A Volkswagen is azt tervezi, hogy gigantikus akkumulátorgyárat épít Kelet-Közép-Európában, de még nem döntött a helyszínről – írja a Portfoliora a cseh CTK hírügynökségre hivatkozva. A cég elnöke, Klaus Zellmer kijelentette, Csehország jó helyzetben van a pályázók között, de még meg kell várni, mit hoz az Európai Unióban tervezett úgynevezett új Green Deal.
A Volkswagennek értékelnie kell a támogatásokat és a beruházási ösztönzőket, jobban kell látnia, hogy az energiaintenzív iparágak EU-ban tartását is célzó zéró-karbon ipari stratégia pontosan mit kínálna nekik az amerikai támogatási versenyre reagálva. A cseh piac mellett a Volkswagen egyébként magyarországi, lengyelországi és szlovákiai helyszíneket is vizsgál.
Forrás: Mandiner, fotó: Getty Images
Facebook hozzászólás
TalEle
2023-02-28 at 18:53
A „vörös” kommunistákból „zöld” kommunistákká átvedlett f@szopó belpesti Soros ügynökök, az akkumulátorgyárak miatt, most hidrológussá képezték át magukat, hogy külföldi megbízóiknak eleget téve, – ez is megérne egy titkosszolgálati vizsgálatot – megpróbálják elbizonytalanítani a Magyarországra tervezett befektetéseket! Gondolják, hogy ha az emberek 2026-ban a saját bőrükön fogják érezni ezek hatásait, (növekvő munkanélküliség, rekord infláció, stb) akkor megbuktathatják Orbánt! Kezükre játszik a Sorosék által dollár milliárdokkal „kistafírungozott” álzöld, fake news közösségi médiájuk, mivel nagyon jól tudják, hogy a minden „ügy” mögötti, korrupciósejtetés („lőrincezés”, „stadionozás”, stb) mellet, a közösségi média által sugallt „klíma hiszti” az, amivel a legjobban fel tudják hergelni az amúgy is – okkal, ok nélkül – „klíma szorongó” embereket…!
Orientál
2023-02-28 at 18:23
Hajrá magyarok . Az ilyen paraziták mint az lmp-sek dk-sok momentumosok jobbikosok mszp-sek élősködőkként részesülni is fognak a akkumulátor gyárak adóbefizetéseikből.
Cuki
2023-02-28 at 10:42
Nézzük_magát_a_dolgot 2023-02-28 at 09:27
…csak hirtelen ez ugrott be belőle…
Királytigris
2023-02-28 at 09:37
Mindig azt kell gyártani, amire igény mutatkozik! Most az emberek be vannak hülyítve a villanyautóval, ezt akarják…akkor legyen! Ha közben befuccsol, nekünk különösebb kárunk nem keletkezik, mert nem mi finanszírozzuk a gyár felépítését. A mi hozzájárulásunk az építéshez csak töredéke, amennyibe az kerül, és az meg a befuccsolásig bőven megtérül.
Királytigris
2023-02-28 at 09:30
Javaslom a gyár felépítésének a Szemlőhegyet, közvetlenül a lopott Apró villa mellett, hogy Piroska néni, Klárika, és Ferike közvetlen közelről láthassa a XXI. század zöld fejlődését.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-02-28 at 09:27
Tisztelt Cuki! Ha a hosszú töltési idő a probléma, akkor szíves figyelmébe ajánlom a NIO biatorbágyi gyárát. A kínai luxusautógyártó, amely most van offenzívában Európában, itt gyártja a cserélhető akkus autóihoz az automata cserélő állomásait. Ha ez lenne a fejlődés útja, akkor kis Hazánk ebből se maradt ki. Amíg az ellenség rikácsol a parlamentben, addig a hazai műszaki és gazdasági élet jobbjai megalapozzák a túlélést.
Lacus
2023-02-28 at 09:16
@ Hedvig az általad említett cseppet sem tisztel urak valóban erőltetik a villanyautózást, megszüntetik a belső égésű motorok gyártását, tehát lépni kell ha életbe akarjuk tartani a gazdaságot! A fejlődő technika majd eldönti később a hogyan továbbot. Magam is inkább a hybridet pártolom vegyes használatban. Egyébként a lítium vasfoszfát akkumulátorok (LiFePO4) már nem gyúlékonyak, könnyűek és meghaladja más litiumos akksik ciklusait. Nem tartalmaznak nehézföldfémeket, nikkelt, kobaltot. Élettartama 10 15 év is lehet. Tehát jó kompromisszum lenne, majd elválik.
