Szentkirályi Alexandra: Fel kell számolni a közlekedési káoszt Budapesten

A választások tétje, hogy urai leszünk-e a saját életünknek, vagy megmondja valaki külföldről, hogy mit kell a világról gondolni, és hogyan kell dönteni háború és béke, a migrációban vagy például a genderkérdésben – mondta el a Bayer-showban Szentkirályi Alexandra, majd hozzátette, érdemes arra is kiemelt figyelmet fordítani, hogy Budapesten jelenleg egy olyan főpolgármester ül a Városházán, akinek kampányfinanszírozási botrányaira derül fény egyik napról a másikra.
Ez a botrány mindenki számára nyilvánvalóvá vált a 2022-es választás kapcsán, azonban most egy ehhez hasonló ügy sejlik fel a 2019-es önkormányzati választásokkal kapcsolatban Karácsony Gergely személye körül. Egy ilyen puskaporos levegőjű időszakban egy olyan ember, akinek külföldről nemcsak a pénzt, hanem az utasítást is adják, számtalan veszélyt rejteget magában
– emelte ki Szentkirályi Alexandra, majd Bayer Zsolt kérdésére válaszolva kiemelte, a kampányolás során rengeteg tapasztalattal gazdagodott, köszönhetően a számtalan, városszerte szervezett utcafórumnak.
Az embereknek nagyon elegük van abból, hogy Karácsony Gergely becipelte a hátán az egész Gyurcsány-féle bandát a Városházára. Elegük van abból, hogy nem történik érdemben semmi a közlekedés a köztisztaság és a hajléktalankérdés ügyében. A benyomásaim szerint az emberek látják és tudják, hogy Karácsony Gergely egy trójai faló, és a gyomrában igazából Gyurcsány emberei lapulnak

– jelentette ki a kormánypártok főpolgármester-jelöltje, aki vérlázítónak tartja, hogy míg Budapesten számos súlyos kérdés megoldatlan maradt, addig Karácsony Gergely országos kampánykörúton van Gyurcsány Ferenccel.
A főváros a rakpart lezárásáról nem egyeztetett senkivel, nem folytatott a tervekről semmilyen párbeszédet. Ugyanis amikor ezt a tervet először megszellőztette Karácsony Gergely, akkor a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara egy tizenegyezer főt érintő konzultációt, felmérést kezdeményezett, ahol a megkérdezettek hetven százaléka elmondta, a rakpart lezárása hatalmas közlekedési káoszt okoz, és gazdasági problémákat is okozhat a fővárosi vállalkozások számára
– emelte ki Szentkirályi Alexandra, hozzátéve, hogy az iparkamara figyelmeztetését teljes mértékben figyelmen kívül hagyta a Karácsony Gergely vezette főváros, a közgyűlés pedig megszavazta a rakparti forgalom korlátozását előíró javaslatot. A tíz évnél öregebb gépkárművek kitiltásával kapcsolatban Szentkirályi Alexandra elmondta, a főváros különböző zéró kibocsátású zónák kialakítását tervezi, aminek eredményeként a fővárosban közlekedő gépjárművek kétharmadát kitiltaná Budapestről.
Mindezt egy podcastből kellett először megtudnunk, ahol Karácsony klímaügynökségének a vezetője, aki egyébként egy volt MSZP-s árnyékminiszter, elmondta, ők már dolgoznak ezeken a terveken BKK-val. Majd pedig mindezt Karácsony Gergely letagadta, azt állítva, hogy sem ő, sem pedig egyetlen egy kollégája nem mondott ilyet
– tette hozzá a kormánypártok főpolgármester-jelöltje, aki elmondta, a balliberális városvezetés mindeközben arra is sajnálja a pénzt, hogy P+R parkolót építsen a város határában.
A műsorban mindezek mellett kitértek a hajléktalankérdésre is, ami mostanra szinte kezelhetetlenné vált a fővárosban. A hontalan emberek ugyanis sok esetben életvitelszerűen tartózkodnak az utcán, a parkokban, illetve a tömegközlekedési eszközökön is.
Korábban mi a fővárosban úgy kezeltük ezt a helyzetet, hogy fejlesztettük a hajléktalanok számára hozzáférhető egészségügyi ellátást és a hajléktalanszállókat, ugyanis nem szabad azt mondanunk, hogy a hajléktalansággal kapcsolatban nem lehet mit tenni, és nincs alternatíva. Mindeközben az sem helyes, hogy a többség számára ma a közterületek jelentős része használhatatlan
– mondta el a véleményét Szentkirályi, aki kiemelte, a hajléktalankérdésben a tömegközlekedés is egyre inkább érintetté vált az elmúlt időszakban, majd hozzátette, nonszensznek tartja, hogy egy szűk kisebbség és Karácsony Gergely tehetetlensége miatt az átlag budapestiek nem tudják normálisan használni a közterületeket és a közösségi közlekedést, mindeközben pedig a főpolgármester a közösségi médiában azt állítja, hogy szemmel láthatóan csökkent a hajléktalanság Budapesten.
(Magyar Nemzet / Kiemelt kép: Hatlaczki Balázs-PS)