Pesti Srácok

Horváth Csaba szerint a kormányt terheli a felelősség a reggeli metróbaleset miatt

Horváth Csaba szerint a kormányt terheli a felelősség a reggeli metróbaleset miatt

A hétfő reggeli, a Pillangó utca állomásnál történt balesetben, amelyben egy metrószerelvény egy másiknak ütközött, a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) helyszíni szemléjének megállapításai szerint szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, mert a balesetvizsgálók csúszásnyomokat találtak a vasúti pályán és az ütköző metró kerekein. A vonatok adatrögzítőiből kinyert adatokat várhatóan szerdára értékelik.

Az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) Közlekedésbiztonsági Szervezet hétfői, az MTI-hez eljuttatott közleményében felidézte: reggel a Pillangó utcai állomásnál egy érkező metrószerelvény nekiütközött az előtte lévő, már az állomás peronja mellett álló vonatnak. Mindkét járat az Örs vezér teréről a Déli pályaudvar felé tartott. Mindkét szerelvényben és a pályában jelentős anyagi kár keletkezett. Ezen szakaszon a hétvége óta automata üzemmód helyett kézi vezetéssel közlekednek a járművek a vágányokra hulló falevelek okozta csúszásveszély miatt. Közölték: a további szakmai vizsgálat irányát a vonatok adatrögzítőiből kinyert információk határozzák meg. Az álló szerelvény adatrögzítőjéből az ott tárolt adatok már a helyszínen kinyerhetők voltak, az érkező és ráfutó szerelvény adatainak kimentéséhez azonban kocsiszínbe kell vontatni a járművet. Az adatrögzítők adnak választ a többi között arra, hogy milyen sebességgel közlekedtek az érintett járművek, mikor nyitották és zárták az ajtókat, "mikor történt vontatás-fékezés és működött-e a csúszásvédelem". Az adatok elsődleges értékelése szerdára várható. A szervezet jelezte: az eddigi információk szerint nincs összefüggés a hétfői baleset és a 4-es metrón a múlt hét pénteken történt vasúti események között, mivel utóbbi esetben "az általános védelmi rendszer lépett eddig még ismeretlen okból működésbe, amelynek feladata, hogy áramtalanítsa a metrót, ha valamilyen idegen tárgy kerülne a pályára".

Emberi mulasztás okozhatta a hétfő reggeli mertóbalesetet

Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója a helyszínen tartott sajtótájékoztatón elmondta: várhatóan kedd reggeltől jár újra teljes vonalon a 2-es metró. Közölte, műszaki hibára utaló jelek egyelőre nincsenek, a fékrendszer minden vizsgán átment, így nem zárják ki az emberi mulasztás lehetőségét sem. Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) korábban az MTI-vel azt közölte, hogy öt mentőegységet riasztottak a balesethez, kilenc sérültet vittek kórházba zúzódásokkal, végtagsérülésekkel, a helyszíni vizsgálat alapján egyikük sem volt életveszélyes állapotban. Az MSZP szerint a kormány és Budapest fideszes vezetőségének hibája a hétfői metróbaleset és a nagy fővárosi metróvonalakon az elmúlt időszakban tapasztalható üzemzavar-sorozat.

PestiSracok facebook image
Emberi mulasztás is okozhatta a hétfő reggeli metróbalesetet (Fotó: mszp.hu)
Emberi mulasztás is okozhatta a hétfő reggeli metróbalesetet (Fotó: mszp.hu)

„A hétfői baleset azok felelőssége és bűne, akik ezt az áldatlan helyzetet előállították”

A Fővárosi Közgyűlés MSZP-s képviselői nevében Horváth Csaba hétfőn ezt azzal kapcsolatban közölte az MTI-vel, hogy utolérte egymást és összeütközött két metrószerelvény a 2-es metró Pillangó utcai megállójánál, a balesetben tízen megsérültek. A szocialista politikus közleményében azt írta, a 2-es, a 3-as és a 4-es metrón történt balesetek már nem kezelhetők egyedi esetekként, az üzemzavarok sorozatossága egyértelműen a rendszer hibáját mutatja. Horváth Csaba szerint a folyamatos pénzelvonás és a közösségi közlekedésben a pénzhiány miatt végrehajtott leépítések vezettek a mostani balesethez.

