Pesti Srácok

Jelentős összeg maradhat az állampolgároknál a testvérek közötti illetékmentességgel

Jelentős összeg maradhat az állampolgároknál a testvérek közötti illetékmentességgel

Jelentős összeg maradhat az állampolgároknál a testvérek közötti illetékmentességgel - mondta Böröcz Helga közjegyző az M1 aktuális csatorna vasárnap reggeli műsorában.

A közjegyző kifejtette: mind az ajándékozás, mind az öröklés esetében (többek között a vagyontárgy értékének függvényében) van egy 9, illetve 18 százalékos illetékfizetési kötelezettség. Illetékmentes az ajándékozás és öröklés az egyenes ági (szülő, nagyszülő, dédszülő, gyermek, unoka, házastárs) hozzátartozók között. A jelenlegi szabályozás szerint viszont a testvérek közötti nagyobb értékű ajándékozás és öröklés után illetéket kell fizetni. Ez a 9, vagy 18 százalékos mértékű illeték jelentős összeg lehet. A módosítás a család egységét, a családi vagyon egységét szolgálná - jegyezte meg a közjegyző.

Az illetékszabályok megváltoztatását indítványozó kormánypárti javaslat május végén került a törvényhozás elé.

Forrás: MTI, kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor

PestiSracok facebook image
Ajánljuk még

NoÁr VS Vasvári vita, vagy miért van lincshangulatban az ország? - Libz of TikTok Hungary

Libz'z of TikTok június 5.
Molnár Áron, még mielőtt ismét megszedné magát az RTL embereket kizsákmányoló “tehetségkutatójából” ismét hergelt egyet. Ezúttal az egykori “luxusfeleség”, ma pedig szintén luxusban élő többgyermekes édesanyára/influenszerre, Vasvári Vivienre uszította lincshangulatban lévő követőit. Vivien “bűne” annyi volt ebben az esetben, hogy arra buzdította milliós követőtáborát, vegyenek részt ők is a véleménynyilvánító szavazáson. A műsorunkban ezen eset kapcsán beszéltünk arról, hogy meddig megy még el a magyar társadalom egy része, a jobboldali, vagy jobboldalisággal vádolt gazdagok ellen elkövetett, egyelőre csak verbális erőszakban. Az adásban ennek kapcsán felmerült az is, hogy tapasztalataink szerint a “pusztuljanak a gazdagok” címszavú lincshangulatra azok a Z-generációsok is rendkívül fogékonyak, akik egyébként eltartják az online tartalomgyártó influenszereket.