Pesti Srácok

Csak saját kollégái cégeit hívta meg egy tenderre L. Simon László

null

L. Simon László fideszes politikus munkatársaihoz köthető cégeket hívott meg egy 9,4 milliós kommunikációs tenderre – írja a Népszabadság.

Tavaly augusztusban a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács pályázatot írt ki a Velencei kerékpárút és kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztése című projekttel kapcsolatos kötelező tájékoztatás és az üzleti marketingfeladatok ellátásának tárgyában. Akkor a Fejér és a Komárom-Esztergom Megyei Közgyűlés által létrehozott fejlesztési tanács vezetője volt L. Simon László, a térség parlamenti képviselője, aki jelenleg a Miniszterelnökség államtitkára –olvasható az NOL.hu-n.

Az L. Simon vezette fejlesztési tanács tavaly három céget hívott meg, ez a Picasso Média Kft., a Kortárs Média Kft. és a Shortcut Communications Kft. volt.

PestiSracok facebook image

A Picasso Média ügyvezetője és résztulajdonosa Bajnai Zsolt, aki kommunikációs vezetőként tagja L. Simon kormányzati stábjainak. A megbízást elnyerő Shortcut Communications Kft. ügyvezetője és résztulajdonosa (a saját maga által képviselt Ifjúsági Médiakultúráért Alapítványa mellett) Kisfalvi Gábor, L. Simon kabinetfőnöke, Hornyák Tibor egykori üzlettársa. Üzleti kapcsolatuk máig is él: egy felszámolás alatt álló cégnek közösen tulajdonosa Hornyák és a Kisfalvi által képviselt alapítvány.

A harmadik meghívott, a Kortárs Média Kft. pedig – a Népszava tavalyi írása szerint – közösen adta ki a Kultura.hu nevű internetes lapot az állami tulajdonban lévő Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft.-vel, amelynek vezetője Hornyák Tibor, leszámítva L. Simon kulturális államtitkárságának időszakát, amikor kabinetfőnökként dolgozott mellette.

„Olyan céggel, illetve személlyel akartam együtt dolgozni, akit jól ismerek, akiben megbízom és aki mindig minden kérésemet szakszerűen oldotta meg, illetve határidőre teljesített. Természetes, hogy ezek alapja a korábbi vagy jelenlegi munkakapcsolat" – mondta a Népszabadságnak L. Simon László.

Az előző pályázat után alig két hónappal pont ugyanezt a három céget hívta meg az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. is egy „hirdetés és rendezvényszervezési" tárgyú tenderére, és ezúttal is a Shortcut Communications Kft. nyert. Az előbbi beszerzés értéke valamivel kevesebb, az utóbbié valamivel több mint 10 millió forint volt.

Ennél lényegesen nagyobb összeget, bő 56 milliót hozhatott el vetélytárs nélkül a Shortcut 2012 első felében, amikor az Országos Vízügyi Főigazgatóság „gyorsított meghívásos", PR- és tájékoztatási feladatok ellátására irányuló közbeszerzésére egyedül ők jelentkeztek a határidő lejártáig.

Forrás: Népszabadság/Hír24

Fotó: Magyar Hírlap

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.