Szivárványos "Barbie-mobilt" dob piacra a Jaguar, amit genderfluid arcokkal reklámoz

Mióta kijött a Jaguar gyomorforgató új reklámja (erről mi is írtunk), amelyben egy csapat céltalan, genderfluid, nem-bináris, szivárványos modell szerepel, azóta találgatja az internet, hogy vajon milyen autót vagy milyen új irányt próbál transznemű zászlós bakanccsal letuszkolni a világ torkán az ikonikus autómárka. Nos, kiszivárgott – vagy kiszivárogtatták – az új modellt, hogy megnézzék a reakciókat, és még visszavonulót fújhassanak. Ha ön szereti a szép autókat, talán jobb, ha citromot cseppent a szemébe, hogy pár másodpercig ne tudjon idenézni.
Az új dizájnban nyilvánvalóan helyet kellett, hogy kapjanak bizonyos szivárványszínű LED-ek, meg erőltetetten futurisztikus formák, amelyek egy normális ember számára azonnal kérdésessé teszik, hogy ki lesz ennek a koncepciónak a célközönsége. Mondjuk, sejtjük.
Amit még fontos itt megemlíteni, hogy a Jaguar nem csupán egy autót próbál piacra dobni, hanem alapjaiban próbálja újrapozicionálni magát. Az ikonikus ugró jaguár-logót is lecserélték egy „funkybb” verzióra, amely állítólag az új irányvonalat szimbolizálja.

Ismerjük ezt: nem egy terméket, hanem egy életérzést, egyfajta szabadságot akarnak eladni, ugyebár.
A Jaguar ügyvezető igazgatója egy interjúban kijelentette, hogy a márkának nem szabad úgy játszania, ahogy mindenki más teszi, különben elvész a zajban. És a megmaradást éppen egy egyre jobban elutasított woke őrületben látták meg, amellyel az emberek egy láthatatlanul apró százaléka tud csak valamilyen szinten azonosulni, az emberek többsége pedig csak simán egy szép, jól működő autót akar vezetni.
Hogy a piac mit szól majd ehhez az átalakuláshoz, az a következő hónapokban derül ki. Egy biztos: a márka beszédtémát generált – ami a mai marketingkorszakban már önmagában is sikernek számít.
Mert manapság nem kell jót csinálni semmiben, elég, ha beszélnek róla. Lásd: Magyar Péter.