Pesti Srácok

A Facebook már kifejezetten korlátozza a heteroszexualitás kinyilvánítását

null

A Hetek című hetilap legfrissebb lapszámának és előfizetésének elérhetőségét kedd reggelre a Facebook elutasította a Bolt funkciójában, mivel a hirdetés "nemiségre utaló módon pozicionál terméket". A lap címlapján egy házaspár volt látható, és a Facebook ezt úgy érzékelte, hogy a termék "nemiségre utal", vagy ahogy az angol szöveg szól: "sexually suggestive manner" – mintha az szexualitást ábrázolna. A Hetek fellebbezni próbált, de egyelőre nem jártak sikerrel.

Mint a portál írja, a hetilapot hosszú idő óta a Facebook Bolt funkciója alatt is el tudták érni a követők, a termékekre kattintva elő lehetett fizetni a lapszámokra. Mint írják, a legfrissebb lapszámban a házasság hete alkalmából több házassággal kapcsolatos írást is közöltek, ahol többek között 50-60 éves házaspárok számolnak be kapcsolatuk történetéről, valamint nagyinterjút adott Németh Sándor, a Hit Gyülekezete vezető lelkésze. Németh itt arról is beszél, hogyan próbálják meg különböző lobbicsoportok, erőszakos ideológiák, és újabban az óriás techvállalatok felszámolni a házasság intézményét.

Alábbi volt a hetilap címlapja, amelyen egy házaspár látható:

Kép forrása: Hetek
PestiSracok facebook image

A portál közlése szerint a címlapon egy fiatal házaspár látszik, alatta az alábbi szöveggel:

Úgy tűnik, ezt értékelte úgy a Facebook algoritmusa, és hirdetés-felügyelete, hogy

Hozzáfűzik azt is, hogy a Facebook kereskedelmi szabályzatának vonatkozó passzusa a "nemiségre utalásra" a következő példákat hozza fel: szexuális tartalmú képekbe történő belenagyítás, burkolt meztelenség, burkolt szexuális aktus.Ahogyan a Hetek is magyarázza, a címlap egyik kategóriába sem tartozik bele. Úgy vélik:

Falakba ütköznek

Ahogyan kiemelik: megpróbáltak fellebbezéssel élni a Facebook döntésével szemben, de ez nem olyan egyszerű.

-hangsúlyozzák.

Azt ígérték, amint lesz fejlemény az ügyben, azt közölni fogják.

Forrás: Hetek, kiemelt kép: MTI/Balázs Attila

Ajánljuk még