Pesti Srácok

Néhány év múlva életveszélyes lesz a 3-as metró

Néhány év múlva életveszélyes lesz a 3-as metró

Ha a következő egy-két év alatt nem sikerül pénzt szerezni a 3-as metró felújítására, akkor le kell állítani a forgalmat a vonalon, az ugyanis néhány éven belül életveszélyessé válhat - írta a Tarlós István főpolgármestert is idéző közös közleményében a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Azt is közölték, hogy minden üzemkezdés előtt átvizsgálják a 3-as metrót.

Ma még nem életveszélyes a 3-as metró, de néhány éven belül életveszélyes állapotba kerülhet - írta közös közleményében a BKV és a BKK. Az orosz szerelvények egy-két évig még biztonságosan használhatók, de ha ez idő alatt nem sikerül pénzt szerezni a vonal felújítására, akkor le kell állítani az M3-as metrót – idézték Tarlós István főpolgármestert.

A városvezető a közlemény szerint hozzátette, 16 kilométernyi sínszálat már kicseréltek a vonalon és további cserék várhatók. Azt is felidézte, hogy a főváros még az előző kormányzati ciklusban több mint ezer oldalas anyagot állított össze a 3-as metró rekonstrukciójának előkészítéséről.

PestiSracok facebook image

Ha a főváros megkapja a kormányzati engedélyt, akkor akár önerőből is fel tudja újítani a szerelvényeket - mondta még Tarlós. Az erre irányuló közbeszerzési eljárás még az idén el fog kezdődni és jövőre be fog fejeződni. Ha teljesen felújítják a szerelvényeket, ami körülbelül 60 milliárd forintba kerülne, azok további 15 évig futhatnak még - tették hozzá.

A BKV és a BKK szakemberei a 3-as metróvonalat minden üzemkezdés előtt megvizsgálják, és a talált hibák jellegétől függően, ha szükséges, korlátozásokat vezetnek be. A forgalom csak az üzembiztonság fokozott szem előtt tartásával indulhat meg, a BKV szakemberek minden üzemkezdet előtt megfontolt, felelős döntést hoznak – olvasható a közleményben.

A vonal infrastruktúrája és kocsiparkja a tervezett élettartamát mára meghaladta, műszaki állapota erősen leromlott - írták.

A gyakoribb beavatkozások révén átmenetileg csökkent a műszaki kockázat és a meghibásodások száma, az utasok biztonsága érdekében pedig az orosz metrókocsikba a BKV szerelői hőmérsékletemelkedés-érzékelőket és automatikus tűzoltó berendezéseket építettek be. A rendszer érzékeli, ha tűz alakulna ki, automatikusan működésbe lép, és megakadályozza a tűz elterjedését.

A 3-as metróvonal felújítása a pénzügyi fedezettől függően becslések szerint 5-10 évet vehet igénybe, költsége 180-240 milliárd forint közé tehető. A már elvégzett síncseréken kívül 2015 végéig további 52 kilométernyi sínt is kicserélnek. A munkák ideje alatt hosszabb üzemszünet, hosszú hétvégi vágányzárak szükségesek majd, illetve egyes állomások kihagyásával közlekedhet a metró.

Tegnap este kigyulladt az olajsár a 3-as metró alagútjában, a Nyugati téren dőlt a füst az aluljáróból. A katasztrófavédelem később közölte, hogy nem egy szerelvény gyulladt ki, a BKK szerint pedig nem sérült meg senki, utasokat szállító szerelvény sem maradt az alagútban.

A keddi esemény részleteinek kivizsgálása a BKK szerint jelenleg is folyamatban van. A katasztrófavédelem eddigi megállapításait kizárólag a vizsgálat lezárását követően lehet megerősíteni vagy kiegészíteni, és további, részletesebb információk közlésére is csak ezután lesz lehetőség - írták.

Forrás: hvg.hu

Fotó: Origo.hu

Ajánljuk még

Egy politikus fiaként nekem kétszer annyit kell teljesítenem, mint az átlagnak – Portrébeszélgetés Hoppál Hunorral (VIDEÓ!)

‎PS Riport 2023 február 25.
Beleszületett a politikába, hiszen édesapja a Fidesz országgyűlési képviselője, kultúráért felelős kormánybiztos, ennek ellenére őt a média most sokkal jobban izgatja, mint egy esetleges politikai karrier. Bár sokan azt gondolhatják, hogy éppen a családi háttér miatt számára az akadályok könnyebben átugorhatóak, éppen ellenkezőleg: mindig többet kellett teljesítenie másoknál. Ahogyan a politika iránti érdeklődését, úgy a zene iránti szeretetét is a családból hozza, ha teheti, zongora mellett kapcsol ki. Pécsett született, de tanulmányait már Budapesten végzi, és most úgy látja, hogy a jövőre vonatkozó elképzeléseit itt tudja majd megvalósítani a későbbiekben. A PS Portrék e heti műsorában Hoppál Hunorral, a Grund című műsorunk műsorvezetőjével beszélgettünk.

Kész Chicago! - Egymást dobták fel Az Akta kamerája előtt a háborúzó ercsi romák

‎PS Riport 2024 szeptember 12.
Ercsibe látogatott az Akta stábja - arra a Budapesttől fél óra távolságra fekvő településre, amit a helyi cigány családok háborúi és viselt dolgai miatt a magyar Chicagónak is tartanak. Néhány hete éppen azzal kerültek a hírekbe, hogy több tucatnyian estek egymásnak fényes nappal, puskákkal, pisztolyokkal, vascsövekkel. A történtek után a rendőrök 15 főt őrizetbe is vettek. Hogy mi történt arról merőben mást állít a két érintett népes család - mindegyik a másikat állítja be a támadónak, a felelősnek és nem csak annak. Az Akta stábját mind a két család, Baloghék és Gomanék is fogadták és beszéltek. Felvételeket, videókat adtak.

Egy szuverén ország azt tilt ki, akit akar – Legalábbis, ha Ukrajnáról van szó (Videó)

‎PS Riport 2024 március 8.
Míg hazánkat folyamatosan támadják "a sajtószabadság eltiprásáért", és Magyarországot előszeretettel nevezik diktatúrának, addig a fősodratú média szemében Ukrajna továbbra is a demokrácia mintabástyája. Szép is ez, különös tekintettel arra, hogy ennek a mintaállamnak a vezetése nem szívesen tűri meg, ha valaki igazat mond róla, legyen az a saját ellenzéki médiája, amelyet be-, vagy a külföldi sajtó munkatársai, akiket kitiltanak. Az ilyen "persona non graták" egyike Molnár H. Boglárka, aki azonban nem hagyta annyiban az ügyet.