Pesti Srácok

Vitézy Dávid a Facebookon bírálja a BKK-s szerződés felmondását

Vitézy Dávid a Facebookon bírálja a BKK-s szerződés felmondását

A BKK agglomerációs járataival kapcsolatos szerződések felmondásával rosszul jár mindenki – írta tegnap, 2016. 01-26-án Vitézy Dávid Facebook honlapján. Többe kerül majd az államnak, többe kerül a fővárosnak és rosszabb lesz az utasoknak –tette hozzá.

„Holnap dönt a fővárosi közgyűlés a BKK agglomerációs járataival kapcsolatos szerződések felmondásáról. Sokan kerestek, hisz a legtöbb felmondásra váró szerződésen ott az aláírásom, de az a »szerencsés« helyzet, hogy nincs mit kommentálni: bár ügyes hivatali nyelven, de maga a városvezetés által jegyzett előterjesztés is világosan fogalmaz a saját javaslatuk szörnyű, óriási visszalépést és a szolgáltatások romlását jelentő következményeiről.” - írta.

Vitézy hozzátette: „röviden: rosszul jár mindenki, többe kerül majd az államnak, többe kerül a fővárosnak és rosszabb lesz az utasoknak:

PestiSracok facebook image

(1) ritkább járatok és rosszabb szolgáltatás

(2) párhuzamos járatok a városhatáron a vonalak szétvágása miatt - magyarán több költség, több közpénz

(3) egy évtizedekkel ezelőtt indokoltan integrált szolgáltatási rendszer szétesése, szétszedése (lásd egységes tarifarendszer, FUTÁR, jegyautomaták, menetrendek, stb.).”

Mint ismeretes, Tarlós István főpolgármester 2015 december 22-én adott sajtónyilatkozatában szögezte le, hogy Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával. A politikus már akkor hangsúlyozta, a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk. Kitért arra is, hogy főpolgármesterként nem fogadhatja el azokat az előző héten (decemberben) megszavazott törvénymódosításokat, amelyek – közlése szerint – Budapest költségvetésében 20,7 milliárd forintos működési hiányt okoznak

A főpolgármester emlékeztetett, hogy az Országgyűlés által december 15-én elfogadott úgynevezett salátatörvény rendelkezik a helyi adókról, illetve a forrásmegosztásról szóló törvény módosításáról. Ezek a módosítások elvileg a fővárosi tömegközlekedés működési finanszírozását hivatottak biztosítani – mondta. „A módosításokban foglaltak nem azt tartalmazzák, amit én kezdeményeztem” – jelentette ki Tarlós István, majd úgy folytatta: a fővárosi tömegközlekedés 25 éves finanszírozási problémáját csak azon az áron „oldja meg” az új törvény, hogy a fővárosi önkormányzat többi kötelező feladatát teszi forráshiányossá.

Forrás: Facebook/MTI Fotó: bkk.hu

Ajánljuk még