Június végéig minden banki ügyfélnek fel kell keresnie a pénzintézetét egy átvilágításnak is nevezett azonosítás miatt, amelyben nyilatkozik adatai valóságtartalmáról, valamint arról, hogy közszereplőnek minősül-e – írta csütörtöki számában a Magyar Hírlap, amely bankokat is megkérdezett a témáról.
A banki azonosítást a tavalyelőtt életbe léptetett, pénzmosás elleni törvény írja elő. A pénzintézetek mindegyike felhívja a figyelmet arra, hogy legkésőbb ebben a hónapban minden ügyfélnek át kell esnie az átvilágításon. Vannak mindazonáltal olyan bankok, ahol nem szükséges a személyes megjelenés.
Az OTP Bank sajtóosztálya a lap megkeresésére azt válaszolta, hogy mind a lakossági, mind a vállalati ügyfélkört érinti az adategyeztetési feladat. Vállalatok esetén postai úton és e-mailen keresztül is be lehet küldeni a szükséges nyilatkozatokat. Az UniCredit Bank arra hívta fel a figyelmet, hogy ha egy ügyfélnek a törvény által előírt átvilágítási adatai június 26-án nem állnak teljes körűen a bankja rendelkezésére, e dátumot követően az általa elindított ügyletet nem teljesíthetik. A Budapest Bank arról tájékoztatta a Magyar Hírlapot, hogy lakossági ügyfeleit nem érinti az újraazonosítási kampány, mivel a jogszabály által megkövetelt adatokat a korábban lefolytatott ügyfél-azonosítási folyamatban már rögzítették. A K&H pedig azt írta, hogy lehetőség van online átvilágításra is, de ez csak magyar hatóság által kiállított azonosító okmányokkal és magyar lakcímmel rendelkező magánszemélyek esetén végezhető el.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS