Pesti Srácok

Mégis van túlélője a pakisztáni repülőszerencsétlenségnek

Mégis van túlélője a pakisztáni repülőszerencsétlenségnek

Legalább egy túlélője van a pénteken Karacsi mellett bekövetkezett repülőszerencsétlenségnek a pakisztáni hatóságok bejelentése szerint, noha a város polgármestere korábban azt mondta, mindenki meghalt a gép fedélzetén. Egyelőre megoszlanak az értesülések a túlélők számáról. A Reuters hírügynökség pakisztáni kormányzati forrásokra hivatkozva egy túlélőről adott hírt, aki Szind tartomány államminisztere, Murád Ali Sah szerint a Pandzsábi Bank (Bank of Punjab) elnöke, és jelenleg kórházban ápolják.

Az AP és a dpa hírügynökség a polgári repülési hatóság bejelentésére hivatkozva két túlélőről tesz említést. Az AP egy helyi televíziós csatornát is megemlít, amely szerint a szerencsétlenséget három, az első sorban ülő utas élte túl. Szumejr Ali Nizámi, a pakisztáni légitársaság egyik munkatársa nem zárta ki, hogy további túlélőkre bukkannak. Egy mentőcsoport azt közölte, hogy már több, mint 40 holttestet találtak; a mentési munkálatok jelenleg is folynak. A szerencsétlenség után nem sokkal a helyszínre érkezett a hadsereg több alakulata és a tűzoltóság is.

A pakisztáni légitársaság Airbus A320 típusú, Lahorból Karacsiba tartó utasszállító repülőgépe pénteken, nem sokkal landolás előtt zuhant rá a karacsi Dzsinnah nemzetközi repülőtér mellett lévő lakónegyedre, ahol tűz ütött ki. Egyelőre nem tudni, hogy a sűrűn lakott területen vannak-e áldozatai a balesetnek. Több ház súlyosan megrongálódott.

Noha korábban azt közölték, hogy a gépen összesen 106 ember volt, a pakisztáni légügyi hatóság bejelentése szerint 98 utas és hétfős legénység volt a fedélzeten. A téves információt Abdusz-Szattár Hokar, a pakisztáni polgári repülési ügynökség (PCAA) szóvivője a baleset nyomán kialakult káosszal magyarázta. A szerencsétlenség után nem sokkal Karacsi polgármestere közölte, hogy a gép fedélzetén mindenki meghalt.

PestiSracok facebook image

A pakisztáni légitársaság szóvivője, Abdullah Hán a CNN hírtelevíziónak azt mondta, hogy a baleset előtt a pilóta – miután megkapta a leszállási engedélyt – vészjelzéseket adott le. A PCAA egyik magas rangú tisztségviselője a Reuters hírügynökségnek azt mondta, hogy egyelőre nem tudják biztosan, mi okozta a szerencsétlenséget, de elképzelhetőnek tartotta, hogy a repülőgép futóművei nem nyíltak ki.

Imran Hán pakisztáni miniszterelnök a Twitter közösségi oldalon részvétét fejezte ki a halálos áldozatok családtagjainak, és hozzátette, hogy vizsgálatot rendelt el.

Pakisztán március közepén, a koronavírus-járvány terjedését lassítandó leállította a légi forgalmat. A belföldi járatokat ezen a héten, nem sokkal a ramadán böjti hónap végét jelző többnapos ünnep előtt indította újra, egyebek között azért, hogy az egymástól sokszor messze élő családtagok ezekben a napokban együtt lehessenek.

Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Sahzaib Akber

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.