- tette hozzá. Az ellenzéki politikus közölte, a hétfői baleset azok felelőssége és bűne, akik ezt az áldatlan helyzetet előállították: mindenekelőtt a kormányé, amely sportot űz Budapest megkárosításából, másrészt a fideszes városvezetőké, akik nyilvánvalóan alkalmatlanok a budapestiek képviseletére. Horváth Csaba emlékeztetett arra, hogy szerdán a Corvin-negyednél sokadszorra füstölt a 3-as metró, pénteken pedig a 4-es metró egyik szerelvénye füstölt a Szent Gellért térnél. A 2-es metrón történt hétfői ütközés volt az első személyi sérüléssel járó baleset a budapesti metróközlekedés történetében - tette hozzá.

Forrás: MTI, fotó: mszp.hu, bMTI

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.

Rejtélyes cég tűnt fel Szombathelyen és sorra kapja a megbízásokat a várostól: végrehajtások sora és a szakmai tapasztalat hiánya sem akadály

Exkluzív 2022 szeptember 11.
Kisebb botrányt váltott ki a minap Szombathelyen, hogy a Savaria Karnevált, amely mellesleg Közép-Európa legnagyobb történelmi rendezvénye, nem a korábbi, már sokszor bizonyított cég biztosította. Az új megbízott vállalkozó biztonsági őrei - akiket alvállalkozóként vontak be - botrányosan viselkedtek a látogatókkal. A megyei napilap számolt be róla, hogy az őrök obszcén kifejezésekkel illették az embereket, nyomdafestéket nem tűrő trágárkodással ürítették ki éjjel 1 órakor a borok utcáját. A Savaria Történelmi Karnevált mostanáig rendszeresen biztosító Marcus Security szombathelyi partnere szerint politikai indíttatás és bosszú áll a váltás hátterében és nem mellesleg más munkákat is elvettek tőlük, úgy hogy szakmai eredményeik magukért beszélnek. Még ennél is izgalmasabb, hogy kik kapták a Marcus Security helyett a munkát. A három 30-as éveiben járó fiatal, akik érdekeltségébe a város által nem is csak a Savaria Karneválra leszerződtetett cég mögött egészen elképesztő cégháló bontakozik ki, már becsődölt cégekkel, végrehajtások sorával. És feltűnik a színen egy korábbi baloldali országgyűlési képviselő-jelölt is.

A magyar antifa, mint hálózat: Mérce, Tett, Autonómia, Szikra és a csúcson Jámbor?

Exkluzív 2023 február 14.
Évről-évre felmerül a Kitörés Napi antifa villongások kapcsán, hogy egyre jobban szerveződik és külföldieket is teleportál akcióira a magyar antifa, a hétvégi események azonban egyértelműen mutatják, hálózatba szerveződött és komoly nemzetbiztonsági kockázatot jelent a hazai antifasiszta mozgalom. Hazai szervezetek, velük karöltve magyar sajtóorgánum heteken át szervezte azt az antifa megmozdulást, amelynek eredménye, hogy hét jobboldali embert vertek össze brutálisan, 5-7-8 fős csoportok a nyílt utcákon, gyakorlatilag a ruházatuk alapján kiszúrva őket. Az elkövetők egy része külföldi állampolgár! A PestiSrácok.hu utánajárt, kik és hogyan szervezhették Magyarországra a hétvégi akcióra a külföldi antifákat és azt is megmutatjuk, hogyan szerveződik nyíltan, a szemünk láttára a magyar antifa, egy olyan szélsőséges ideológiákat terjesztő és erőszaktól sem visszariadó csoport, amelyet már több országban betiltottak és terrorszervezetnek nyilvánítottak. Riportunk rámutat, hogy a hazai antifa mozgalom még a parlamentbe is juttathatott képviselőt - ugyanis a Párbeszéd politikusa, Jámbor András ezer szálon kötődik az antifa hálózatban megjelenő szervezetekhez, csoportokhoz.