Pesti Srácok

Erdogan enyhítené a feszült viszonyt az EU-val és a németekkel

Erdogan enyhítené a feszült viszonyt az EU-val és a németekkel

Recep Tayyip Erdogan török elnök meglepően békülékeny hangnemben beszélt az EU-ról és Németországról. Szavai szerint "nincs probléma" velük. Erdogan afrikai körútjáról hazatérve beszélt a kétoldalú kapcsolatokról. A török elnök szerint jó esély van a kapcsolatok normalizálására Berlin és Ankara között és törekedni is fog erre – írja a Deutsche Welle cikkére hivatkozva a 888.

2017-et nem éppen aranybetűkkel fogják beírni az EU-Törökország kétoldalú kapcsolatról szóló könyvbe, de már 2016-ban is komoly feszültség volt tapasztalható a felek között. Brüsszel kifogásolta a török alkotmányos népszavazást, amellyel Erdogan erősítette hatalmát, kifogásolta a török elnök elleni puccsot követő megtorlásokat és ezek mellett még számos vitás kérdésben nem tudtak megállapodni a felek. Erdogan emellett felvetette, hogy újra be kellene vezetni a halálbüntetést országában. Ezzel a felvetéssel teljesen kicsapta a biztosítékot Brüsszelnél.

A török-német viszony mélypontja is 2017-re esett. A Törökországban zajló népszavazáson a németországi török kisebbség is jogosult volt szavazni, ám török politikusok nem kampányolhattak német földön, ami miatt komoly feszültség keletkezett.

PestiSracok facebook image

– mondta Erdogan újságírók előtt.

Berlin és Ankara között csökkent a feszültség azt követően, hogy a törökök elengedtek a közelmúltban számos német- és kettős állampolgárt, akiket a rendőrség vett őrizetbe. A Die Welt egyik tudósítója, Deniz Yucel azonban még mindig börtönben van terrorizmus vádjával. A török elnök 2018-as terveiről beszélve elmondta, hogy szeretne ellátogatni Németországba, Hollandiába, Franciaországba és a Vatikánba.

888, DW; Fotó: REUTERS/Umit Bektas

Ajánljuk még

Közel 4 milliárdot kaszált a balos önkormányzatoktól és a BKM-től a fenyvesi üdülőügyletben megbukó cég, amelyik Trippon házát is felújította

Exkluzív 2024 június 3.
A BKM - vagyis a fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonában lévő közműszolgáltató holding és elődje, a Főtáv Zrt. több közbeszerzésében mindkét kivitelező cég indult azok közül, amelyekről korábbi cikkünkben megírtuk, úgy újították fel a balatonfenyvesi FŐTÁV üdülőt, hogy több szereplőből álló cégláncolaton folyatták végig a pénzt, majd a kivitelezést ténylegesen elvégző kisvállalkozást nem fizették ki. A Szin-Ker Kft. 2006 óta hasít a közbeszerzéseken, a fenyvesi projektben maga alá alvállalkozóként bevont Norton Vision Kft még kezdő ezen a terepen. A fókuszunkba került cégek rendre indultak el ugyanazokon a fővárosi közműcégek által kiírt tendereken, ezeket egy kivételével a Szin-Ker nyerte. Tényfeltáró riportsorozatunk mostani részében bemutatjuk, hogy a Szin-Ker jóval több mint Mártha Imréék kedvenc építőipari cége. 2019 óta a BKM-től és baloldali vezetésű fővárosi önkormányzatoktól közel milliárd forintot kaszáltak a közbeszerzéseken. Ez idő alatt a nettó árbevételük elérte a 10 milliárd forintot, amiből most kapaszkodjanak meg, addig sakkoztak, míg 50 millió forint adózási kötelezettség sem keletkezett. Itt érdemes felidézni, hogy éppen a minap derült ki egy másik építőipari cég vezetőjének nyomozóhatóság előtt tett vallomásából, hogy Újpesten például a SZIN-KER Kft-nek azért cserébe, hogy több száz millió forint értékben munkát kapjon, ingyen fel kellett újítani Trippon Norbert házát. Ezt úgy oldották meg, hogy egy másik cégtől teljesítés nélküli fiktív számlákat kértek - ezzel fedték le a körübelül 200 millió forint értékű családi ház átépítési munkáit.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.