Pesti Srácok

Tarlós keményen kritizálta Vitézyt

Tarlós keményen kritizálta Vitézyt

Nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből igazgató közgazdász fogja meghatározni egy diszkógömbös, Tütü nevű night-clubból, mi legyen a budapesti közlekedésfejlesztéssel, ezt mondta Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján Vitézy Dávidról.

Kemény kritikát fogalmazott meg Tarlós István főpolgármester Vitézy Dáviddal kapcsolatban. A pénteki sajtótájékoztatón a következőket fogalmazta meg az egykori BKK-vezérről:

PestiSracok facebook image

Az Index videója az ominózus véleménynyilvánításról.

A főpolgármester mindezt azután reagálta, hogy egy nappal korábban Vitézy Dávid a holland nagykövettel közösen értékelte ki a főváros közlekedésének irányát.

Tarlós a pénteki eseményen azt is közölte, hogy Vitézyt nem ő akarta anno kinevezni a BKK élére és nem ő akarta elküldeni onnan; sőt, ő kérte, hogy mindenképp kapjon állást.

Tarlós a napokban kiszivárgott főpolgármesteri utasításról elmondta, hogy az nem klasszikus értelemben vett utasítás, ez hibás kifejezés, inkább a kollektív felvetésekre használják. Közölte, hogy több történt, mint kiszivárogtatás, a papírt valaki kilopta a városházáról. Az is probléma a főpolgármester szerint, hogy tartalmát átértelmezik, arról ugyanis megfeledkeznek a tudósítások, hogy nincs döntés az ügyben, visszatérnek a témára. Sőt, nem található benne sehol visszafejlesztés.

Kijelentette azt is, hogy a választási programjában azt ígérte, fejlesztik a kerékpáros közlekedést. Ennek megfelelően 37 kerékpáros beruházás történt 2010 és 2015 között, és 2016–2019 között további 26 fejlesztés várható. Hozzátette: 2010-ben nem káoszt ígért, a kerékpárosok és az autósok közös érdeke, hogy rend legyen. Ezért vizsgálják felül a terveket most, de visszautasítja a hamis vádakat, hogy visszafejlesztés történne – olvasható az Index tudósításában.

A 3-as metró felújítására áttérve a főpolgármester közölte: a kormány a napokban 135 milliárdra emelte a felújítási keretet, és az illetékes miniszter benyújtja a projektet uniós támogatásra. Emellett fontosnak tartja a főpolgármester azt a kormányhatározatot is, hogy akkor is lesz forrás a felújításra a költségvetésből, ha az unió csak részben támogatja vagy elutasítja a támogatási igényt. Ez Tarlós szerint azt jelenti, hogy a kormány átérezte a 3-as metró felújításának fontosságát.

Tarlós István ismételten azt mondta: a beruházás azért nem kezdődhetett el 2015 előtt, mert a korábbi városvezetés olyan mértékben eladósította a BKV-t, hogy az csak az állami tartozásátvállalás után vált ismét hitelképessé. Emellett az előző városvezetés 20 évében egyszer sem merült fel az 1976-ban átadott metró felújítása, pedig arra nagyobb szükség lett volna, mint az új 4-es vonal megépítésére - tette hozzá. Felidézte továbbá, hogy korábban új szerelvények vásárlását javasolta a vonalra, ugyanakkor kormányhatározat döntött a meglévő metrószerelvények felújításáról, ami 30 milliárd forinttal olcsóbb megoldás.

Tarlós István a metró pótlásról a felújítás alatt azt mondta, a szolgáltatás megrendelése helyett új buszok vásárlását tartaná ideálisnak, azonban ebben a kérdésben is a kormány hozza meg a végső döntést. Megjegyezte, reményei szerint novemberben megkezdődhet a beruházás.

A tájékoztatón kiderült, hogy a római-parti árvízi védműnek 2016 novemberében elindul a kivitelezése, és 2018 végéig teljesen elkészülnek vele. A beruházás 10 milliárd forintos uniós támogatást kap.

Forrás: MTI/Index

Fotó: csepel.info

Ajánljuk még

Milliárdos ingatlanvagyonnal gyarapodik tovább tatabányai családok nyomorán a „Szeviép-család” – Csinos céghálót találtunk az egykori vezér fia körül

Exkluzív 2022 május 25.
A Pesti TV Az Ügy című riportműsorában mutattuk be a tatabányai szellemtársasházat, amely tizenöt éve áll befejezetlenül. A huszonegy lakásos, a földszinten nagy irodaépületet is magába foglaló ingatlant sajátos konstrukcióban kezdték építeni 2004 után. A telektulajdonos, első számú építtető, a Környe és Vidéke Takarékszövetkezet ingatlanhasznosító cége, a Tak-Ing végelszámolás alatt áll; az építő Pólus Kft. 2007 óta felszámolás alatt; a lakásaikat előre kifizető tatabányai családok, összesen tizenöt károsult család a mai napig nem kapott vissza egy fillért sem. Közben tavaly év végén a félkész épület az egyik szeviépes érdekeltség kezébe került. A Szeviép-üggyel a PestiSrácok.hu az elmúlt években kiemelten foglalkozott; követjük a több száz kisvállalkozó csődjéért felelős, csődbűncselekménnyel vádolt milliárdosok ma is tartó büntetőperét. Megmutattuk, hogy a mai napig milyen luxusban élnek, és egy tényfeltáró cikksorozatban azt is, hogy a Szeviép csődeljárása előtt milyen elképesztő céghálót építettek fel a Szeviép-vezérek, amely cégekben immár egy-egy családtagjuk a tulajdonos. Ebben a tényfeltáró riportban azt mutatjuk meg, hogyan kerül a Szeviép-vezér B. Sándor fia Tatabányára, miként jutottak hozzá a tizenöt család anyagi megnyomorítását jelentő, milliárdos értékű ingatlanvagyonhoz, és azt is, hogy a tatabányai botrányban szereplő cég csak egy az újabb céghálóban. Körülbelül tíz milliárdos vagyont találtunk éppen csak, hogy „muzsikáló” cégekben, és mindez az egyik B.-fiú kezében fut össze.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.