Pesti Srácok

Morawiecki: az európai szuperállam csak a legerősebb tagországoknak kedvezne

Morawiecki: az európai szuperállam csak a legerősebb tagországoknak kedvezne

„A lengyelek és az olaszok torkig vannak az európai bürokrácia diktátumaival, és valódi demokráciát akarnak” – jelentette ki a La Stampa olasz lapnak adott interjújában Mateusz Morawiecki. A lengyel miniszterelnök hozzátette, „meg akarjuk újítani az EU-t, visszatérve az alapításkori elveihez.”

Morawiecki az interjúban arról beszélt, közös a lengyel és olasz cél, hogy az EU-ból a nemzetek Európája legyen egy európai szuperállam helyett. Mint hozzátette, az EU az előtt a választás előtt áll, hogy vagy kitart az egyenlő államok valódi szolidaritásának elve mellett, vagy egy olyan szuperállam jön létre, ahol csak a legerősebb országok érdekei érvényesülnek. A miniszterelnök szerint ez

Morawiecki kiállt a vétó intézménye mellett is, kiemelve, vagy egyhangú döntéshozatal van, vagy a legerősebbek zsarnoksága. A miniszterelnök kitért Eva Kaili botrányára is, amellyel kapcsolatban azt hangsúlyozta, a brüsszeli korrupciós ügy világossá tette, az EU már meglévő demokráciadeficitje „jogállamisági deficitté”változott. Morawiecki szólt továbbá az ukrán-orosz háborúról is, kiemelve, véleménye szerint ha Kijev elesik, Moszkva előtt szabad lesz a pálya Európa meghódítására. Mint felvázolta, a Kreml tervei szerint először Grúziát, aztán Ukrajnát, aztán a Baltikumot, majd Lengyelországot akarja megtámadni. Megjegyezte, „Európának olyan körülményeket kell teremtenie, amelyek között a Kreml számára a visszavonulás az egyetlen opció”, továbbá, véleménye szerint ez sokkal hamarabb megvalósult volna, ha időben bevezetik az Oroszország elleni szankciókat, és Kijev időben fegyvereket kap. Mint fogalmazott,

PestiSracok facebook image

Forrás: La Stamp/Mandiner; fotó: MTI

Ajánljuk még

Közel 4 milliárdot kaszált a balos önkormányzatoktól és a BKM-től a fenyvesi üdülőügyletben megbukó cég, amelyik Trippon házát is felújította

Exkluzív 2024 június 3.
A BKM - vagyis a fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonában lévő közműszolgáltató holding és elődje, a Főtáv Zrt. több közbeszerzésében mindkét kivitelező cég indult azok közül, amelyekről korábbi cikkünkben megírtuk, úgy újították fel a balatonfenyvesi FŐTÁV üdülőt, hogy több szereplőből álló cégláncolaton folyatták végig a pénzt, majd a kivitelezést ténylegesen elvégző kisvállalkozást nem fizették ki. A Szin-Ker Kft. 2006 óta hasít a közbeszerzéseken, a fenyvesi projektben maga alá alvállalkozóként bevont Norton Vision Kft még kezdő ezen a terepen. A fókuszunkba került cégek rendre indultak el ugyanazokon a fővárosi közműcégek által kiírt tendereken, ezeket egy kivételével a Szin-Ker nyerte. Tényfeltáró riportsorozatunk mostani részében bemutatjuk, hogy a Szin-Ker jóval több mint Mártha Imréék kedvenc építőipari cége. 2019 óta a BKM-től és baloldali vezetésű fővárosi önkormányzatoktól közel milliárd forintot kaszáltak a közbeszerzéseken. Ez idő alatt a nettó árbevételük elérte a 10 milliárd forintot, amiből most kapaszkodjanak meg, addig sakkoztak, míg 50 millió forint adózási kötelezettség sem keletkezett. Itt érdemes felidézni, hogy éppen a minap derült ki egy másik építőipari cég vezetőjének nyomozóhatóság előtt tett vallomásából, hogy Újpesten például a SZIN-KER Kft-nek azért cserébe, hogy több száz millió forint értékben munkát kapjon, ingyen fel kellett újítani Trippon Norbert házát. Ezt úgy oldották meg, hogy egy másik cégtől teljesítés nélküli fiktív számlákat kértek - ezzel fedték le a körübelül 200 millió forint értékű családi ház átépítési munkáit.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.