Cuki
2023-02-28 at 09:15
Mérnök 2023-02-28 at 08:20
sajnos az e-mobiltás már a kezdetektől nem tudott haladni a természetes fejlődés útján.
kb fél éve futottam bele egy cikkbe, ahol leírták a történetét, de valahol mindig mesterségesen letörték a robbanó motorok javára ??♂️
pl: már a 60as években, a spanyoloknál volt olyan elektromos autó, aminek cserelhető volt az akksija. nem töltötték, cserélték.
ha megtalálom, beszúrom
Ungarn über alles !
2023-02-28 at 09:08
ki kellene már próbálni, hogy támogatások nélkül, überdajcslandi költségekkel ugyan mit és hova építenének a legrühesebb fasiszták !
(csak úgy, az übermens-fajzat dícsőségére)
Lacus
2023-02-28 at 08:55
A majomképű és igensötétzöld idióta harcostársai felkészülhetnek. Lidles biobanánt vigyenek magukkal.
Gladács
2023-02-28 at 08:33
Hosszú távon szerintem sem az elektromos autózásé, hanem a hidrogén technológiáé a jövő.
Ez viszont nem jelenti azt hogy a 19. században nem kellett volna használni és fejleszteni a gőzgépet, holott Volta már felfedezte az elektromosságot.
Ha az elektromos mobilitásból annak ideje alatt megfelelő hasznot tudunk húzni és az ide települő ipar megfelelő bevételekhez juttatja az országot – és a lakosságot bérek formájában – akkor azt ki kell használni.
Azt az idétlen kifejezést, hogy akkumulátorgyár gyarmat, hagyjuk az idétlen ellenzékre!
Hedvig
2023-02-28 at 08:30
Nem értek hozzá, nem tudom eldönteni jó-e ez nekünk. Hiszek a kormánynak, nem tehetek mást. Nem vagyok szakember. Egy dolog viszont nagyon gyanús. Frans Timmermans mondogatta a TV-ben hogy mennyire fontos hogy Európában akkumulátor gyárak épüljenek. Na mármost, eddig megszoktam, hogy amit az EU-s emberkék mondanak, az vagy hülyeség, vagy egy nagy kitolás velünk.Verhofstadt, Timmermans stb. nem éppen az eszükről, és az irántunk érzett nagy jóindulatukról híresek. Akkor most mi van? Jó az nekünk amit ők ajánlgatnak?
Próbálom találgatni, miért jó ez nekünk? Lesznek munkahelyek, oké. A gyár a hasznot kiviszi, de itt adózik, ez is oké. Úgy hallottam, hogy az európai autógyárak Amerikába költöznek, mert ott van, és olcsó az energia. Többek között a Wolksvagen is. Akkor miért itt gyártatják az akkumulátort? Furcsa.Állítólag az elektromos autók hosszútávon nem lesznek jók, a helyüket a hidrogén meghajtásúak veszik majd át. Akkor mit csinálunk a rengeteg akkumulátorral? Szóval ki tudja, mi a jó? Jelenleg fontos hogy legyen elég munkahely. Állítólag már nincs is elég munkaerő. Akkor most mi van? Remélem, hogy van elég szakember, aki tudja a dolgát, felméri hogy mi a jó nekünk. Ebben bízhatunk csak.
Mérnök
2023-02-28 at 08:20
Az e-mobiltás nem a természetes fejlődés útján halad, agresszív módon erőltetik, és ez semmi jót nem ígér a világnak úgy környezeti igénybevételek (bányászat, gyártás, hulladékkezelés, reciklálás), mint a végfelhasználóknak anyagi oldalról (beszerzési ár, élettartamra vetített költségek) és használati érték szempontjából (hatótáv, töltés)!
Nem következett be ugyanis az a technikai fejlődés (leginkább: áttörés), ami valóban megfelelő akkumulátorokat eredményezett volna. A politikusok most mégis beleviszik a világot a tudhatóan nem megfelelő akkuk tömeggyártásába, aminek levét a környezet és az emberek isszák meg és nem jutunk hozzá ahhoz a használati értékhez, ami a ráfordításokkal arányosan elvárható lenne.
na4
2023-02-28 at 08:00
EU Green Deal = EU suicide ?
Logikus
2023-02-28 at 07:52
A ballibek szerint nem jó az a magyaroknak, nehogy munkahelyeket teremtsenek a gyárak! Inkább vigyék más országba, erősítsék más ország gazdaságát 😀