Pesti Srácok

A válság sem tartotta vissza a baloldal költekezését

A válság sem tartotta vissza a baloldal költekezését

Összesen 84 milliárd forintot költött a szocialista vezetés reklámra 2006-tól a kormányváltásig. A Magyar Idők gyűjtéséből kiderül: a Gyurcsány–Bajnai-kormányok idején mennyi pénz landolt a reklámügynökségeknél és a baloldali sajtótermékeknél. A kommunikációs és reklámköltések a szocialista vezetés utolsó négy évé­ben a gazdasági válság kitörésekor voltak a legmagasabbak. Reklámra például 2009-ben több mint 22 milliárd forintot fordított a baloldali kabinet. Volt olyan hónap, amikor csak a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 290 millió forintot költött ilyen célra.

A baloldali kormányzatok alatt jó éveik voltak egyes médiumoknak is. Az Index például 748 millió forinthoz jutott 2006–2010-ben. A portált tulajdonló offshore cég korábban a Wallisé volt, a kézbesítési megbízott pedig az egykori miniszterelnök, Bajnai Gordon volt – derült ki idén a kiszivárogtatott Panama-iratokból - írja a lap.

Millárdok csordogáltak az Axel Springerhez

Az Axel Springer bevételei is alaposan meghaladták a szóban forgó internetes portálét. A német tulajdonú kiadó ugyanabban az időszakban 3,4 milliárdot kapott. Nem keresett rosszul a Népszabadság sem, a baloldali lap négy év alatt 2,6 milliárd forinthoz jutott, és persze komoly pénzek érkeztek az RTL Klub számláira is. A vezető kereskedelmi televízióban összesen 12 milliárd forintért hirdettek a szocialista kormányok. A 2006 és 2010 közötti időszaknál maradva érdemes kiemelni a köztévé egykori műsorát, a Nap Tv-t, amelynek reggeli adásába a baloldali megmondóemberek és politikusok napi rendszerességgel jártak szerepelni. Náluk 2,3 milliárd forint kötött ki. Ehhez képest lényegesen kevesebbet, 561 milliót kapott a HVG, 423 milliót a 168 Óra, de a Magyar Narancs is 152 millió forintnyi hirdetést adott el az államnak. A HVG a print kormányzati költés csaknem negyedét, a 168 Óra a 17 százalékát zsebelte be.

PestiSracok facebook image

Tóta W. Árpád Magyar Képmesit 90 millióval támogatták

Azt természetesen nem kell magyarázni, hogy szükség van állami hirdetésekre, valahogyan tájékoztatni kell az embereket, hiszen nem olvassa mindenki a Magyar Közlönyt vagy a Kormányzati Értesítőt. A fent említett években azonban előfordult néhány meglehetősen furcsa megbízás. Ilyen volt például 2007-ben egy több mint ötmilliós szerződés, amely a kormány előtt álló napi kommuniká­ciós veszélyek összegyűjtéséről szólt. Szintén ebben az évben indult az egykori indexes, később pedig HVG-s publicistához, Tóta W. Árpádhoz köthető Magyar Képmesék sorozat, amelyre a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a Miniszterelnöki Hivatal dobta össze a pénzt, utóbbi 90 millióval szállt be a projektbe.

Gyurcsány írása, mint fizetett hirdetés

2008. augusztus 27-én pedig Gyurcsány Ferenc húzott nagyot azzal, hogy fizetett hirdetésként jelent meg a Népszabadságban a Megegyezés című írása. Ez összesen négy és fél millió forintba került, aminek egyik felét a kormány, másik felét pedig az MSZP állta. Akkor azt mondták, azért feleztek, mert Gyurcsány egyszerre pártelnökként és miniszterelnökként is adta a nevét a melléklethez. A baloldali kormányok alatt voltak olyan kampányok is, amelyek a fogyasztóvédelem, a feketegazdaság és a közlekedésbiztonság kérdéseiről szóltak. Három ilyen összesen 460 millió forintba került. Hogy reformok voltak-e, és ha igen, milyenek, arról megoszlanak a vélemények, mindenesetre magyarázni kellett a folyamatokat. Pont jó volt erre az akkori kormány szerint az Új Magyarország című kiadványsorozat, valamivel több mint 460 millió forintért.

A baloldali kormány válság idején elköltött további milliárdjairól itt olvashatnak bővebben.

Forrás: Magyar Idők

Ajánljuk még

Európa rákjának nevezik a magyarságot, nyomorba döntenék a hazájukat: ez a mai magyar baloldal (Karanténvlog)

Karanténvlog 2022 november 26.
Amikor a Karantén hetente görbe tükröt tart a baloldal elé, szinte mindenre fel van készülve. A folyamatos ostobaság, rosszindulat és hazaárulás teljesen átlagossá és megszokottá vált, de az e heti történések még újabb szintet nyitottak meg a pokoli mélység bugyraiban. Brüsszelben egymást licitálva harcolt azért a magyar baloldal, hogy nehogy véletlenül a saját hazájuk jól járjon. Fröcsögtek, rikácsoltak, ki-ki saját habitusa szerint, de Cseh Katalin, a DK-s Molnár Csaba, és az exszoci Ujhelyi versenyt böfögtek a saját hazájuk ellen. Mert egy háborús helyzetben, energiaválságban, inogó európai gazdasági helyzet közepette egyetlen esélyük van, hogy a kondérhoz újra közel férkőzhessenek és ellopják, amit tudnak, ha összeomlást idéznek elő. Egy dolog egyértelmű: rajtuk biztos nem fog múlni, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a magyaroknak minél nehezebb legyen, miközben a vörös bárók a kastélyaikban pöffeszkednek és kitartásra buzdítanak mindenkit, akiket bajba igyekeznek keverni. Miközben a háború miatt egyre nehezebb a helyzet, előbújnak a Komjáthi Imrék is, akik bődületes gyalázkodással igyekeznek a 2 százalékos MSZP-t még mélyebbre taszítani, de Pottyondi Edina is újabb magyargyűlölő gondolatokkal jelentkezett, ami szerinte vicces és gondolkodtató. Végül Orbán Viktor Nagy-Magyarország sálja, és a vele kötözködő momentumos Bedő Dávid is szóba került a vlogban, mert ezekről is karakán véleményünk van. Tartsatok most is velünk és iratkozzatok föl a PS Tv, valamint a Karanténvlog YouTube-csatornájára!