Drámai személyes beszámolóval magyarázta tervét Karácsony Gergely párbeszédes főpolgármester az ATV Egyenes Beszéd című műsorában. Karácsony célja nem kevesebb, mint hogy egyáltalán ne történjen halálos közlekedési baleset a fővárosban; szerinte ez a drasztikus sebességkorlátozással elérhető. Véleménye szerint a közgyűlés többségének támogatását bírja.
Társadalmi vita zajlik, amelynek célja annak átvitele, hogy az emberéletnél nincsen fontosabb. Karácsony azt szeretné, ha 0 ember halna meg közlekedési balesetben – hangzott el az ATV-n. A főpolgármester úgy érvelt, az ő felvetése arról szólt, hogyan lehetne ezt elérni, és mellesleg a közgyűlés döntő többségének támogatását bírja a javaslata. A sűrűn lakott területeken a sebességkorlátozás ráadásul Tarlós István mobilitási tervében is szerepelt annak idején, még ő is megszavazta – így mutogatott vissza. Majd könnyes történetbe kezdett arról, hogy személyesen is érintett a kérdésben. Azért is tökélte el, hogy nullára csökkenti a halálos balesetek számát, mert az édesapját egy ilyen balesetben veszítette el. Karácsony Gergely szerint nem az a kérdés, hogy ki vezet, és ki nem, hanem mit lehet megtenni annak érdekében, hogy senki ne veszítse el családtagjait, hiszen ha valakit 30-cal ütnek el, azt biztos túléli.
Forrás: ATV; Vezető kép: Horváth Péter Gyula
Ba
2020-04-29 at 14:38
Most akoor mi van? Nem találják az ásót? Adok én, még vissza se kell adni!
Ez a tutyi-mutyi mindenre alkalmatlan maga a baleset!
Laci
2020-04-29 at 12:30
Ha gyalogost egy 1 tonnás autó 30 km/h sebességgel elüt, akkor az olyan kinetikus energiával teszi, mintha a gyalogos leesett volna kb. a második emeletről. Tehát ebbe is bele lehet halni. De egy döntés meghozatalánál azt is figyelembe kell venni, hogy mekkroa za áteresztő képessége agy útszakasznak. Ha negyven százalékkal lecsökkentjük a haladási sebességet, akkor automatikusan lecsökkentjük az útszakasz áteresztő képességét. Akkor a pesti utak nem tudják az eddigi forgalmat átereszteni csak hossazbb idő alatt és az eddigi dugók kismiskák voltak a leendőkhöz.
Infidel
2020-04-29 at 11:14
Budapest nem Nyírtass te félkegyelmű báb. Most hugyoztál szembe a széllel, ne várd meg az eredményt. Fuss, Fehérgyarmatig meg se állj ! Vidd magaddal a Gy Németh nevű kocádat is, találsz majd egy ólat neki.
Lúdtipró
2020-04-29 at 11:11
“Édes gergelem, kedves gergelem”, maga szerencsétlen polotyolológus!
Maga helyből ilyen egyszerű, vagy csak hosszabb nekifutásból?
Soros itt az előttem hozzászólok sokasága mindenféle érvet, amik legnagyobb része igaz. Én még többet mondhatok, de mást nem.
Így csak kérdezek: Ha az apja orvosi műhiba miatt veszti életét, akkor megszünteti a kórházakat?
Valakinek maga nagyon az útjában lehet, hogy engedi ennyi észveszejtő baromságot elkövetni!
Lúdtipró
2020-04-29 at 11:13
Harmadik mondat eleje helyesbítve:
Sorol itt az előttem hozzászólók sokasága …
jani
2020-04-29 at 10:54
Ha bevezeti ez a barom ezt a rendeletet, polgári engedetlenséget bejelentve, helyezzük blokád alá Budapestet, a városházát és környékét kiemelten.
Geri alkalmatlan
2020-04-29 at 10:47
Nagyon fogják szeretni az autók, ha egész nap 3-as fokozatban gurulnak vagy négyesben köhögnek. Garantált a környezetszennyezés és az autó károsodása.
Még a 40 km/h-t megérteném egyes helyeken, de a 30 km/h irreális.
PZ
2020-04-29 at 10:17
Sokkal többen fognak meghalni a környezetszennyezés és a stressz miatt, amit a lassan vánszorgó autók fognak okozni. Ez egy b@rom libsi. Ha ezt meghúzod, te b@rom, remélem le fognak rugdosni a hülye biciklidről, de elvetemült, b@rom idióta. Ez az állat még Demszky-n is túltesz. Ilyen nincs. Ez nem lehet igaz.
Molnár József
2020-04-29 at 10:11
Remélem, hogy a hév, villamos és metrókocsikra is vonatkozni fog a rendelet! Csak úgy (se)lenne értelme. Mert volt már olyan, hogy a metró gázolt halálra valakit. Lehet, hogy az is apja volt valakinek.
