Pesti Srácok

Őrületbe kergetik a parázó autósokat a trükkös traffipaxok

Őrületbe kergetik a parázó autósokat a trükkös traffipaxok

Szinte hetente röppen fel újabb hír a neten a magántraffipaxokról, arra figyelmeztetve, hogy aki az adott autót látja, legyen óvatos a száguldozással. Az autósok véltek már felfedezni sebességmérőt budapesti közlekedési lámpákban, postaládákban, legutóbb pedig egy a forgalommal szemben álló rejtélyes teherautó lett gyanús. Az esetek többségéről kiderült, hogy kamu, az autósok félelme azonban nem alaptalan, a jogszabályok szerint ugyanis a rendőrség bármilyen trükköt bevethet - írta a hvg.hu.

Csikász Brigitta cikkében arra emlékeztet, hogy önkényes sebességmérésről szóló pletykák terjednek a Facebookon. Az autósok szerint Székesfehérvár környékén, a 70-es főút leállósávjában álló kisteherautó tűnt fel, amelynek oldalára jól láthatóan egy kamera van felszerelve. A hozzászólók között akadt, aki tudni vélte, hogy egy polgárőr-szervezet a jármű tulajdonosa.

Kamulevelek a sunyi traffipaxokról

PestiSracok facebook image

Rejtett, trükkös trafipaxról rendszeresen kapnak lábra különféle pletykák. Újra és újra felbukkant egy e-mailben, hogy a fővárosi közlekedési lámpákban - például a Moszkva téren vagy a Budafoki úton -, automata traffipaxok vannak beépítve. A hvg.hu-nak akkor az Országos Rendőr-főkapitányság azt írta, hogy a körlevélben felsorolt helyszíneken nem végeznek "stabilan telepített eszközökkel" sebességellenőrzést, és nem figyelik a tilosban áthaladókat.

Nem volt igaz az a pletyka sem, hogy a rendőrség postaládának álcázott traffipaxokkal próbálja növelni a bevételeit. A Magyar Posta erről azt közölte: az úgynevezett "támponti levélszekrények" sebességmérő eszközt nem tartalmaztak. Egy Alkotás utcai irodaépület tetején szintén egy "fix traffipaxot" fedeztek fel az emberek, de a rendőrség a kameráról azt közölte, hogy az nem az övék, és az nem is alkalmas a sebesség mérésére, csak a forgalom nagyságát, jellegét figyeli a készülék.

A rejtett sebességmérő eszközökről szóló híreket gyorsan felkaptják a netezők. Így történt ez a Facebookra kitett teherautós képek esetében is. Ám a forgalommal szemben parkoló járműről is az derül ki, hogy nem rendőrségé, és nem is traffipax volt benne. Az Autóvadász oldalon múlt hét csütörtökön megjelent ugyanis egy közlemény, mely szerint „az IVECO-n látható technikai eszközök nem mérnek sebességet, azok rendszámfelismerő eszközök. Az eszközök képe a SIGMOID Kft. speciális autóvadász szoftverére fut be és a rendszer rendszám alapján azonosítja a lopott, körözött, a forgalomból kivont és a lejárt műszaki engedéllyel közlekedő gépjárműveket.” A rendszámfelismerő eszközzel felszerelt autót egyébként az Újpesti Polgárőrség és Önkéntes Közhasznú Tűzoltó Egyesület üzemelteti.

Most akkor jó, ha egy szolgálati autó fel van szerelve kamerával, vagy nem?

Erre is választ keresett a hvg.hu cikke. Mint arra az újságírónő figyelmeztetett: naponta 13-15 autót lopnak el az országban. A járművek nagy részét a fővárosban kötik el, a rendőrségi adatok szerint évente közel ötezer gépkocsit. Ezek megtalálása nem lenne reménytelen, ha a szolgálati autókat felszerelnék olyan rendszámfelismerő számítógépekkel, amellyel rendelkeznek a polgárőrök és az úgynevezett lopott kocsikat felkutató autóvadászok. Az eszköz előnye, hogy azzal egyszerűbb a forgalomból kiszúrni a keresett járművet, mint egyesével megállítani az autósokat és ellenőrizni őket. Az autóvadászatot viszont rendszerint kiszervezték: a bűnüldöző szervekkel szerződésben álló cégek, polgárőr egyesületek végzik a munkát. A hajdúszoboszlói kapitányság egyik baleseti helyszínelőként dolgozó munkatársa tavaly megunta az áldatlan állapotokat és saját pénzén vásárolt egy, a keresett járműveket kiszűrő eszközt félmillió forintért. A hvg.hu szeretett volna riportot készíteni a hajdúsági rendőrrel, de a megyei kapitányság ezt akkor nem tette lehetővé.

A hvg.hu-n olvasható teljes cikkből kiderül, hogy alaptalanok-e az autósok félelmei.

Fotó: vecseshirek.hu

Ajánljuk még

Milliárdos ingatlanvagyonnal gyarapodik tovább tatabányai családok nyomorán a „Szeviép-család” – Csinos céghálót találtunk az egykori vezér fia körül

Exkluzív 2022 május 25.
A Pesti TV Az Ügy című riportműsorában mutattuk be a tatabányai szellemtársasházat, amely tizenöt éve áll befejezetlenül. A huszonegy lakásos, a földszinten nagy irodaépületet is magába foglaló ingatlant sajátos konstrukcióban kezdték építeni 2004 után. A telektulajdonos, első számú építtető, a Környe és Vidéke Takarékszövetkezet ingatlanhasznosító cége, a Tak-Ing végelszámolás alatt áll; az építő Pólus Kft. 2007 óta felszámolás alatt; a lakásaikat előre kifizető tatabányai családok, összesen tizenöt károsult család a mai napig nem kapott vissza egy fillért sem. Közben tavaly év végén a félkész épület az egyik szeviépes érdekeltség kezébe került. A Szeviép-üggyel a PestiSrácok.hu az elmúlt években kiemelten foglalkozott; követjük a több száz kisvállalkozó csődjéért felelős, csődbűncselekménnyel vádolt milliárdosok ma is tartó büntetőperét. Megmutattuk, hogy a mai napig milyen luxusban élnek, és egy tényfeltáró cikksorozatban azt is, hogy a Szeviép csődeljárása előtt milyen elképesztő céghálót építettek fel a Szeviép-vezérek, amely cégekben immár egy-egy családtagjuk a tulajdonos. Ebben a tényfeltáró riportban azt mutatjuk meg, hogyan kerül a Szeviép-vezér B. Sándor fia Tatabányára, miként jutottak hozzá a tizenöt család anyagi megnyomorítását jelentő, milliárdos értékű ingatlanvagyonhoz, és azt is, hogy a tatabányai botrányban szereplő cég csak egy az újabb céghálóban. Körülbelül tíz milliárdos vagyont találtunk éppen csak, hogy „muzsikáló” cégekben, és mindez az egyik B.-fiú kezében fut össze.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.