Pesti Srácok

Kellemetlen helyzetbe hozza az utasokat a BKK

Kellemetlen helyzetbe hozza az utasokat a BKK

Kellemetlen helyzetbe hozza az utasokat a BKK az első ajtós felszállás bevezetésével és a jegykiadó automaták egyre csökkenő számával. Budakeszin már az első teszthétvégén megbukott az új rendszer, ugyanis késő este a buszsofőr egy kiskorú tinédzsert kizárt az utazásból, mert egyiküknél sem volt vonaljegy. A fiatal hiába akart jegyet venni, erre sehol nem volt módja. Mindeközben a BKK arra biztatja a fővárosiakat és agglomerációban élőket: váltsanak autóról közösségi közlekedésre, hogy elkerüljék az iskolakezdéssel járó dugókat.

Hiába akart vonaljegyet venni a buszsofőrtől egy tizenéves fiatal, ezt a Budakeszire tartó 22-es buszra nem tehette meg, mert a sofőrnél nem volt jegy, sőt, leparancsolta a fiút a járműről. A történetet a Budakeszi Csevegő lakossági csoportban osztotta meg egy felháborodott szemtanú – szúrta ki a Magyar Nemzet.

A Magyar Nemzet korábban foglalkozott vele, hogy Budakeszin kevés a jegykiadó automata, ami azért is problémás, mert a városon belül is külön kiegészítő helykörnyéki jeggyel lehet igénybe venni a közösségi közlekedést. A kevés automata miatt – mindössze három ponton található jegyárusító eszköz – eddig is sokan blicceltek. Az elsőajtós felszállás csak nehezített a helyiek közlekedésén, ráadásul a BKK azt is bejelentette: tizenöt százalékkal csökkenti az automaták számát. A fővárosi közlekedésszervező cég azzal indokolta döntését, hogy egyre többen használják a mobiljegyfunkciót az okostelefonon keresztül. Ami azért is visszás, mert éppen vonaljegyet és kiegészítő jegyet nem lehet venni az online felületen, csak különféle bérleteket. Mint ismert, a sofőrnél ugyan elvileg lehet jegyet venni, de csak száz forinttal drágábban, és csak pontosan kiszámolt összegért.

A BKK nemcsak az automaták számát csökkentette, hanem sorra zárja be a pénzárakat és ügyfélközpontokat, ahol szintén lehetőség volt jegyet váltani, ha éppen nem működött az automata. Ráadásul rengeteg tönkretett automata is van városszerte; külön bűnbandák alakultak arra, hogy eldugaszolják a gép pénzkiadó részét, így sem jegyet, sem visszajárót nem kap a fizető utas.

PestiSracok facebook image

Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.