétet még egyetlen hozzászólótól sem lehet olvasni, c s a k okoskodó és elmarasztaló szavakat. Szégyen.
Marci
2023-03-12 at 14:46
Miki
2023-03-12 at 13:27
A gyorshajtás nem azonos azzal, hogy valaki barom. Tévedés nem a gyorshajtókat védem, de egy ilyen esetben nem feltétlen a gyorshajtás az elsődleges probléma, hanem az, hogy egyesek barmok.
Tegnap az M1-esen jöttem haza kb 2-kor léptem át a határt. A jelentős szelet nem csak itt végig Ausztriában is lehetett érezni. Aki nem hülye, az érzi, hogy a kocsit oldalról tolja a szél (széllökésről, alagútról nagyobb jármű hatásáról nem is beszélve). Egy normális vezetőnék ehhez nem kell 5 méterenként kiírni nagy betűkkel, pirosan, villogva, hogy barom “FÚJ A SZÉL”.
Egyébként normálisan lehetett haladni. A 130 tökéletesen biztonságos volt. És igen voltak porátfúvások. Nem számoltam kb 8 – 12 alkalommal futottam bele. Ezeket lehetett előre látni, lehetett előre lassítani. Azokról a barmokról beszélek, akik szintén 130-al jönnek mögöttem (nem gyorshajtó, egyszerűen barom), mert amikor lassítok a porátfúvásnál (lassítok, nem beletaposok a fékbe, csak épp jönnek mellettünk is, nem tud azonnal kikerülni), akkor villog dudál, és amikor tud előzni, akkor felém nézve ököl mutogatás, meg ordenáré arccal tátog (mivel nem hallok semmit), és így gázt tövig taposva nem is előre nézve hajt bele a porátfúvásba.
Na szóval ez nem gyorshajtás, sámán ökör. Egyébként ez egyszer fordult elő hazajövetelkor, de az még hozzá tartozik, hogy több esetben amikor lassítottam, akkor a mellettem levő sávba minden gondolkodás nélkül hajtottak bele a porfelhőbe az addigi sebességükkel.
Nálam berögződött szokás, hogy amikor fékezek, akkor egyből a tükörbe nézek, és próbálom egyszerre figyelni az előttem levő utat, és a mögöttem levő forgalmat (az esetleges barmok miatt).
Azért írtam, mert az, hogy az a mutogató nem jött belém nem rajta múlt, mert amikor láttam, hogy rohadtul nem figyel kiengedtem a féken, és szakaszosan kezdtem fékezni, hogy az a szerencsétlen meg tudjon állni, vagy max koccanás legyen.
Olvasom ezt a szerencsétlen bejegyzést, hogy az okozta a tömegszerencsétlenséget, hogy valaki fékezni kezdett. Nem az okozta a tömegszerencsétlenséget, hogy az szerencsétlen aki fékezett kapott maga mögé egy barmot, aki képtelen volt lassítani amikor látta a bajt. Aztán jött a következő meg következő. A videón is látszik, hogy ment ment, a féket nem azért szerelték fel a kocsijára, hogy nyomogassa.
Miki
A gyorshajtásra visszatérve, hogy azért egyetértek vele, csak ezt a szituációt nem oldja meg.
Ugyanúgy tegnap M0-ás. Megy a kamion megelőzöm 110-el. Mellette elhaladva látható, hogy nem igazán tartja be a saját sebességét.A gond ott volt, hogy jön a 90-es korlátozás, lassítok, beállok a szélső sávba, hogy a “normálisak” el tudjanak mellettem menni. Persze utolér a kamion. Na el kezd előzni (nem igazán nagy tempóval, kb 1-2 km/óra a kettőnk közötti sebesség különbség), de ahhoz már nincs ereje, hogy megelőzzön, hanem úgy amikor velem egy szintre jön, akkor el kezd jobbra irány jelezni, hogy akkor ő most vissza jön a sávba, és az, hogy én ott vagyok nem igazán zavarja.
Szóval azért vannak agresszív barmok az úton, akik képtelenek gondolkodni. De ezeket kiszűrni nehéz feladat. A traffipax csak a sebességet nézni, de az intelligencia mérésére nem alkalmas.
Ehhez az agresszív barmokhoz jött egy kicsit nehezebb időjárás, és máris kész a baj. Lehet mutogatni arra aki fékezett. Az is baj ha valaki óvatos? Ha nem volt sok-sok éves tapasztalata akkor meg még nem jött meg a rutin, hogy a mögötte levő helyett is gondolkodjon, mert esetleg egy egy barom jön. Bocs ezzel lehet, hogy meg tudta volna előzni a bajt, de ezért ne már az vigye el a balhét, aki nem tudta a mögötte levő barom hibáját megoldani.
Olvasom egy oldal , idióta cikkét (na nem ez az első ott):
“Már órákkal a tömegbaleset előtt volt egy karambol a látási viszonyok miatt mégsem zárták le az autópályát”
Na megjött az idióták idióta védőszentje. Ül a kuckójában, tollat ragad, aztán lehet mindenkit hibáztatni, csak épp az az idióta aki nem lassított az nem tehet semmiről.
Mi lett volna aha lezárják baromarcú (már mint a cikkíró). Akkor a sok kocsi hova megy. Tovább megyek. Mindenhol volt átfúvás, az M5-ösön is. Azt is le kellett volna zárni. Amikor letereltek az M1-ről, akkor a mellékkúton is volt por átfúvás. Azt is le kellett volna zárni? Baromarcú, minden médián jött, hogy országosan erős szál van, mindenhol porátfúvásra lehet számítani. Akkor most le kellett volna zárni az összes utat, és menjen mindenki gyalog? Tényleg nem tudom ezek a firkászok ma fenének születtek meg. Még azt se mondhatom nekik, hogy ennyi ésszel menjenek el kapálni, mert még oda sem jók, oda is kell némi intelligencia, hogy csak a gazt kapálják ki. Már csak azt tudom elképzelni, hogy pont azért ment firkásznak, mert semmihez sem ért, két kockát nem tudna egymásra rakni, itt meg bármi kibuggyanhat a sötét fejéből.
Miki
2023-03-12 at 14:34
Mivel az autópálya ellentétes irányába közlekedők forgalma is balesetett szenvedett járművektől a közlekedésben érintettek voltak, ott a forgalomnak rögtön (!!!) meg kelett volna, hogy állnia. Ehelyett, személygépjármüvek haladnak el filmezve a baleset helyszínét.
Na, hát pontosan EZ AZ a társadalmi agytalan elkorcsosulás az, ami ebben az országban zajlik.
Bàstya elvtàrs
2023-03-12 at 13:48
Ami még feltünt a videon, hogy a becsapodàs utàn egyetlen auto, kamion, stb. nem àllt meg, elsösegélyt nyujtani, vagy hogy azonnal biztositsa a helyszint, hanem mentek tovàbb!!!
Ez elvileg kötelezö, és megtagadàsa büncselekménynek minösül!!!
Miki
2023-03-12 at 13:27
És ez a másik abszolút érthetettlen dolog:
Kedves Közlekedésügyi Miniszter!
Ma Magyarországon minden nap meghal sok ember közlekedési balesetben. A hírportálokon megjelenő tudósítások láttán, szinte kizárólag mindegyikénél, a végzetes hiba, GYORSHAJTÁS volt.
Kérem, mikor lesznek már olyan redszerek telepítve, melyek az autósokat figyelmeztetik a veszélyre?
Tudják, azokról a táblákról beszélek, melyek sárgán villognak.
És tudatában annak, hogy ebben az országban nagyjából mindenki – tisztelet a kivételenk – de mindenki magasról letudja a KRESZ szabályokat, akkor miért nincsenenk már egy olyan autópályán mint az M1, automatikus digitális sebességmérő készülékek?
Nagybritániában olyan rendszerk mőködnek, hogy aki behajt egy sebességméresi körzetbe – lehet ez autópálya vagy lakott terület, a rendszer lefényképezi a rendszámot, majd ott ahol elhagyja a körzetet, újból lefilmezi a rendszámot és rögtön kiértekeli az időkülömséget.
Akik a tolerancia hátárán gyorsabban hajtott, viheti is a jogosítványát két héten belül leadni.
Ilyen miért nincs Magyarországon, abban az országban, ahol 9 millióan élnek, de ehhez a számhoz mérten, sokkal több súlyos, halálos baleset történik, mint a 83 milliós lakosú Németországban?
Még is kedves Miniszter Úr, ön mire vár?
Üdv,
Midenkinek
csakafidesz
2023-03-12 at 13:05
Anno úgy tanultam, hogy konvojban csak a honvédelem autói mehetnek, a leghátul menőnek villogó kell. Nos nálunk 6-8 kamion szokott konvojban menni..
