Pesti Srácok

A külkeres fia is jól keres: Geszti Péter, a kádergyerek, avagy a KISZ KB VIT-vágtájától a Nemzeti Vágtáig

null

Milliárdokat költött a Postabank a kilencvenes években arra az agresszív, kikerülhetetlen reklámkampányra, amely mögött az Akció nevű vállalat és Geszti Péter állt. Ők is tevékeny részesei voltak annak, hogy a bank zavartalanul menetelhetett a bukás felé – állami tízmilliárdokkal kisegítve. Noha Gesztit a sajtó következetesen valamiféle self made man-ként építette fel, ez hazugság. Apja, a neves rádiós-tévés szerkesztő vitte be a tévébe, anyja pedig a Chemolimpex, majd a Taurus cégek külkereskedője volt, később fia után ő is a Danubius Rádióhoz került. Geszti tévés apja a halála előtt már a szovjet KGB és a magyar állambiztonság alá tartozó IPV vállalat főosztályvezetője volt, így elmondható, hogy mindkét felmenője hírszerző-gyanús, de legalábbis hálózati állásokban dolgozott. Geszti zenészként barátjával, Berkes Gáborral futott be, aki hozzá hasonló kádergyerek. Utóbbi Berkes Péter őrnagy-író fiaként szintén kivételezett helyzetben volt, apja eleinte propaganda-regényeket és cikkeket írt, majd ifjúsági író lett belőle, hasonlóan a katpolos Berkesi Andráshoz. Berkes Gábor is szerethette a Néphadsereget, mert első együttesét Lobogónak hívták, amelyet a katonaság lapjában mutattak be. Utána kezdett az Első emeletbe, amelynek szövegírója Geszti lett. Geszti a rendszerváltás idején lépett be az Akcióba, amelyet a KISZ-hez közeli rádiósok alapítottak, és amelynek első nagy haditette a KISZ KB által támogatott VIT-vágta levezénylése volt. Folytatjuk a Postabank történetét.

„Szerencsés a Postabank, gondolták a meghívottak, nem mossa el az eső a nagy, 10. születésnapi bulit. <…> Következett az elnök-vezérigazgató, Princz Gábor beszéde. Ti, Önök, Maguk, a hármas megszólítás adta meg a ritmusát a mondatoknak, hiszen a bankvezér egyként szólt régi és új munkatársaihoz, valamint a velük érkezettekhez.

Az igazi köszönés és köszöntés maga a műsor volt. Mindenki kitett magáért, a postás szakközépiskolás kórustól a Merlin Kommandón át a Four Fathers együttesig, és Reviczky Gábor meg a Dzsungel könyve szereplői, a Hot Jazz Band, a Rockfort, vagy a bankkal egyidős kislányok csapata ugyanolyan tapsot kapott, mint Geszti Péter műsorvezető, akinek poénjait hálásan fogadta a közönség” – 1998. június 30. Egy utolsó boldog közös ünnep.

PestiSracok facebook image

Az említett Geszti nem csupán porondmester volt a bulin.

Ő állt a Postabank akkoriban itthon még szokatlanul rámenős, gyakorlatilag kikerülhetetlen reklámkampánya mögött, amelyre Princz Gábor hatalmas összegeket költött. Ha Presser Gábor néha már Princz udvari zenészeként viselkedett, akkor Geszti a király kikiáltója volt.

„Az agresszív üzletpolitika része volt a jól ismert reklámkampány-sorozat is, amely mögött tíz éven át Geszti Péter, illetve az Akció Kft. állt. A PB 1994 és 1998 között átlagosan évi 2-3 milliárd forintot költött reklámra, ami a működési költségek magas hányadát, 13-20 százalékát tette ki.” (Heti Válasz, 2003).

Geszti Péter ekkor már országosan ismert volt. Már gyerekként bekerült a tévébe, ahol apja dolgozott. Később szövegeket írt az Első Emeletnek, de médiakarrierje akkor indult be igazán, amikor ráosztották az Ász című műsor vezetését.

Geszti a rendszerváltás után lett a fent említett Akció Reklámügynökség reklám-szövegírója, amelynek nem sokkal később már kreatív igazgatója volt. Gesztiék elképesztő pénzeket szakítottak a Postabanktól, közben befutottak a Rapülők együttessel, nem kis részben a komoly média támogatásnak köszönhetően. Bár Geszti magabiztossága és tehetsége önmagában is kirívó volt a szürke magyar televízióban, ha egy kicsit mögé nézzünk karrierjének, látni fogjuk, hogy annyira nem volt nehéz dolga.

Geszti Péter (j) és Berkesi Gábor, a Rapülõk zenekar két tagja a Magyar Hanglemezgyártó Szövetség által alapított Arany Zsiráf-díj átadásán / Fotó: MTI

Már említett apja, Geszty Péter rádiós és tévés szerkesztő volt, anyja pedig a Chemolimpex, majd a Taurus vállalat külkereskedőjeként nyilván komoly kapcsolatokkal rendelkezett.

„Apám gyakran vitt magával a munkahelyére. Egyszer hiányzott az egyik gyerekszereplő, belöktek hát a stúdióba. Legelőször reklámban szerepeltem, aztán kézről kézre adtak. Hívtak szinkronizálni, filmezni és színházba is. Végérvényesen eldőlt, hogy nem közgazdász és külkereskedő anyám nyomdokaiba lépek. Már csak azért sem, mert meglehetősen traumatikus viszonyban álltam a reáltárgyakkal” – látni fogjuk, hogy nemcsak ő, hanem gyerekkori barátja is gyerekfilmekben szerepelt. Nyilván őt is csak úgy belökték, semmi tudatos nem volt ebben.

Mándy Iván: Csutak eltűnik... címû rádiójátékának szereplői, középen Velenczey István színművész, jobbról a fiatal Geszti Péter, 1979 / Fotó: MTI

A mamáról ezt mondta: „Az édesanyámat én tulajdonképpen sokkal később >fedeztem fel

Külkeresből lett a "nép hangja", az "ország Márta nénije"

Geszti mamája a kilencvenes évek vége felé lett ismert, amikor el kezdték szerepeltetni a Danubius Rádió Capuccino című műsorában. A Bochkor Gábor-Boros Lajos pároshoz csatlakozva. Így az anyuka ugyanahhoz a rádióhoz került, ahová Gesztit már korábban felvették. „Márta néni” – akit a bulvársajtóban csak az „ország Márta nénijeként” emlegettek – olyan ismertté vált, hogy a Kurír – mi más? – interjút készített vele 1998 januárjában. „Sokáig a sajtó csak azért kereste meg, hogy hírneves fiáról intimitásokat tudjanak meg tőle. Manapság azonban a Danubius Rádió kedvelt műsora, a Capuccino révén Márta néni olyannyira népszerűvé lett, hogy előfordulhat, egyszer Geszti Pétertől fogják megkérdezni: maga csak nem a Márta néni fia?! S, hogy mit tud Márta néni? Beszélni.

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.