Pesti Srácok

NMHH: Gyurcsány és pártjának hirdetései uralták a televíziókat és a rádiókat

null

A Demokratikus Koalíció (DK) politikai hirdetései jelentek meg a legtöbbször a televízióban és a rádióban a választási kampány alatt - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott tanulmányból. A DK kétféle reklámját összesen 119 alkalommal tették közzé, a Fidesz-KDNP megosztva a KÖSSZ-szel 70 felbukkanással a hatodik leggyakrabban szereplő szervezet volt.

A szervezet közleményében emlékeztetett, az országos közszolgálati médiaszolgáltatónak kampányidőszakban kötelező közzétenni politikai reklámokat, míg a kereskedelmi médiaszolgáltatók vállalhatják ezt. Idén a Duna Televízió és a Kossuth Rádió mellett az ATV és az RTL Klub is biztosította a választási hirdetések közzétételét. A választásokon induló huszonhárom országos listát állító jelölőszervezetből hat nem élt a hirdetési lehetőséggel. Közölték, bár a kampányidőszak hivatalosan február 17-én kezdődött, az első választási hirdetések csak március 21-én jelentek meg, az első szpot a Momentum reklámja volt. A kampányidőszakban 895 - a televíziókban 655, a rádióban 240 - alkalommal jelent meg hirdetés: a legtöbb a Duna Televízió (265) kínálatában kapott helyet, amelyet a Kossuth Rádió (240), az RTL Klub (209) és az ATV (181) követett a sorban. A DK kétféle reklámját összesen 119 alkalommal tették közzé, az LMP háromféle szpottal 88 alkalommal jelentkezett, a Jobbik hirdetései 77, az Együtt reklámjai pedig 74 alkalommal jelentek meg. A MSZP-Párbeszéd 71 megjelenéssel az ötödik, a Fidesz-KDNP megosztva a KÖSSZ-szel 70 felbukkanással a hatodik leggyakrabban szereplő szervezet volt. A pártok többféle hosszúságú rádiós és televíziós szpotot is készítettek, összesen 55 félét, amelyek közül a DK "Újra megcsináljuk!" szlogenű televíziós szpotja (90 alkalom) és a KÖSSZ "Kell az Összefogás Párt! Válassz!" jelszavú rádiós reklámja (30 alkalom) jelent meg a leggyakrabban.

Forrás: MTI; fotó: Horváth Péter Gyula/MTI

PestiSracok facebook image
Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.