Pesti Srácok

Kutnyánszky Zsolt: erős magyar haderő és jól kiképzett légierő a közös béke záloga

Kutnyánszky Zsolt: erős magyar haderő és jól kiképzett légierő a közös béke záloga

Küldetésünk, hogy biztonságot teremtsünk, mert az erős magyar haderő és a jól kiképzett légierő közös békénk záloga – közölte a Honvédelmi Minisztérium haderőfejlesztésért és védelempolitikáért felelős államtitkára pénteken Kecskeméten, az első L-39 Skyfox (korábbi jelöléssel L-39NG) harcászati kiképző-repülőgépek fogadásán.

Kutnyánszky Zsolt, a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár területén tartott eseményen a magyar katonai repülés fellegvárának nevezte Kecskemétet, a repülők érkezését pedig egy új korszak nyitányának. A mai nap mérföldkő a Magyar Honvédség és a Magyar Légierő életében – mondta. Megérkeztek az első L-39 Skyfox sugárhajtású kiképző-repülőgépek, amelyek nem csupán technológiai értelemben korszerűek, de egyben jelképei is annak a határozott, lendületes és céltudatos haderőfejlesztési programnak, amelyet az elmúlt években Magyarország elindított, és amelyet következetesen véghez fog vinni – jelentette ki.

Mint mondta: a gépek a magyar emberek biztonságát fogják szolgálni, és újabb kulcsfontosságú lépést jelentenek azon az úton, amely elvezet az önálló és teljes értékű magyarországi pilótaképzés megteremtéséhez. A Szolnok MH Kiss József Helikopterdandárnál már szolgálatban álló Zlin motoros kiképzőgépek után a Skyfoxok a második lépést jelentik a kiképzési láncban. A gépek a fedélzeti rendszerek révén alkalmasak a legmodernebb vadászrepülőgépek kiképzésére, beleértve a légi harcászat, a fegyverrendszerek és a taktikai döntéshozatal komplex világát is – mondta.

Az államtitkár kitért arra, hogy nem csak ezekkel a modern repülőgépekkel bővül a légierő, de új szimulátoros kiképzőközponttal is, amely élethű virtuális környezetben teszi lehetővé a harchelyzetek modellezését és a döntéshozatal gyakorlását. Ez a központ új dimenziókat nyit a magyar pilótaképzésnek – hangsúlyozta. Az első magyar pilótákat már kiképezték a géptípusra Csehországban. Ezzel lefektették a magyar katonai repülés új alapjait – közölte.

PestiSracok facebook image

Kutnyánszky Zsolt elmondta: a kormány másfél évtizede elkötelezetten dolgozik azon, hogy Magyarország szuverén védelmi képességei megerősödjenek. Nem külső elvárások és érdekek mentén, hanem a magyar emberek biztonságát szem előtt tartva hozza meg döntéseit a kormány.

– mondta.

Katonának lenni küldetés, pilótának lenni hivatás – mondta az államtitkár, megjegyezve: aki a Magyar Légierő pilótájaként száll fel, nemcsak a levegőt hasítja, hanem hazánk és magyarok millióit képviseli méltósággal, tudással, bátorsággal.

Az L-39 Skyfox Kecskeméten. Fotó: Facebook

Viktor Sotona, a gépeket szállító cseh AERO Vodochody AEROSPACE elnöke többek között arról beszélt, hogy a NATO-tag Magyarországon magas színvonalú a pilóták kiképzése. A Magyar Honvédség és a cseh vállalat 2022-ben kötött szerződést a harcászati repülőképesség fejlesztéséről - közölte. A Csehországból érkező első három L-39 Skyfox harcászati kiképző-repülőgépeket vízsugárral fogadták. Az eseményen jelen volt többek között Eva Dvoráková, Csehország Magyarországra akkreditált nagykövete, Salacz László és Szeberényi Gyula fideszes országgyűlési képviselő.

Az eseményen kiosztott háttéranyag szerint az L-39 Skyfox kétüléses sugárhajtóműves kiképző- és könnyű harci repülőgép, amelyet a cseh székhelyű, de részben a magyar állam tulajdonában álló AERO Vodochody AEROSPACE a.s. fejleszt és gyárt. A 2022. március 31-én aláírt szerződés alapján 2028 végéig nyolc kiképző-, illetve négy felderítő rendszerrel felszerelt repülőgép áll a Magyar Honvédség hadrendjébe.

A gép fesztávolsága 9,371 méter, teljes hossza 11,83 méter. Legnagyobb repülési sebessége függesztmények nélkül 907 kilométer per óra, szárnyak alatti függesztménnyel 861 kilométer per óra. Maximális repülési magassága 11 ezer 582 méter. A repülőgép üres súlya négyezer, maximális felszállósúlya 5370 kilogramm.

Forrás: MTI/Facebook. Vezető kép: MTI/Kovács Attila

Ajánljuk még

Pákh Imre a PS-nek: „Kimentem a szüleim sírjához és megesküdtem, hogy a turul újra visszaszáll” (Videó)

Exkluzív 2022 október 21.
Nem a várárokban fekszik, hanem a munkácsi múzeum egyik termében, ponyvával letakarva őrzik az október 13-án a várfokon álló obeliszkről barbár módon levágott turulmadár darabjait – tudta meg a PestiSrácok.hu Pákh Imrétől, aki lapunknak azt mondta: nem nyugszik, míg vissza nem kerül rendeltetési helyére a magyarok eredetét, Kárpát-medencei ezeréves múltját szimbolizáló szobor. A New Yorkban élő magyar üzletember Kárpátaljáról, Munkácsról származik. Édesapja, Pákh Sándor élete egyik legfőbb küldetésének tekintette a munkácsi vár felújítását és a csehszlovákok által 1924-ben ledöntött turul helyreállítását. A vár felújítását és a 25 méter magas obeliszk, rajta a turul elkészítését és felállítását is a Pákh család finanszírozta. Pákh Imrét akkor az ukrán államfő ki is tüntette a kulturális értékmentésért, sőt, mi több, az akkori polgármester díszpolgári címet is adományozott neki. 14 évre rá, 2022 október 13-án másodjára is ledöntötték a turulmaradat. „Aznap kimentem a temetőbe a szüleim sírjához és megesküdtem, hogy újra visszaszáll a turul” – mondta lapunknak Pákh Imre, aki, mint cikkünkből megtudják, nagy valószínűséggel a szobor és az obeliszk jogos tulajdonosa lehet. A szobordöntés számtalan jogsértés lehetőségét felveti, az üzletember mégis a probléma igencsak gáláns megoldását javasolja és magyar jogászokkal vág neki a turul megmentésének.