Tervezett akkumulátorgyárának nagy-britanniai felépítéséhez kér több mint félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover (JLR) járműgyártó csoport tulajdonosa, a Tata Motors – írta iparági és kormányforrásokat idézve a szerdai Financial Times.
A londoni üzleti napilap értesülése szerint a cég egy spanyolországi és egy délnyugat-angliai helyszín közül kívánja kiválasztani az akkumulátorgyár telephelyét, és 500 millió fontot (215 milliárd forint) meghaladó összegű támogatási csomagot kér kutatásfinanszírozás és energiaköltség-hozzájárulás formájában Londontól ahhoz, hogy az üzem Angliában épüljön fel. A cég “néhány héten belül” döntést vár Londontól.
A Tata Motors – amelynek nagy-britanniai érdekeltsége, a Jaguar Land Rover a brit autóipar legnagyobb munkaadója – a Financial Times szerint vizsgálja az együttműködés lehetőségét a kínai Envision akkumulátorgyártó céggel. Ha létrejön a kapcsolat, a kínai vállalat építené fel és működtetné a délnyugat-angliai Somerset megyében a gyárat, amely a JLR új elektromos autótípusaihoz gyártana akkumulátorokat.
A lapnak nyilatkozó iparági szakértők szerint a brit kormány nehéz helyzetben van, mivel ha a Tata Motors nem az angliai helyszínt választja, az “pörölycsapásként” hatna a teljes brit autóiparra, és károsítaná a brit gazdaság beruházási vonzerejét is. A Financial Times forrásai szerint a Jaguar Land Rover tulajdonosa a kormánnyal folyó tárgyalások kezdete óta jelentősen megemelte az angliai gyártási helyszín kiválasztásához kért támogatás összegét.
Nagy-Britanniának nincs könnyű dolga, amikor akkumulátorgyárakat próbál meggyőzni arról, hogy brit gyártási helyszíneket válasszanak, különös tekintettel arra, hogy a brit autóipar a legfrissebb adatok alapján az 1950-es évek óta nem gyártott olyan kevés járművet egy év alatt, mint tavaly
– áll a Financial Times szerdai cikkében. A lap szerint a brit kormány összesen 850 millió fontot különített el akkumulátorgyárak nagy-britanniai telepítésének támogatására, és 100 millió fontot juttatott a Nissan autógyár angliai üzemének elektromos járművek fejlesztését célzó beruházásokra.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Friedemann Vogel
mxy
2023-03-02 at 09:46
“Na, így csinál megint segget a szájából az ellenzék:
Napi.hu:
https://www.napi.hu/nemzetkozi..
“Az a nyerő, aki saját akkugyárat épít”
G7:
https://g7.hu/vilag/20210901/a..
“A szuverenitáshoz az akkumulátorgyártáson át vezet az út”
24.hu:
https://24.hu/fn/gazdasag/2018..
“Hiába a kormány igyekezete, Németországban létesülhet az első európai Tesla-gyár”
Portfolió:
https://www.portfolio.hu/uzlet..
“Németország hatalmas akkumulátorgyárat happolhatott el Magyarország elől”
Villanyautósok.hu:
https://villanyautosok.hu/2018..
“Németországban épít akkumulátorgyárat a CATL”
Tehát, ha Németország épít akkumulátorgyárat, akkor ők a bölcs előrelátók, a követendő példa és szégyellje magát a kormány (Orbán Viktor), hogy nem itt építik. Ha pedig Magyarországon építenek akkumulátorgyárat, az FÚJ és szégyellje magát a kormány (Orbán Viktor), hogy itt építik.”
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-03-01 at 19:07
Tisztelt Nahát! A meglévő és megvalósulási fázisban lévő akkugyáraink elleni őrjöngés nem a meglévők ellen szól igazán, hanem tudatosan arra megy ki a dolog, hogy a későbbi reménybeli befektetők kedve elmenjen az egésztől. Most éppen két dolog aktuális. Az egyik lelombozó dolog, ami már “sikert” ér el, hogy a Kistelekre tervezett gyár energiaigényét kiszolgáló elektromos alállomás kivitelezése 5 évet évet venne igénybe, de a gyár már két és fél év múlva már szeretett volna termelni. Kútba is esett a dolog. A másik a VOLKSWAGEN akkugyára, amelyre mindegyik V4 országnak lehet esélye, a csehek már-már a markukban érzik, és minden követ megmozgatnak, hogy Malá Boleslav környékére kerüljön. Elképzelhető, hogy nem örülnének, ha mondjuk Győr lenne a nyerő. Ezért első fokon már begerjesztették a győrszentiváni cserókokat, hogy híres sárgarépa-termő földjeiket az életük árán is megvédjék. Emlékezhetünk, micsoda botrányt műveltek az álzöldek, amikor az AUDI bővítés során a győrszentiváni elhagyott szovjet gyakorlótérre építkeztek, mondván elveszik a lőtéri ürgék életterét! És ma az AUDI a legjobb munkahely az országban a saját munkásgárda szavazata alapján. Kíváncsi lennék, kiknek a devizaszámlája gyarapodott mostanság sok-sok cseh koronával, szlovák EURO-val vagy lengyel Zlotyval. .
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-03-01 at 18:51
Tisztelt Füredi64! Jól hiszi.
Nahát
2023-03-01 at 18:49
Vajon a mi akkumulátorgyárunkat melyik nyugati ország szeretné helyettünk megépíteni? Vagy van rá több jelentkező is?
füredi46
2023-03-01 at 17:45
Természetesen meg is fogja kapni a támogatást. Magyarországon pedig a balliberós horda ott próbál keresztbe tenni bármilyen beruházásnak, fejlesztésnek, ahol csak tud. Nem hiszem, hogy van a világon még egy ennyire jellemtelen, gonosz és gyűlölködő ellenzék, mint Magyarországon.
Ungarn über alles
2023-03-01 at 16:32
cseLMPés állatfalka
Orientál
2023-03-01 at 16:13
Aljas dolognak tartom hogy az lmp-s elvtársak elvtársnők autóval utaznak minden felforgató tevékenységeik színhelyére.
Orientál
2023-03-01 at 16:11
Nem meglepő az sem hogy a nem rég fiúgyerekkel szemben pedofil cselekedetet elkövetett elvtársuk valaha két cikluson át lmp-s önkormányzati képviselő volt.
Béla
2023-03-01 at 16:00
A kőkorszakban az emberiség ökológiai lábnyoma kisebb volt, mint most, de sokkal kevesebb ember tudott életben maradni akkor, mint ma.
Mi történne a Földön élő 8 milliárd emberrel, ha a környezetvédő aktivisták minden kívánsága teljesülne?
Kakukk
2023-03-01 at 15:09
Persze, hogy a dél-nyugati Somerset megyében, hisz a szomszédos Cronwaldban tele a föld lítiummal.
Északon meg finomítót építenek, amihez egy szingapúri cég fogja szállítani a nyersanyagot.
varga eszter
2023-03-01 at 15:01
mert mint tudjuk vagy a jó akkumulátor gyár és a nem jó.