(Amikor az ötödik kamion megunja és 105 km/h sebességgel negyedóráig előzi a többit, elzárva a belső sávot.)
Mihályovics György
2023-03-12 at 13:04
Hallo mindenki aki vezet,
Tegnap eggyel 06:00 kor léptem be
Az Osztrákoktol Magyarországra az M1 Autopájan. Már akkor észhelhetö
volt a porvihar.
De vannak olyan barom Magyar, Román, és Bolgár állampolgár aki nem tugyja kivárni még egy elözést befejezel. Önekik jogukban áll jobbról elözni, BMW vel és MB vel.
Ez a baleset már elöre bevált programozás, mert hajtanak mint a barmok.itt okolom a Rendörséget és a autópálya felügyelöséget, mert ülnek és turkálják az órákat, lapulnak mint bakaszar a fűben.
Kétem egy kicsit több kontrole, kiszürni az agresszíven vezetőket.
Elvenni a vezetöi engedélyt, idióta teste küldeni öket.
Miki
2023-03-12 at 12:41
Ezen az egy kamerafelvételen is nagyon jól (!) látszik, hogy a legtöbben, az adott útviszonyokhoz képest sokkal gyorsabban hajtottak.
Az a barom (elnézést, de szerintem ez az igazság) aki ezen a felvételen ebben a tempóban éppen előz, nagyon jól demonstrálja a mai vezetési szub-kultúrát, ami a fejetlenség, önzés és szereplésvágyból tevődik össze sokaknál.
Mert ugye, az az általános MAGYAR beálitottság, hogy: “én aztán mindenkinél okosabb vagyok, és ezek meg itt ugyis mind hülyék – na akkor megmutatom nekik”.
Sajnos az van ma, hogy kriminálisan vezet autót a Magyar a közúti forgalomban.
De nem csak a Magyar.
csakafidesz
2023-03-12 at 12:40
Nahát 2023-03-12 at 11:44
Ez az alap. Ha nem lehet látni azonnal leveszem a gázt. Sőt, ha elered az eső akkor is csökkentem a sebességet, mert a vizes úton nem tapad jól a kocsi.
csakafidesz
2023-03-12 at 12:36
Kamionos.. Ott állt egy orosz rendszámú kamion személyautó parkolóban, előre kellett gyalogolnom a wc-re. Jön a ruszki, mondom neki angolul, hogy nézze, a többi kamion ott áll a túloldalon, ezen az oldalon a személykocsik állnak. Hát ezt ő látja. Rendben, de miért állt ide, 10 autó helyét foglalta el? Vállat von és elhajt. Később elindulok én is, egy idő múlva beérem, neki 100-zal kell menni. Mikor meglát rámhúzza a kormányt. Az volt a szerencsém, hogy a kocsimban volt elég lóerő egy hirtelen gyorsításhoz, és elsprinteltem mellőle. Ilyen barmok a ruszki kamionosok. (A románok sem különbek, velük is volt bajom.)
Sanyikám
2023-03-12 at 12:25
#Nahát!!
Bármikor amikor eszedbe jut a kamionosok IQ szintje, jusson eszedbe,hogy a kibaszott wc-papírtól az okos telefonodon át a zöldségekig a vasárnapi húgyízű húslevesedet ízesíti egy kamionon érkezhet oda bazmeg,ahol megveszed!
Megjegyzést tettél,mert egy magas járműből származó felvételt adtak közzé! A felvételen a kamion mellett egy személy autó zúgott bele a már sűrű porfelhőbe legalább 100km/h-val!
Én köszönöm a felvétel megosztását és remélem,hogy nevelő jellegel bír majd.
Lacus
2023-03-12 at 11:57
Fedélzeti kamerám van és sokszor igen rémisztő dolgokat vesz fel. Azt nem tudom érdemes lenne e beadni a rendőrségnek olyan felvételeket, ahol betartva a követési távolságot másnak kihívás betolakodni azért a plusz 1 másodpercért majd vészfékezve és ezzel kockáztatva a seggemre ragadt hasonlóan retardált tesóját. De pályán is pl. kamion előzés után szinte alig engednek visszatérni a külső sávba úgy tol pár centire hátúlról az idióta 130-nál és még villog is! Szóval nagyon nagy bajok vannak a hazai közlekedéssel, talán a sokat közlekedő részvevők akiknek kamerája van segíthetnének megrendszabályozásban. Már annak a tudata, hogy felvehetik és ezért büntit kaphat akár a jogsi behívásával, óvatosságra kényszeríthetné a közlekedőket.
