Az önkormányzatok teherviselése mellett a Lánchíd felújítását övező anomáliákról, számos fejlesztésről és a kilenc órai iskolakezdésről is beszélt a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Népszavának adott interjúban. Fürjes Balázs szerint fel kell számolni a nagy forgalmú utakon kialakított kerékpársávokat és Karácsonyéknak át kellene gondolniuk a beharangozott sebességkorlátozás bevezetését is.
A koronavírus-járvány utáni védekezés költsége és a gazdaság újraindítása csak közös teherviseléssel érhető el
-szögezte le az államtitkár a Népszavának adott interjúban annak kapcsán, hogy a lap munkatársa megjegyezte, hogy nem nevezhetők baráti gesztusnak az önkormányzatokat érintő elvonások.
Azt is elmondta az államtitkár, hogy nincs szó sarcról.
A kormány fizeti a hármas metró felújításának teljes költségét, örömmel odaadnánk a 6 milliárdot a Lánchíd-rekonstrukcióra, ha végre elkezdődne, az idén 93,6 milliárdot kapnak a fővárosi önkormányzatok működésre és fejlesztésre, jövőre pedig a kormány számításai szerint 10 milliárddal több pénzből gazdálkodhat Budapest. A főpolgármesteri vélemény vitatható
– fogalmazott.
Lapít a Városháza a Lánchíd ügyében
A Lánchíd felújításával kapcsolatban elmondta, hogy másfél hónapja nem kapnak válaszokat a Városházától, ezért nem tudják követni, hogy mi történik a Lánchíd ügyében. Szerinte az óra a fővárosnál ketyeg.
A múlt héten azt mondta a főpolgármester, hogy 99 százalékban előkészítették a tendert, azóta eltelt egy újabb hét és nem tudjuk mennyi kell még a 100 százalékhoz. Továbbra sem tudni, hogy mikor írják ki a tendert. Ha a főváros helyett a kormánynak kell elvégezni a feladatot, akkor az eddig elkészült tervek, a Tarlós István által megrendelt dokumentáció és a korábbi városvezetés által beszerzett engedélyek alapján végzi el a munkát
– mondta Fürjes Balázs.
A kormány a teljes HÉV-infrastruktúrát felújítja
Az M5-ös metróról úgy nyilatkozott, hogy a kormány a teljes HÉV-infrastruktúrát felújítja, hozzátette, még ebben az évben kiírnak egy nyílt uniós közbeszerzést a járműpark teljes cseréjére is. Úgy vélekedett, felelősen az ígérhető meg a budapestieknek, hogy 2030-ig a kivitelezést is sikerül lezárni. Szerinte ez a beruházás is azt mutatja, hogy a kormány komoly uniós forrásokat irányít Budapestre. Az Óbudai-szigettel kapcsolatban kifejtette: Bús Balázzsal ért egyet, miszerint a sziget északi részére felesleges, kártékony, ráadásul nagyon drága az árvízvédelmi rendszer kiépítése. A sziget északi része maradjon a lakosság számára nyitott közpark és sportolási terület, amit időnként elönthet az ár. A főváros által felvetett 9 órás iskolakezdés ügyében nyitottak – mondta el Fürjes, de elvárják, hogy a főváros folytasson le egy társadalmi egyeztetést a kérdésben, valóban kérdezzék meg a budapestieket.
Autóval közlekedni nem deviancia
Egyébként pedig tisztelettel kérjük a városvezetést, hogy fejezze be az autósok üldözését. Autóval közlekedni nem deviancia. Sokaknak elengedhetetlen eszköz ez a munkába járáshoz, a családi élet szervezéséhez
– fogalmazott az interjúban az államtitkár.
A szeptemberi kezelhetetlen dugók kialakulásának elkerüléséhez – szerinte fel kell számolni a nagy forgalmú utakon kialakított kerékpársávokat, és alaposan meg kellene gondolni a beharangozott sebességkorlátozás bevezetését is. Ugyanakkor egyetért Karácsony Gergellyel abban, hogy új egyensúlyra van szükség a budapesti közlekedésben.
Forrás: nepszava.hu-ATV/ Fotó: Horváth Péter Gyula/ PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS