Pesti Srácok

Felvételek igazolják: a Viking Sigyn ukrán kapitánya állt a kormánynál, amikor átgázoltak a Hableányon

Felvételek igazolják: a Viking Sigyn ukrán kapitánya állt a kormánynál, amikor átgázoltak a Hableányon

Az ukrán kapitány volt a kormánynál az ütközés pillanatában, amikor a Viking Sigynt legázolta a Hableányt, ezt képi felvételek is igazolják – írja a Magyar Nemzet. A portál szerint a fekete doboz hangfelvételeinek elemzéséből egyértelműen kiderül, hogy az utasok több esetben figyelmeztették a sétahajó ottlétére Jurij Csaplinszkijt, aki semmilyen rádióforgalmazást nem bonyolított le a tragédiát megelőzően, de még utána sem.

Újabb elképesztő részletek láttak napvilágot a május 29-i, Margit hídnál történt hajókatasztrófáról – írja a Magyar Nemzet, amelynek Sógor Zsolt, a Hableány üzemeltetője, a Panoráma Deck Kft. sértetti képviselője nyilatkozott. Mint Sógor Zsolt elmondta, megkapták a fekete doboz hangfelvételeit, illetve azok leiratát; ezek tanúsága szerint már 21 óra 5 perc 38 másodperckor azt kiabálja egy női hang a fedélzetről, hogy „Oh my God, boat, boat!” (Ó, Istenem, hajó, hajó!), majd egy másik hang azt, hogy „Boat, boat!” (Hajó, hajó!), végül egy harmadik: „óh, jajj”. A szerencsétlenség pedig 21 óra 5 perc 43 másodperckor történt. A felvételeken az is hallatszik, hogy a Hableány legázolását követő másodpercekben egy kétségbeesett női hang azt kiabálja a kapitánynak angolul, hogy elütött egy hajót, mire egy férfihang, feltehetően a kapitányé csak annyit reagál, hogy „What?”, azaz: „Micsoda?”

Sógor Zsolt arról is beszél, hogy egy amerikai turista házaspár videofelvételt készített a történtekről, amely egyértelműen bizonyítja, hogy az ukrán kapitány ott ült a kormány mögött, amikor megtörtént a tragédia, az azonban nem tudható, mivel foglalta el magát a tragédia pillanataiban. Az ügyvéd megjegyzi: a szakértők és az utasok egyértel­műen elmondták, s a felvételek is igazolják, hogy a Hableányt látni lehetett a kapitányi fülkéből, Jurij Csaplinszkij azonban nem észlelte a kirándulóhajót.

Sógor Zsolt arra is felhívta a figyelmet, hogy a Viking Sigyn a legmodernebb navigációs eszközökkel van felszerelve; ennek része az IAS (Identification System), ami riasztást ad le, ha egy másik hajó túl közel kerül. A radaron ráadásul látszik a másik hajó, a sebessége és a haladási vektora, a szállodahajó érzékelője pedig úgy volt beállítva, hogy 150 méteren belül mindent jelezzen, ám a vészjelzést a kapitányi fülkében némára állították.

PestiSracok facebook image

Az ügyvéd kiemelte azt is, hogy a Sigyn semmilyen kommunikációt nem folytatott az ütközés után sem; egyszerűen horgonyt vetett a 800 méterre lévő Carl Lutz rakparton, majd egy gumicsónakot küldött ki két matrózzal, hogy megnézzék a helyszínt. Addigra azonban már javában zajlottak a mentési munkálatok, hiszen kevesebb, mint egy perccel az ütközést követően már elhangzottak a 10-es VHF-csatornán magyarul és németül is, hogy „ember a vízben…”. A Sigyn ennek ellenére továbbállt, sőt, az utána szintén hegymenetben érkező testvérhajó, a Viking Ingvi sem állt meg, hanem áthajózott a katasztrófa helyszínén és távozott Budapestről.

Forrás: magyarnemzet.hu; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.

Rejtélyes cég tűnt fel Szombathelyen és sorra kapja a megbízásokat a várostól: végrehajtások sora és a szakmai tapasztalat hiánya sem akadály

Exkluzív 2022 szeptember 11.
Kisebb botrányt váltott ki a minap Szombathelyen, hogy a Savaria Karnevált, amely mellesleg Közép-Európa legnagyobb történelmi rendezvénye, nem a korábbi, már sokszor bizonyított cég biztosította. Az új megbízott vállalkozó biztonsági őrei - akiket alvállalkozóként vontak be - botrányosan viselkedtek a látogatókkal. A megyei napilap számolt be róla, hogy az őrök obszcén kifejezésekkel illették az embereket, nyomdafestéket nem tűrő trágárkodással ürítették ki éjjel 1 órakor a borok utcáját. A Savaria Történelmi Karnevált mostanáig rendszeresen biztosító Marcus Security szombathelyi partnere szerint politikai indíttatás és bosszú áll a váltás hátterében és nem mellesleg más munkákat is elvettek tőlük, úgy hogy szakmai eredményeik magukért beszélnek. Még ennél is izgalmasabb, hogy kik kapták a Marcus Security helyett a munkát. A három 30-as éveiben járó fiatal, akik érdekeltségébe a város által nem is csak a Savaria Karneválra leszerződtetett cég mögött egészen elképesztő cégháló bontakozik ki, már becsődölt cégekkel, végrehajtások sorával. És feltűnik a színen egy korábbi baloldali országgyűlési képviselő-jelölt is.