Nahát
2023-03-12 at 11:44
Nem értem. Ha valaki a porfelhőtől nem látja az utat, miért nem lassít előbb? Ugyanígy rohannak bele a ködbe is? (A kamionosok IQ-szintjéről nincs jó véleményem.)
Hebehurgya
2023-03-12 at 11:43
még valami az M1-en viszonylag ritkán járok, de az M7-en (és az M1/M7 bevezetőn) sokat. Kb 20 km-ként kint vannak ezek nagy világító táblák – tegnap mindegyiken ott virított, hogy por lesz vezessen óvatosan.
Ahogy persze 5km-ként ott a reklámtábla a gyorshajtásról (megérte?) a követési távolságról.
A Balatonnál, “nyilak” vannak felfestve: 1 nyil rossz. két nyíl jó. Nagyjából egy debil szintjén, akinek ez nem megy azzal talán egy szakember elbeszélgethetne.
Ahogy az is igaz, hogy a városi táblaerdőben 3-4 tábla egymás felett olyan kiegészítőkkel, hogy az ember csak néz itt mire gondolt a költő teljesen agyatlanul (de leginkább nyilvánvaló szemétkedésből) kitett pl feloldó és korlátozótáblákkal és persze tekintsünk el tőle mi történik azzal aki megpróbálja betartani mondjuk Budapesti viszonyok között.
Viszont sok helyen (országúton) az előzni tilost a korlátozást már az aszfaltra festik szép színessel sőt sárga hátterű nagy táblába teszik ez már tényleg az imbecil szint, de láthatóan a közlekedők egy részének nem megy ez sem..
Gottwald Zsolt
2023-03-12 at 11:41
Sajnos a magyarok egy része még mindig nem tud normàlisan vezetni, ha modern auto van a feneke alatt.
Egy részük a Gàzpedàlon kivül nem ismer màst, màsik részük meg azt hiszi, hogy neki amugy is mindent szabad, majd a korrupt birosàgok kimentik!
Nem az volt a kérdés, hogy lesz e ilyen horrorbaleset Magyarorszàgon, hanem az hogy mikor! Tuldajdonképpen egy csoda, hogy eddig ilyen tömegkarambol nem történt…
Királytigris
2023-03-12 at 11:33
Erre mondják, hogy nem az út, és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel történt a haladás.
Eredmény: Tömegkatasztrófa!
Elismerésem a sofőrnek
2023-03-12 at 11:18
Elismerésem a sofőrnek, hogy be mert menni külső sávba (kamionos sáv) ilyen látási viszonyok között, (bár lehet látni hogy a belső sávban téptek is a kocsik vakon), mivel ott ha utána jön egy 20-30 tonnás kamion, akkor vinyetta se marad belőle!
Hebehurgya
2023-03-12 at 11:02
@Theo
‘hirtelen’? Tegnap semmi nem volt hirtelen, ez a videón is látszik, mi van ott hirtelen? 90-el megy a tag de 2 ‘csíknyit’ sem lát előre már amikor a híd alá ér.
Kilométerekről látszott, hogy lesznek gondok – relatív gyorshajtás rémlik?
Nyugtass meg, hogy nem vezetsz te sem nem szeretnék a közeledben lenni mondjuk ködben..
Egyébként, pedig nem kényszeríthetsz másokat sebességük és irányuk hirtelen megváltoztatására – úgy kell megválasztanod a sebességet.
a túlélés művészete
2023-03-12 at 10:59
Nagyon sokan vezetnek vakon, az utakon, sokszor rá is kényszerítik a sofőrt, hogy vakon vezessen, különbem egyszerűen a hátulról jövők letiporják azt, aki a látási viszonyoknak megfelelően akar vezetni! A xenon, led, és izzós világítások között is, ég és föld van, arról nem is beszélve, hogy a gyárilag beépített xenon lámpák is kiégetik a szembe jövőnek a retináját! Végül meg a kamionosok akiknek max. 80 km/h – val szabadna csak menni az autópályán, 96 – 100 között mennek!
Hebehurgya
2023-03-12 at 10:51
egyébként ami a videón látható még csak kísérletet sem tesz a tag a lassításra pedig tényleg alig látni, ugyanúgy megy 90-el és akkor még balról húznak is el mellette.
@ES
hogy miii? ne haragudj meg – úgy gondolod, hogy egy több 10 tonnás dögbe hátulról belemegy a tömegének kb 1/20-ad része tömegű személyautó (impulzus tétel mv!!!) amitől a monstrum “átszakítja” a korlátot? Ha nem lenne baj jobb lenne ha inkább nem vezetnél …
Ráadásul, ha alaposabban megnézed, a kamion sofőrfülkéje szinte az elválasztó sáv füves részéről sem lóg át, annyira, hogy zavarja a közlekedést.
Theo
2023-03-12 at 10:47
Nehogy már baj legyen, ha fékez valaki, aki hirtelen nem lát semmit!
Tovább kellett volna szaguldania a ködben?
Vezessünk már óvatosan
2023-03-12 at 10:31
Követési távolság. Tavaly novemberben úgy rongyoltak belém hátulról, hogy kb. 20-30as sebességnél léptem a fékre, mert az út mellett sétáló állat, akit lestem, úgy döntött hogy csak elém jön. A szerelő szerint az volt a mázlim, hogy pont az ütközés pillanatában nem volt a féken a lábam, máskülönben repültem volna teljesen széttört autóval, így könnyebben megúsztam. Amúgy annyira egyértelmű volt a szitu, hivy a rendőr tőlem semmit sem kérdezett. Innen is üzenem minden [email protected], nem, továbbra sem fogok állatot elütni, mert a [email protected] van. Ja, természetesen olyan szakaszon, ahol kb. kismillió helyen ki van táblázva, hogy vadveszély. De a gáz az isten. Sajnálom nagyon, ami történt, borzasztó.
László54
2023-03-12 at 10:25
Ungarn über alles!
Való igaz a korlátozott látási viszonyok ellenére, úgy hajtanak mint az őrültek!! Ilyen barmok miatt halnak meg vétlen emberek!!
Hebehurgya
2023-03-12 at 10:22
tegnap az M7-esen délután utaztam ahol volt egy átfúvás (talán Baracskánál a váli völgy előtt) jelentősen nem rontotta a látótávolságot, de normális ember számít rá, hogy gondja lehet és nem 130-al rongyol bele és még a beérkezés előtt ‘elrendezi’ a sebességét.
Ráadásul számítani lehetett rá, ahogy a cikkben is írják a szántóföldön ‘szélirányban’ nagyon nagy por volt és előtte is már Székesfehérvár mellett délre nézve olyan volt a látvány mintha ‘égne’ valami annyira hordta a port.
Ezzel szemben a T. autóstársak egy része vagy kb 65-70-re lassított ami kb életveszélyes vagy úgy ment bele, hogy szerintem észre sem vette.
Általában azt veszem hogy egy részében az autósoknak gyakorlatilag fel sem merül, hogy gond lehet nyomja mint süket a csengőt (a másik véglet a cammogó). Lehet fagyközeli állapot 1-2 fok amikor egy völgyben simán számíthat az ember fagyra eső vagy rettenetes útviszonyok (gyömrői út 2 külső sáv) úgy közlekedik mint az állat. Követési távolság nuku. Sokszor ott ül mellettük a családjuk – ami elképesztő.
Klasszikus az esti forgalomban az előtte menő ‘nyakába’ állás és anyázás, hogy az egyre lassabban megy – talán mert nem lát rendesen a tükörből a szemébe villogó lámpától?
Aztán a frontális előzések 2 sávos utakon a szembejövőt lassításra kényszerítve.
Pedig a trükk egyszerű, a hivatásos sofőrök _magyar_ rendszámmal (értsd kamion) ált jól vezetnek (nem, a román rendszámra ez NEM vonatkozik – nem is tudom hol kukázzák azok a jogsit) – átlag józsinál 100x jobban, ráadásul a ‘magasból’ messzebb látnak. Szoval ha a kamion is láthatóan lassabban megy akkor célszerű visszafogni a ménest.
ES
2023-03-12 at 10:09
Én azt valószínűsítem, hogy a korlátot átszakító kamion előzött, noha tilos számára… Ebbe futott bele egy autó, amitől átszakította a korlátott, és került át részben a szembejövő sávba, ahol nekicsapódott két kiskocsi, a többi meg hátulról… Barom kamionos!
Ungarn über alles !
2023-03-12 at 09:58
mert a videó tanulsága szerint is úgy mentek mint a barmok – falkában
ott állt előttük a por fal, de a Qrva anyjukért le nem vették volna a lábukat a gázról
ez van – kinek-kinek, ami az-az