Pesti Srácok

Milánó a közlekedés szerkezetének átalakításával készül a város újraindulására

Milánó a közlekedés szerkezetének átalakításával készül a város újraindulására

Harmincöt kilométernyi új bicikliút és további gyalogos övezetek kialakításával venné elejét Milánó, hogy a járvány tetőzése után lassan újrainduló város életét a fertőzésveszély miatt a tömegközlekedést kerülő autósok áradata bénítsa meg.

Az önkormányzat kedden bemutatott, Strade Aperte (Nyitott utcák) nevű ambiciózus terve értelmében, a nyár folyamán 35 kilométernyi utcát alakítanak át új vagy a korábbinál szélesebb és kényelmesebb kerékpárutak kiépítésével, a járdák kiszélesítésével, új sétálóövezetek kijelölésével, számos helyen 30 kilométeres sebességkorlátozás bevezetésével és olyan utcák kialakításával, ahol a kerékpárosok és a gyalogosok élveznek elsőbbséget.

Marco Granelli főpolgármester-helyettes szerint, a tömegközlekedési eszközök egy jó ideig nem szállíthatnak ugyanannyi utast, mint korábban és megbénul a város élete, emellett súlyos ökológiai problémát okozna, ha a munkába visszatérő és a tömegközlekedéstől ódzkodó emberek mind autóba ülnek, ezért elkerülhetetlenek a radikális változtatások.

Egy másik főpolgármester-helyettes, Pierfrancesco Maran szerint, tudomásul kell venni, hogy az élet újraindulásával még hónapokig, sőt talán akár egy évig is egy új életformához kell hozzászokni és mindenki számára jó, vonzó feltételeket akarnak teremteni az új körülményekhez való alkalmazkodásra.

PestiSracok facebook image

Az aránylag kis területen fekvő, 1,5 millió lakosú észak-olasz nagyváros lakóinak 55 százaléka négy kilométernél rövidebb távolságot tesz meg munkába menet, így sokaknak vonzó lehet a közlekedés valamely alternatív formája, így az elektromos kerékpár vagy a motorkerékpár használata. További intézkedésekként a lakónegyedekben olyan biciklis vagy gyalogos elsőbbségi zónákat alakítanak ki, ahol a gépjárművek legfeljebb 15-20 kilométeres sebességgel haladhatnának.

Bővítik a rakodásra kijelölt területeket is, számítva arra, hogy az egyéni autósközlekedés korlátozásával növekedni fog az igény a házhozszállításra. A tömegközlekedési eszközökön korlátozzák az utasok számát, a megállókban, metróállomásokon a távolságtartást segítő jeleket festenek fel.

Forrás: MTI; Kiemelt kép: varoskartyak.hu

Ajánljuk még

Az MTA az utolsó sztálinista intézmény? - Az Öreg vendége Náray-Szabó Gábor akadémikus, egyetemi tanár

Az Öreg május 15.
Erről az általános véleményről beszélgettem Náray-Szabó Gáborral, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagjával. Szerinte nem itt ragadt sztálinista intézmény az Akadémia, inkább feudális szemléletű. A kommunista hatalom 1949-ben maga alá rendelte a tudományos intézményt és Rákosi-Kádár korszakban, akik ezt az ideológiát nyíltan tagadták, azokat kizárták az akadémia soraiból. Ez történt például Hóman Bálint nagynevű történésszel, oktatás politikussal, Orsós Ferenc egyetemi tanárral, patológussal, aki feltárta a katyni szovjet mészárlást, ahol az erdőben több tízezer lengyel katonatisztet, értelmiségit végeztek ki, vagy Bay Zoltán világhírű magyar fizikust, Bibó István és hosszú a sor.