Pesti Srácok

Orbán Viktor: egész Európa újratervezés alatt van, most nyugalom, tapasztalat és megfontoltság kell

null

Ez most egy más időszak, most nyugalom, tapasztalat és megfontoltság kell, ezen nemcsak a békénk és a biztonságunk múlik, hanem a jövőbeli tervezés is – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök szombaton Zalaegerszegen a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya átadásán. A kormányfő hangsúlyozta: emellett jó gazdaságpolitika kell, amely nyitva hagyja a lehetőségét annak, hogy a tesztpályához hasonló beruházások legyenek még a nehéz időszakokban is Magyarországon.

– hangsúlyozta a kormányfő.

„Kiküzdöttük magunkat a mély gödörből”

Kifejtette: kiküzdöttük magunkat a mély gödörből, amelyben 2010-ben voltunk.

PestiSracok facebook image

– értékelt.

Hozzátette: a dolgozni akaró magyarok hátországa nélkül nem lennénk képesek ilyen komoly teljesítményre. Közölte, hogy nyilvánvaló, hogy egy tízmilliós ország nem bízhat abban, hogy akkora fizikai ereje, számossága vagy GDP-je van, amellyel versenyképessé teheti magát.

– sorolta.

Úgy látja, fontos, hogy gyorsabbak legyünk, mint mások, hamarabb ismerjük fel a jövőt.

– fogalmazott.

Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya átadóünnepségén Zalaegerszegen. Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán

Azt mondta, ez volt az a gondolat, amely meggyőzte a kormány tagjait arról, hogy érdemes támogatni ezt a beruházást, érdemes beletenni 30-40 milliárd forintot.

– fűzte hozzá.

A kormányfő kitért rá: remélhetőleg az egész európai gazdaságot most újrarendező nemzetközi politikai események nem teszik lehetetlenné, hogy az újabb és újabb fejlesztési fázisokat meg tudják valósítani.

– mutatott rá.

„Mi nem vagyunk kommunisták”

Megjegyezte: 2010-ben a magyar járműgyártásban 80 ezer ember dolgozott, most pedig 150 ezer család él meg ebből. Orbán Viktor arról is beszélt, hogy mi nem vagyunk kommunisták, hiszünk a magángazdaságban, a magánvállalkozásban, de vannak olyan típusú gazdasági tevékenységek, amelyek üzleti szempontból nem érik meg.

– magyarázta. Hozzátette: így összességében a technológiai oldal mellett a gazdasági oldala is megéri a fejlesztésnek, és így van ez az összes nagy beruházással. Közölte: azért volt óriási kockázat ez a tesztpálya, mert ha nem sikerült volna, akkor az nemcsak ezt a projektet diszkreditálta volna, hanem azt az állami szerepfelfogást is, hogy az államnak nemcsak szabályozóként, hanem fejlesztőként is fel kell lépnie.

Egész Európa újratervezés alatt van

A miniszterelnök elmondta: nem élünk könnyű időket, egész Európa újratervezés alatt van, egy második világháború óta nem látott méretű háború zajlik Ukrajnában, ami újra rendezi a teljes nemzetközi kapcsolatrendszert.

– fogalmazott.

Hangsúlyozta:

Önvezető autókat tesztelnek

Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) volt elnöke, az ENSZ főtitkárának közlekedésbiztonsági különmegbízottja felidézte, hogy két évvel ezelőtt járt már a zalaegerszegi tesztpályán, és nagy benyomást gyakorolt rá, hogy azóta milyen munkát végeztek el a területén. Jelezte, hogy világszerte évente 1,3 millió ember hal meg az utakon, illetve 15 milliónál többen sérülnek meg tartós egészségkárosodást szenvedve. A zalai tesztpálya kapcsán úgy fogalmazott: lehetőséget ad arra, hogy új technológiákat fejlesszenek, önvezető autókat teszteljenek, illetve más járműbiztonsági elemeket tegyenek próbára, amelyekkel Európa és a világ közlekedésbiztonságának erősítéséhez járulnak hozzá.

A tesztpálya mágnesként vonzza a befektetőket

Vigh László országgyűlési képviselő (Fidesz), a tesztpálya miniszteri biztosa készre jelentette a 265 hektáron 45 milliárd forintból megvalósult ZalaZONE-t, hozzátéve, hogy ezt Palkovics László innovációs és technológiai miniszter álmodta meg.

– ismertette a miniszteri biztos.

Forrás: MTI; Kiemelt kép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán