Pesti Srácok

Zöld lámpát kapott a déli körvasút és a metró–hév összeköttetés is

null

Huszonöt közlekedési beruházás, köztük motorvonatok beszerzése, a Déli körvasút II. ütemében szereplő fejlesztések, a gödöllői- és a csömöri HÉV rekonstrukciójának és az M2-es metróval való összeköttetésének előkészítése is megvalósulhat egy új kormányhatározat szerint, még az uniós támogatási kérelmek elbírálása előtt.

Huszonöt közlekedési beruházás valósulhat meg az év első napjától külön kötelezettségvállalás nélkül az idei költségvetés terhére abból az 56-ból, amely az Integrált Közlekedésfejlesztés Operatív Program előirányzata a hazai társfinanszírozáson felül egy új kormányhatározat szerint. A lehetőség az érintett támogatói határozat meghozataláig érvényes – olvasható a vg.hu cikkében.

A kormányhatározatban felsorolt fejlesztések támogatási kérelmét már tavaly benyújtották az uniónak, kivéve a Déli körvasút II. ütemében szereplő nádorkerti és közvágóhídi új megállók, valamint kiegészítő létesítmények építéséét. Utóbbira az idei évben kérték uniós források biztosítását. Ez a projekt 210,1 milliárd forintba kerülne. A kiemelt beruházások listáján szerepel többek között:

PestiSracok facebook image

A kormányhatározat értelmében elkezdődhet az észak-déli HÉV-vonalak összeköttetésének előkészítő munkálata, 7,4 milliárd forintot biztosítanak erre a költségvetésből.

Szerepel közel 1 milliárd forint értékben a kiemelt projektet között a kelenföldi intermodális csomópont kialakításának egy része és a Kis-Gellért hegyi alagút felújításának előkészítése is. Szintén tervezési szakaszba léphet a Zalaszentiván-Nagykanizsa vasútvonal vagy a Püspökladány-Debrecen közötti vasúti pálya korszerűsítése, a Szajol–Debrecen vonal ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel való felszerelésével együtt. Hasonló munkák kezdődhetnek el a Szeged–Makó elővárosi közlekedés és a Hatvan–Füzesabony vasútvonal fejlesztésének vonatkozásában is. Várni kell ugyanakkor az uniós támogatás jóváhagyására és a munkák elkezdésére számos MÁV nagyberuházás megvalósítása esetében. Ezek között szerepel a Kőbánya-Kispest-Dabas és a Debrecen-Apafa-Mátészalka vonalak villamosítása összesen 330 milliárd forint értékben.

Nem kerültek a kiemelt projektek közé a szentendrei HÉV-vonalra tervezett járműbeszerzés, valamint az Újfehértó–Nyíregyháza, illetve a Debrecen–Nyíregyháza vasútvonal első fejlesztési üteme sem. Hasonló a helyzet a 15 elővárosi, zéró emissziós és 200 ülőhelyes elővárosi villamos motorvonat beszerzésével is, várni kell az uniós támogatási kérelmek elbírálására. Várólistán maradt a Nyugati pályaudvar bevezető szakaszának, az észak-balatoni vasúti megállók és a debreceni 1-es villamosvonal korszerűsítése és új járművek vásárlása is. A Budapesti Közlekedési Központ beruházásai is azok közé kerültek, ahol várni kell az uniós támogatási döntésre.

Forrás: Világgazdaság; Fotó: MTVA/Jászai Csaba

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.