Pesti Srácok

Tarlós: Három metró van, három problémával

Tarlós: Három metró van, három problémával

A hétfői, a 2-es metró vonalán történt baleset, amelyben többen is megsérültek volt a fő téma a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, ahol a kormánypárti többség leszavazta a témában javasolt ellenzéki vizsgálóbizottságokat. Tarlós István főpolgármester szerint nincs generális metróügy, hanem három metróvonal van, három különféle problémával, amiből kettő nem súlyos.

Tarlós István szerint nincs generális metróügy Budapesten, szerinte az ellenzéki politikusok a 3-as metró problémáját próbálják meg összemosni a többi metróvonalon történt esetekkel. A főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés ülésén azt mondta, van három metró három különböző problémával, amelyek közül kettő nem súlyos, a harmadik pedig nagyon súlyos.

- emelte ki. A közgyűlési többség elutasította azon ellenzéki előterjesztéseket, amelyek a 3-as metró felújításának elhúzódását, illetve a metróhálózat üzemzavarait vizsgáló bizottság felállítására vonatkoztak. Az egyik javaslattevő, az MSZP-s Horváth Csaba közölte, egy alternatív vizsgálóbizottságot állítanak fel, hogy megvizsgálják az üzemzavarok összefüggéseit. A Demokratikus Koalíció a kormány nyomás alatt tartása érdekében továbbra is folytatja a 3-as metró felújítását sürgető aláírásgyűjtését, a beruházás további halogatásával ugyanis félő, hogy ezen a vonalon is baleset történhet - mondta Gy. Németh Erzsébet, a párt budapesti képviselője. Az LMP szerint a teljes metróhálózatot, valamennyi biztonsági berendezést ellenőrizni kell a hétfői metróbaleset után. Csárdi Antal, az ellenzéki párt budapesti képviselője kiemelte továbbá, hogy nem halogatható a 3-as metró felújítása. Az MSZP szerint a hétfői metróbalesetet továbbiak követhetik a budapesti tömegközlekedésnél tapasztalható pénz- és létszámhiány miatt. A fővárosi szocialisták ezért visszakövetelik azt az évi 40 milliárd forintot, amelyet szerintük "az Orbán-kormány elvont" a BKV működéséből. A Jobbik szerint is mindent meg kell tenni azért, hogy Budapesten biztonságos legyen a közösségi közlekedés. Tokody Marcell, a Jobbik képviselője szerint a váratlan leállások mindennapossá váltak a 3-as metrón, baleset volt a 2-esen, és a 4-es metró vonalán is volt egy nem várt leállás.

PestiSracok facebook image

Mint ismert, emberi és géphiba közösen is előidézhette a hétfői, Pillangó utcai metróbalesetet: a járatok közti távolságot és a féktávot szoftver figyeli, de nem számol az időjárással és a fagyott, csúszós sínekkel. Kérdés, mitől csúszott a sín, ha a BKV egész hétvégén takaríttatta az útvonalat. A rendőrség nyomoz és iratokat foglal le, felmerült a forgalomirányítók felelőssége is. Szerda délelőtt egy ideig pótlóbuszok vitték az utasokat a Deák Ferenc tér és az Árpád híd között az egyik jármű hibája miatt. A katasztrófavédelem közlése szerint ugyanis füstölt egy metrószerelvény elektromos kapcsolódoboza a Lehel téri megállóban. Az állomást kiürítették, a fővárosi hivatásos tűzoltók hőkamerával vizsgálták át a járművet.

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.

Milliárdos ingatlanvagyonnal gyarapodik tovább tatabányai családok nyomorán a „Szeviép-család” – Csinos céghálót találtunk az egykori vezér fia körül

Exkluzív 2022 május 25.
A Pesti TV Az Ügy című riportműsorában mutattuk be a tatabányai szellemtársasházat, amely tizenöt éve áll befejezetlenül. A huszonegy lakásos, a földszinten nagy irodaépületet is magába foglaló ingatlant sajátos konstrukcióban kezdték építeni 2004 után. A telektulajdonos, első számú építtető, a Környe és Vidéke Takarékszövetkezet ingatlanhasznosító cége, a Tak-Ing végelszámolás alatt áll; az építő Pólus Kft. 2007 óta felszámolás alatt; a lakásaikat előre kifizető tatabányai családok, összesen tizenöt károsult család a mai napig nem kapott vissza egy fillért sem. Közben tavaly év végén a félkész épület az egyik szeviépes érdekeltség kezébe került. A Szeviép-üggyel a PestiSrácok.hu az elmúlt években kiemelten foglalkozott; követjük a több száz kisvállalkozó csődjéért felelős, csődbűncselekménnyel vádolt milliárdosok ma is tartó büntetőperét. Megmutattuk, hogy a mai napig milyen luxusban élnek, és egy tényfeltáró cikksorozatban azt is, hogy a Szeviép csődeljárása előtt milyen elképesztő céghálót építettek fel a Szeviép-vezérek, amely cégekben immár egy-egy családtagjuk a tulajdonos. Ebben a tényfeltáró riportban azt mutatjuk meg, hogyan kerül a Szeviép-vezér B. Sándor fia Tatabányára, miként jutottak hozzá a tizenöt család anyagi megnyomorítását jelentő, milliárdos értékű ingatlanvagyonhoz, és azt is, hogy a tatabányai botrányban szereplő cég csak egy az újabb céghálóban. Körülbelül tíz milliárdos vagyont találtunk éppen csak, hogy „muzsikáló” cégekben, és mindez az egyik B.-fiú kezében fut össze.