Pesti Srácok

Időzített bombák a BKV járatai

Időzített bombák a BKV járatai

Budapesten lassan veszélyesebb lesz a tömegközlekedés, mint éjjel a Népligetben telefonról megmondani a pontos időt egy idegennek. A BKV járatai már a szakszervezetek szerint is valóságos időzített bombák.

Amint arról portálunk is beszámolt, a héten (Karácsony Gergely nyaralása során) két nap alatt három busz is kigyulladt. Szerencsére senki nem sérült meg, de a szakszervezet szerint valósgos időzített bombák a járatok, és senki nem tudja, hogy mikor szembesülünk valódi tragédiával.

Időzített bombák a BKV járatai
Időzített bombák a BKV járatai

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke, Naszályi Gábor a Magyar Nemzetnek adott interjújában arra figyelmezetett, hogy ha a BKV nem talál gyors megoldást, nem a csütörtöki volt az utolsó eset (mármint a második csütörtöki, sűrű nap volt).

Időzített bombák – Bármikor bekövetkezhet a tragédia

Naszályi szerint kizárólag a sofőrök felkészültségének köszönhető, hogy személyi sérülés nem történt, de a dolgozók biztonságérzete megszűnt – miközben az utasok életéért is felelnek. Az egymást követő tüzesetek után a BKK teljes körű tűzbiztonsági vizsgálatot rendelt el, a Fővárosi Kormányhivatal pedig azonnali műszaki ellenőrzést írt elő a buszokra. 

A szakszervezet szerint azonban a gond sokkal mélyebb: a használtan beszerzett járművek már közel huszonöt évesek, eredetileg csak néhány évig tervezték üzemeltetni őket. Naszályi emlékeztetett arra, hogy ezek a buszok már a beszerzés idején is rengeteg meghibásodással működtek, mára pedig egyenesen üzemeltethetetlenné váltak. A probléma gyökere a finanszírozásban rejlik – mondta az érdekvédő. A piaci szolgáltatók maradéktalanul megkapják a járó támogatást, míg a közösségi közlekedésből hiányzó forrásokat a BKV-n próbálják megspórolni. 

Ez oda vezetett, hogy a cég kénytelen gazdaságtalan, veszélyes buszokat futtatni, miközben az új járművek jelentős része is drága bérleti konstrukcióban érkezett. Naszályi szerint mindez több tízmilliárdos hiányt halmoz fel, és további meghibásodásokhoz vezethet. A szakszervezet már a fővárosi vezetést és a kormányt is felszólította: szülessen hosszú távú megállapodás Budapest közlekedésének fenntartható működéséről. Naszályi hangsúlyozta, ha a BKV nem kap elegendő pénzt – akár hitelből is – új, korszerű járművek beszerzésére, a lángoló buszok esetei újra és újra megismétlődnek. 

A biztonság mindennél fontosabb: sem az utasok, sem a dolgozók nem utazhatnak tűzveszélyes, elavult járműveken

 – figyelmeztetett.