Karácsony Gergely feltalálta a trolibuszt és az adatalapú közlekedésszervezést

A nagyszerű hírről maga a főpolgármester számolt be, egy egész Facebook-posztot szentelt a metróbuszokról szóló felfedezésére, mely nemsokára méltó alternatívát fognak nyújtani a metróhoz kocsival igyekvő külvárosiak számára.
Mielőtt azonban mindenki elalélna attól, milyen csodák várnak ránk a közeljövőben, érdemes megvizsgálni, miről is szól a bejelentés. Vajon tényleg feltalálta Karigeri a trolibuszt? Vagy csak megint hallott valamiről, megint hatása alá került egy külföldi Best Practice-nek, és ez olyan erővel késztette őt cselekvésre, hogy rögtön klaviatúrát ragadott?
A bejelentés alapján az utóbbiról lehet szó. Metróbuszok ugyan valóban léteznek, pl. Isztambulban, aminek még wikipédia oldala is van. Viszont ott semmi köze nincs a metróhoz, illetve nem úgy. Nem az a feladata, hogy közönséges buszként a metróhoz hordja a polgárt, ezzel megspórolva a városvezetésnek a P+R parkolók építését, hanem kötött és az autóforgalomtól elzárt pályán közlekednek. És mivel hibrid, vagyis félig árammal megy, nagyvonalúan lehet őket metrónak nevezni, ami nem más eredetileg, mint nagyvárosi vasút. Magyarul nagyvas lehetne a metropolitan railway.
Karácsony az adatalapú közlekedésszervezés feltalálásával magyarázta, hogy a sima buszokat továbbiakban metróbuszoknak kell hívni. Ez a tevékenység olyan 50 éve létezik, nem véletlenül gyűjtik mindenfelé az utasforgalmi adatokat, de azért nem semmi, hogy erről végre a főpolgármester is tudomást szerzett. Alig több mint öt évébe telt felfognia, mi alapján dől el, hogy hol és mennyi járművet indít a BKK.

De legalább nem 133E-nek, hanem 133-mas metróbusznak hívják nemsokára azt a buszt, ami Újpalotáról elviszi a derék lakost a Keleti pályaudvarig, hogy onnan metróval folytathassa tevékenységét. Nagy időket élünk, ez tagadhatatlan. Karácsony pedig átvisz minket a következő évszázadba. Áldás, hogy van ő nekünk.