Pesti Srácok

Veronai busztragédia: a sofőr is felelős

null

Nagyon súlyos alvászavarban szenvedett és a vezetési képességet befolyásoló gyógyszert is szedett az a sofőr, aki a buszt vezette a veronai tragédia pillanatában. Betegségeiről nem tájékoztatta a főnökét. Úgy tudjuk, influenzás is volt az út előtt, kérdéses, hogy abból kigyógyult-e. Több tényező közrejátszott a tragédiában - ez áll a balesetről készült jegyzőkönyvben, aminek egy része az Origo birtokába jutott.

A megvizsgált dokumentumok alapján az olasz nyomozók egyértelműen az egyik sofőrt teszik a január 20-ai, olaszországi tragédia felelősévé, amelyben a magyar diákok busza szenvedett balesetet Verona közelében. A tragédiában tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek. A buszon többségében a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok és egyikük családja utazott.

Többen is állítják, hogy a tragédia pillanatában az a férfi ült a volán mögött, akiről már korábban kiderült, hogy alvási apnoéban, vagyis alvászavarban szenved. Ugyanakkor - az Origo forrásai szerint - nem egyszerű rosszalvó volt.A férfi csak egy súlyos alvászavar enyhítésére kialakított szerkezettel tudott aludni.

Emellett a férfi magas vérnyomásának enyhítésére 10 milligramm Covercard nevű gyógyszert szedett, amelynek betegtájékoztatójában az áll, hogy

PestiSracok facebook image

A sofőr élettársa pedig arról számolt be a hatóságoknak, hogy a férfi nem tájékoztatta a főnökét az alvászavarról és a magas vérnyomásról.

Az asszony azt is elmondta, hogy a buszsofőr emellett influenzás is volt az utazás előtt.Azt, hogy sem szívrohama, sem agyvérzése nem volt, tehát nem ez okozta a balesetet, az igazságügyi orvosszakértő megállapította. Korábban, ő maga azt mondta, nem aludt el vezetés közben.

A busz kiégett "csontváza". Forrás: 24.hu

A külső szemtanúk és az utasok is azt mondták, hogy a baleset előtt a busz

Az is kiderült, hogy a csomagtartójánál valóban volt egy 460 liter kapacitású pót-üzemanyagtartály, amelyet a forgalmi engedélybe nem írtak bele.

A szakértői vizsgálatok megállapították, hogy ütközéskor a busz jobb első része csapódott az A4-es autópálya San Martino Buon Albergo település melletti szakaszán elhelyezkedő felüljáró pilléréhez. A karambolban a benzin felrobbant, a busz pedig kigyulladt, többen megégtek a borzalmas tragédiában.

Az Origo információi szerint nem zárható ki, hogy a póttartály is hozzájárult a tűz gyors terjedéséhez. Az autópályát szegélyező biztonsági szalagkorlátról pedig azt állapították meg, hogy „nem látta el kellő mértékben a feladatát”, nem tudta megállítani a buszt. A szakértők szerint ennek kellett volna megvédenie az utasokat. Az Origo úgy értesült, hogy július közepén nyilvánosságra hozzák a baleset jegyzőkönyvét.

Origo; Fotó: 24.hu

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.