Pesti Srácok

Megállapodtak a BKV dolgozóinak bérfejlesztéséről

Megállapodtak a BKV dolgozóinak bérfejlesztéséről

Úgy tűnik mégis van pénz a BKV-nál: teljesíti a főváros és a BKV Zrt. a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének követeléseit. Az egyezmény szerint a BKV-dolgozók bérfejlesztése keretében átlagosan tizenöt százalékos mértékű alapbérfejlesztésről állapodtak meg a felek. A szakszervezet már a nyáron azért lobbizott, hogy a jelentős béremelés mellett az egyéb juttatások mértéke is hasonlóképpen emelkedjen, ráadásul a szakszervezet és a főváros megállapodott abban, hogy a minimálbér-emelés mértékéhez kötik a fővárosi cégek bérfejlesztését. Mivel a kormány jelentős minimálbér-emelést hajtott végre, teljesülhetett a szakszervezetek tizenöt százalékos követelése is.

A megállapodás az átlagosan tizenöt százalékos mértékű alapbérfejlesztésen kívül – amely 2022. január 1-től érvényes – további elemeket is tartalmaz – közölte a BKV Zrt. sajtóosztálya a Magyar Nemzettel. Kiemelték: a BKV-nál eltöltött idő elismeréseképpen 2021-ben bevezetett „Budapest-pótlék” mértéke tizenöt százalékkal emelkedik. Továbbá ugyanennyivel nő a diplomás munkakörben foglalkoztatottak bérminimuma. A jutalom alap szintén tizenöt százalékkal, kilencvenötezer forintra emelkedik.

– sorolta a fővárosi közlekedési társaság. A 2022-es végleges bérmegállapodás az Igazgatóság jóváhagyásával fog életbe lépni. Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke korábban a Magyar Nemzetnek elmondta: biztos a tizenöt százalékos béremelésben, ugyanis a főváros és a bérszövetségbe tömörült szakszervezetek által a nyáron aláírt hároméves bérpolitikai megállapodás kimondja, hogy a minimálbér emelés mértékéhez köti a fővárosi cégek bérfejlesztését. Már nyáron sejteni lehetett, hogy a kormány jelentős minimálbér-emelést tervez végrehajtani, ezért nem történhetett meg az, hogy a BKV kihátrál a korábbi megállapodásból. A fővárosi cégeknél történő bérfejlesztés rámutatott arra: valójában nem olyan tragikus a pénzügyi helyzete a BKV-nak, mint ahogyan arról a fővárosi városvezetők nyilatkoztak.

PestiSracok facebook image

– közölte korábban Wintermantel Zsolt, a Budapesti Közlekedési Zrt. fideszes igazgatósági tagja. A politikus emlékeztetett rá, hogy ilyen szintű béremelésre utoljára Tarlós István idején, 2017-ben volt példa.

– hangsúlyozta. Kitért arra is, hogy a fővárosi önkormányzat saját számításai szerint is csúcsot jelentő, 167,4 milliárd forintot szedhet be iparűzési adóbevételként, ami száznégy százalékos teljesülés a 2019-es adatokhoz képest. Idén összességben 10,5 milliárd forintból fejleszti a béreket a főváros a BKV-nál. Ebből mintegy 8,8 milliárdot a főváros a saját büdzséjéből ad, 1,7 milliárd forint pedig az állami járulékcsökkentés eredménye, amelyet a BKV házon belül is tarthat, de béremelésre is fordíthat.

Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.