Pesti Srácok

Madarakkal ütközött, majd kukoricaföldön szállt le egy utasszállító repülőgép Moszkva mellett

Madarakkal ütközött, majd kukoricaföldön szállt le egy utasszállító repülőgép Moszkva mellett

Kényszerleszállást hajtott végre Moszkva közelében, csütörtök hajnalban az Ural Airlines légitársaság egyik utasszállító repülőgépe, miután madarakkal ütközött, aminek következtében a hajtóművei tönkrementek. Az Airbus A321-es vitorlázva, behúzott futóművel, teli üzemanyagtartályokkal landolt egy kukoricaföldön; az esetet mindenki túlélte.

Az incidens miatt huszonhárom sérültet, közöttük öt gyereket kórházba kellett szállítani; egy idős asszony kivételével, ambuláns kezelés után mindannyiukat elengedték. A baleset miatt ötvenöt embert láttak el az orvosok. Az U6178-as járat az orosz fővárosból Szimferopolba, a Krím-félszigetre tartott, fedélzetén kétszázharmincnégy utassal – közöttük negyvenegy gyermekkel – és személyzettel, amikor röviddel a felszállás után madárrajba ütközött. Az Airbus A321-es egyik hajtóműve kigyulladt. A gép kikapcsolt hajtóművekkel és behúzott futóművel landolt egy kukoricaföldön a Moszkvától északkeletre lévő Zsukovszkij Nemzetközi Repülőtér közelében. Az utasok vészcsúszdán hagyták el a fedélzetet.

Szakértők a balesettel kapcsolatban kiemelték a gépet teli üzemanyagtartállyal leszállító pilóták – a negyvenegy éves Damir Juszupov és a huszonhárom esztendős Georgij Muerzin –, valamint az utasokat mentő személyzet magatartásának szakszerűségét. Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője hősöknek nevezte a pilótákat, és kilátásba helyezte, hogy állami kitüntetésben részesítik őket. Az incidens annak ellenére vezető hír maradt az orosz médiában, hogy senki nem halt meg, mert az oroszországi légi közlekedésben az utóbbi években több halálos kimenetelű szerencsétlenség következett be. A történtek okainak kivizsgálására vizsgálat indult. Az első feltételezések szerint a baleset oka a Zsukovszkij reptér madárriasztó berendezésének alacsony hatékonysága lehetett.

Forrás: MTI; Fotó: CBS News

PestiSracok facebook image
Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.