Pesti Srácok

Szijjártó Péter: új fázisához érkezett a győri Széchenyi István Egyetem innovációs parkjának fejlesztése

Szijjártó Péter: új fázisához érkezett a győri Széchenyi István Egyetem innovációs parkjának fejlesztése

Új fázisához érkezett a Széchenyi István Egyetemen épülő Tudományos és Innovációs Park fejlesztése; a beruházásnak nagy szerepe lehet a felsőoktatás és a gazdaság minél szorosabb együttműködésében, és ezáltal a magyar gazdaság sikerében – közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden, Győrben.

A tárcavezető a park bejárása utáni sajtótájékoztatón arról számolt be, hogy a 6,7 milliárd forint értékű projekt eredményeként olyan innovációs környezet áll elő, amely segíti a magyar startup cégeket a növekedésükben, elősegíti a kutatói világ és az ipar közötti akadálytalan átmenetet. Beszédében kiemelte a park kiváló adottságait, hiszen több mint ötven vizsgáló- és kutatólabor áll az itt dolgozók rendelkezésére, a hallgatók száma pedig mára meghaladta a 15 ezret. Rámutatott, hogy az elmúlt három évben korábban példátlan módon kétszer is teljesen a feje tetejére állt a világgazdaság; új korszak kezdődött, amelyben éles, hosszú távú verseny indult azért, hogy mely országok kerüljenek a győztesek közé, mely gazdaságok tudjanak növekedési pályán maradni.

– mondta.

PestiSracok facebook image

– tette hozzá. Szijjártó Péter tudatta, hogy épp ezért, az egyetemi világ és a gazdaság minél szorosabb és sikeresebb együttműködése érdekében döntött a kormány a felsőoktatás strukturális átalakításáról.

– mondta. Ezt követően úgy fogalmazott, hogy a beruházás önmagán túlmutató jelentőséggel bír.

– jelentette ki, ennek kapcsán pedig hangsúlyozta, hogy a kontinens gazdaságának jövője az elektromos autóiparon áll vagy bukik, illetve emlékeztetett, hogy a szektor az utóbbi évek nehézségei közepette is töretlenül tudott előrehaladni.

– vélekedett. Arra is kitért, hogy a szektor sikeréhez alapvető szükség van Kelet és Nyugat együttműködésére, a remek nyugati elektromos járművek ugyanis mit sem érnek keleti akkumulátorok nélkül, és fordítva. Emlékeztetett, hogy Magyarország ezen a téren is jól teljesít: hazánk a legnagyobb német autóipari vállalatok és a legnagyobb kínai és dél-koreai elektronikai cégek találkozási pontjává vált. Végül pedig figyelmeztetett, hogy óriási károkat okozna az európai és a kínai gazdaság szétválasztása, ahogyan azt sokan szeretnék.

Forrás: MTI; Fotó: Facebook