Folytatódik az aláírásgyűjtés a Székely Nemzeti Tanács európai uniós kezdeményezése nyomán a nemzeti kisebbségek érdekében, és a tavaszi kampány lebonyolítója, az Írdalá.hu csapata az elmúlt két hónapban fel is készült egy európai kampány elindítására – derült ki csütörtökön Pesty László, a kampány sajtófőnöke által jegyzett közleményből.
A dokumentumban Pesty László hangsúlyozza, hogy az európai térben már nem lenne elég az a harmincfős csapat, amelynek segítségével hazánkban összegyűjtötték az egymillió aláírást az elmúlt hónapokban, ezért mostantól már ötvenfős csoport dolgozik az aláírásgyűjtésen. Az Írdalá.hu csapata – miután meghatározta a kommunikációs stratégiát – hármas vállalást tett. Egymillió helyett kétmillió aláírást szeretnének Brüsszel asztalára tenni, és hét helyett tíz országban teljesítenék a szükséges aláírási limitet.
Az egész európai térben kommunikáljuk, hogy léteznek székelyek. Ezen vállalás részeként az unióban kisebbségi létben élő ötvenmillió ember megmaradását is akarjuk segíteni
– fogalmaz Pesty László a közleményében. A kampánycsapat meghatározott hét új célországot: Horvátországban, Szlovéniában, Spanyolországban, Litvániában, Svédországban, Észtországban és Lettországban is gyűjtik majd a szignókat egy pacifista, az egyetértést és megbékélést hangsúlyozó kampány keretében. Július elején elkezdtek kiépíteni egy fiatalokra és főleg egyetemistákra épülő aktivistahálózatot, amely már az első 24 óra alatt megdöbbentő eredményt hozott, egy hét után pedig már Bilbaótól Tallinnig terjeszkedett. A stáb olyan céghálót is kiépített, amely elősegítheti a sikert. A kampánycsapat külügyi szekciója pedig felvette a kapcsolatot Európa jóformán összes fontosabb politikai szereplőjével annak érdekében, hogy élő kapcsolatrendszerrel rendelkezzenek a jövőben. Számítva arra, hogy támadások érhetik a székelyek kampányát, a kampánystáb összegyűjtötte azokat a nemzetközi elemzéseket, amelyek bizonyítják, hogy a költségvetés reális számításokon alapul. Nemzetközi sajtókapcsolatokat is építettek, hogy ne csak a közösségimédia-felületeken folyjon a kampány, hanem a hagyományos sajtó is segítse azt.
Forrás: Magyar Nemzet
Facebook
Twitter
YouTube
RSS