Pesti Srácok

Karácsony politikai marketingre használja a BKK utasforgalmi tájékoztató rendszerét

null

Karácsony Gergely és csapata politikai marketingcélokra használja a BKK járatait, hangosbemondóit és felületeit. A korábbi ciklusokban egyszer sem fordult elő, hogy a metrólejáratok hatalmas üvegfelületeire politikai üzeneteket plakátolt ki a fővárosi vezetés.

Nem válogat a kampányeszközökben a fővárosi vezetés: hatalmas molinókat, táblákat helyeztek el a metrólejáratok feletti üvegpavilonokon – írja a Magyar Nemzet. A legszembetűnőbb, „Védjük meg Budapestet” felirat a Széll Kálmán téren és a Rákóczi téren található a hatalmas üvegfelületeken, ott, ahol naponta több tízezer utas igyekszik a metróhoz.

Itt nem áll meg a Budapesti Közlekedési Központ reklámhengere, a nagyobb csomópontokon utastájékoztatási funkciót ellátó hangszórókból is politikai szólamok csendülnek fel meghatározott időközönként, de még a Budapest határán túlmenő környéki buszokon is bemondja a hangszóró Karácsony üzenetét a fővárosi önkormányzat megbízásából. Említhetnénk az egyik legforgalmasabb villamosvonal, a 4-6-os járművei hangszóróinak politikai eszközként bevetését, ahol tinédzsereket buzdítanak politikai véleménynyilvánításra. Mint hallható:

Ahogy a lap is felhívja rá a figyelmet, a 14–18 éves, szavazati joggal nem rendelkező gyermekek politikai agitációja több sebből vérzik, sehol a világon nem vontak még be 16 éven aluli fiatalokat a politikai döntéshozatalba. Magyarországon a 18. év a szavazóképes korhatár. A fiatalabbaknak a szülők engedélyével lehet a gyermekeket bármilyen politikai véleménynyilvánításba bevonni, a szülő döntése, hogy mit enged meg. Ezzel szemben a baloldali városvezetés a BKK hangszóróiból közvetlenül a gyermekekhez is szól.

Nem először fordult elő Karácsony Gergely főpolgármester regnálása alatt, hogy politikai üzeneteket közvetítettek a közösségi eszközt használóknak. Emlékezetes: a pandémia alatt is a kormányt támadó üzeneteket lehetett látni-hallani a BKK felületein. Ami azért is érdekes, mert a főváros a polgármester személyes döntése nyomán elmulasztotta megkötni a reklámtendert, ami folyamatos bevételt jelentett korábban a fővárosnak. Karácsony Gergelynek 2019-es hatalomra kerülésekor a szabályos közbeszerzésen érvényes és nyertes ajánlatot csak alá kellett volna írnia egy francia hátterű multinacionális céggel. A cég a szerződés szerint évente több mint 1,7 milliárd forintot fizetett volna a járműágazathoz, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek hasznosítási jogáért nyolc éven keresztül.

A BKK-nál a Magyar Nemzet, hogy etikusnak tartják-e a politikai marketing megjelenítését a járműveiken és az utaskiszolgáló eszközökön. Arról is kérdeztük az utazásszervező céget, hogy bárki – díjfizetés ellenében – használhatja-e reklámcélokra például a villamos hangosbemondóját, vagy ez kimondottan főpolgármesteri privilégium. Választ a cikk megjelenéséig nem kaptak.

Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok

PestiSracok facebook image

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.