Pesti Srácok

Megszületett a döntés: elővárosi vasút lesz a HÉV-ből [Képgalériával]

Megszületett a döntés: elővárosi vasút lesz a HÉV-ből [Képgalériával]

Hétfőn tárgyalt Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a főváros vonzáskörzetének helyi politikusaival. Az egyeztetésen az agglomerációs tömegközlekedés állami átvételének kérdéseit vitatták meg.

Az államtitkár ezt követően ismertette, hogy a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei HÉV elővárosi vasútként fog üzemelni, a polgármesterek azt javasolták, hogy az átvételt követően a FUTÁR tájékoztató és a korszerű jegyértékesítési rendszer maradjon meg. Megállapodtak arról, hogy a minisztérium folyamatosan tájékoztatja a Főváros Agglomeráció Önkormányzati Társaságot.

A Fővárosi Közgyűlés január 27-i ülésén döntött arról, hogy a főváros legkésőbb március 31-éig tartja fenn az agglomerációs tömegközlekedést, mivel az állam 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást a szolgálgatáshoz. A kormány vállalta a feladat visszavételét. A döntés értelmében, ha a határidő lejártáig nem történik meg az átadás-átvétel, akkor az állam és a főváros ideiglenes megállapodást köt a költségek megtérítése mellett. A főváros a folyamat befejezéséig biztosítja a szolgáltatást. A kormány már korábban jelezte, hogy január 1-jétől kész viselni az agglomerációs közlekedés költségeit. Tarlós István főpolgármester február 5-én azt közölte, hogy az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről szóló alapmegállapodás várhatóan február 17-éig megszületik.

PestiSracok facebook image
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Elővárosi vasúttá nevezik át a HÉV-et foto:Horváth Péter Gyula
Ajánljuk még

Így (NE) növeld a szurkolótáborodat! – Ragályos lett a vendégdrukkereket sújtó jegymizéria

Exkluzív május 21.
Óhatatlanul is megkerülhetetlen az a dilemma, hogy hogyan növelhetők a nézőszámok az első- és másodosztályú mérkőzéseken, ha a magyar futballról van szó. Ilyenkor felmerül a családi szektor bővítése, esetleg az ificsapatok állandó meghívása is a felnőtt meccsekre, azonban valami mindig kimarad. Mi lenne, ha igény esetén kötelezővé tennék a vendégszektor bővítését, esetleg helyet adnának a semleges – esetleg a békés, de a vendégeknek csendben szorító – szurkolóknak is a meccsre? Na, és persze korrektséget mutatnának a vendéglátó klubok az ellenfelüket elkísérő szurkolók irányába?

Délvidék csodái (4. rész) – Ahol egészen Óbecséig most is „magyar világ” van, rajzanak a tiszavirágok és még a tűzoltólaktanya is műemlék – A Tisza-mente

Exkluzív 2022 október 8.
Trianonban elcsatolt területeink közül talán a legkevésbé ismert és felfedezett a Délvidék. Erdély mindent visz, Tündérországként él a szívünkben, Felvidék a Tátra bérceivel és a köztük rejtőző tengerszemekkel csábít és a háború előtt Kárpátalja is közkedvelt célpont volt, Vereckével, Munkács várával és más látnivalóival. Mellettük szinte mostohagyerekként létezik a Délvidék, pedig csodálatosabbnál csodálatosabb látnivalókat rejt, színmagyar falvaival, hangulatos városaival és a „legmagyarabb folyó” gyönyörű alsó szakaszával. Sorozatunkban Délvidék csodáiból mutatunk fel néhányat, nem titkoltan abból a célból is, hogy olvasóinknak is kedvet csináljunk azokat felfedezni.