Pesti Srácok

Tarlós: A kormány egyes tagjai szándékosan húzzák az időt a metrófelújítással

null

A főváros nem vállal fedezet nélküli kötelezettséget a 3-as metró felújítására, mert az törvénysértő lenne, ezért jelenleg „a furcsán egyformán túlárazott” ajánlatok akadályozzák a beruházás elkezdését – mondta Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. A városvezető úgy fogalmazott, a kezdetektől fogva lelkiismereti kérdésként kezeli a rekonstrukciót, ezért a jövőben nem megy bele „emelt szintű kommunikációs adok-kapokba”.

„Engem már az sem érdekel, ha érdemtelenül mások akarják a megvalósítás sikerét learatni, csak történjék már valami” – mondta, majd személyek megnevezése nélkül hozzátette, a kormányban „nem mindenki fogja fel, hogy miről van szó”. Tarlós István kiemelte, a felújításra érkezett jelenlegi ajánlatok messze túllépik a 137,5 milliárd forintos felső limitet, amit egy a kabinettel kötött támogatási szerződés rögzít. A főpolgármester szerint erre nem jó kormányzati válasz, hogy „ha kevés a pénz, akkor majd lesz”, mivel papíron erre nincs garancia, ráadásul a költségek további emelkedésével a remélt uniós támogatás egésze is elveszhet.

A kormánynak meg kell mondania, segít vagy nem

Tarlós visszautasította, hogy politikai játszma részeként vagy sértődöttségből vetette volna fel a 3-as metró leállításának lehetőségét, egyúttal csalódottságának és értetlenségének adott hangot amiatt, hogy „ködös, demagóg, vagdalkozó és szakmailag teljesen dilettáns” válaszokat kapnak a kormányzattól. Közölte, egyesek letagadnak hatályos kormányhatározatokat, az utazóközönség biztonságáról papolnak, miközben valójában csak a főváros csinál ebből lelkiismereti kérdést. Hozzátette, a kormánynak meg kell mondania, hogy valóban segíteni akar, vagy nem akarja elindítani ezt a beruházást és miért nem.

PestiSracok facebook image

A főpolgármester nevetségesnek nevezte, hogy egy beruházás részletei ügyében időről időre a miniszterelnökhöz kell fordulnia. Úgy fogalmazott, azonnal kirúgná azt, aki akár a jövő évi vizes világbajnokságra vagy a 2018-as választásra tekintettel szándékosan akadályozni próbálja a metrófelújítást, egész politikai közösségének ártva ezzel. Kiemelte, őszintén meg akarja óvni a Fideszt attól a látszattól, hogy valakik szándékosan próbálják halasztani a felújítást.

A főpolgármester nem akarja elengedni az eredeti árat

Tarlós István illúziónak nevezte, hogy a teljes vonal leállítása esetén megoldható lenne a buszpótlás.

– mondta, hozzátéve, az állam két éve néhány ezer migránst sem tudott elszállítani a BKV buszai és sofőrjei nélkül. Kijelentette, teljes erejével azon van, hogy ez a projekt minél előbb elinduljon, ugyanakkor a kezdés időpontjával kapcsolatban szkeptikus, hacsak „nem történik a racionális dimenzióba tartozó csoda”.

A főváros a pályázat kiírásánál a 4-es metró költségeit figyelembe véve határozta meg a mérnökárat, tehát ha valaki ezt alulbecsültnek tartja, az egyúttal azt is állítja, hogy a 4-es metró építése ráfizetéses volt a kivitelezőknek – közölte Tarlós István, megjegyezve, hogy legfeljebb 10-15 százalékos eltérést tart reálisnak a mérnökárhoz képest. A főpolgármester kitért arra: nem igaz az az állítás sem, hogy a kormány 200 milliárd forintot adott a metrófelújításra. Példaként említette, hogy a városnak hitelt kellett felvennie a szerelvények felújítására.

Közölte, miközben a kormány rendeletben tiltotta meg a fővárosnak a buszvásárlást, folyamatos felszólításokat kaptak a vásárlásra. Emlékeztetett, Budapest a szolgáltatásvásárlás helyett saját erőből oldja meg a buszpótlást a felújítás három szakaszában. Tarlós István arra is rákérdezett, hol vannak azok a buszok, amelyeket a kormány hat hónapja ígér.

– fogalmazott, majd hozzátette, ha a kabinet kiállít ötven magyar gyártású csuklós buszt, akkor „abban a pillanatban kapitulál”.

A kormány húzza az időt

A főpolgármester azt kérdezte, hogy ha a kormány egyes, a miniszterelnökön és néhány miniszteren kívüli tagjai valóban segíteni akarnak, akkor miért nem teszik. Hangsúlyozta, dokumentálni tudja a kormány állandó időhúzását, a felújítás ügyében ugyanis eddig harminc írásos megkeresést intézett a kabinethez, ezek közül alig néhányra kapott – rendszerint kitérő – válaszokat. Tarlós István – egyértelműen a Miniszterelnökséget vezető Lázár Jánosra utalva, de a nevét egyszer sem kimondva – azt kérdezte, hogyan lehet hinni valakinek az őszinteségében, ha most azt mondja, mindent megtesz a metrófelújításért, korábban pedig hónapokig azt hangoztatta, hogy a főváros nem kaphat az uniós támogatásokból.

Kiemelte, a magyar lakosság 18 százaléka él Budapesten, ahol a GDP mintegy 40 százalékát állítják elő, miközben az uniós támogatások alig több mint 3 százalékára számíthat.

– tette hozzá.

MTI

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.