A főpolgármestert megértem, hogy ilyen lett amilyen, elvégre apa nélkül kellett (volna) felnőnie.
bakker
2020-04-29 at 10:25
A HÉV átjárókat is be kell tiltani, mert ott is számtalan halálos baleset történt. A fejhallgató használatát is természetesen, mert amiatt is volt halálos baleset. A gyalogkakukk nem hallotta a közeledő járművet. Az igazi az lenne, ha ezt az idiótát tiltanák be
jani
2020-04-29 at 10:07
Ha minden budapesti polgár egyéni személyes problémái-érdekei alapján módosítanánk Budapest szabályozását, akkor lenne itt karácsonia!
Torockó
2020-04-29 at 09:41
Lehet ezt még fokozni, ugye Karácsony(33 halott)? Ahol bicikli út van ott tilos lesz a biciklisnél gyorsabban menni autóval. Ahol nincs bicikli út, ott a gyalogosok sebességét tilos lesz felülmúlni. És Karácsony(33 halott) hülyeségét alulmúlni.
gyozo2018
2020-04-29 at 09:31
Már megint délelőtt berúgtál, ballik munkásőr?!
Ne akarj korrektorként tetszelegni, te analfabéta félkegyelmű, amikor egy épkézláb mondatot nem tudsz összebarkácsolni, az is tele helyesírási és nyelvhelyességi, meg elütési hibákkal.
Te itt ne oktass, húzd meg magad, liberálnyilasbolsi ágens.
Kovács Nóra
2020-04-29 at 09:22
Arra azért kiváncsi lennék, hogy ki az, aki ekkora marhaságokat súg neki, vagy ez alapból ennyire bornírt?!
Nem ártana felkeresni egy fogorvost, hogy pótolja a hiányzó fogait, vagy ne vigyorogjon, mert szerintem nincs is min, max a kinézetén ezzel a kék bukósisakkal.:-(
Hargita
2020-04-29 at 09:21
Sík hülye! Csak a hülyeséghez van esze!
jani
2020-04-29 at 09:20
Meddig tűrjük még ennek az őrültnek és fajtársainak ámokfutását?
HARÁCSONY FIZIKÁBÓL IS MEGBUKOTT!
2020-04-29 at 09:16
Na, bzd meg!
Ez se járt be fizikaórára.
A durva életbe!
Gazdagréten laktunk, jó ismerősöm volt a Regős utcában álló újságosbódéban dolgozó hölgy. Ez egy kiskanyarnál állt. Amikor A kutyámat sétáltattam, ott kezdtem a napot. Egy napon egy idióta elgázolta a bódéból a járdára (!) kilépő hölgyet, aki lesett, beverte a fejét az útpadkába. Elvesztette az eszméletét, és másnapra elhunyt.
Kisflex
2020-04-29 at 09:13
Ez egy álszent féreg. A Pesti úti idősotthon lakói között arat a halál. Azzal kapcsolatosan milyen tervei vannak?
Molnár József
2020-04-29 at 10:21
Azok bizonyára nem apukái (meg anyukái) senkinek?
bakker
2020-04-29 at 09:01
Te farok, ha az apád egy állványról esett volna le, akkor az építkezéseket tiltanád be baromállat?
TILTSUK BE A FŐPOLGÁRMESTERT ÉS BANDÁJÁT, MERT VESZÉLYESEK A FŐVÁROSRA!
2020-04-29 at 09:36
Pontosan!
De Harácsony, a jelek alapján, fejre eshetett valamikor.
Tiltsuk be.
Bressa
2020-04-29 at 09:49
Egyetértek. Találkozzon ez az okostojás egy 30-al közlekedő kamionnal.
NOmentum
2020-04-29 at 08:56
Ez egy rendkívül buta és előítéletes ember.
Tudhatná, hogy a halálos balesetek 98%-a városon kívül történik. De nem tudja, ezért buta.
Azt is tudhatná, hogy nem személyes sérelmek alapján hozunk politikai döntést. De nem tudja, ezért előítéletes.
Nekem 3 közeli ismerősöm szenvedett 3 motorbalesetet. Egyikük meghalt. Mégsem lobbizok a motorozás ellen, pedig nagyságrendekkel veszélyesebb mint “ötvennel gyorshajtani”.
Másik gondolat. Mit gondol Harácsony úr, a dugóban araszolók hogy fognak viselkedni miután kiértek Budapestről?
Úgy van, odalépnek neki, mert a városból való kijutás során jól felidegesítették magukat. És akkor jönnek a balesetek, 100-zal, 130-cal, az autópályán. Na ez a halálos, nem a városban az 50.
Facebook-bubus Harácsony
2020-04-29 at 09:27
PONTOSAN!!!!!
De nehogy azt hidd, hogy ezeket ő találja ki.
Hatalmas üzlet, lenyúlás van minden döntése mögött. Csak az van.
Ő nem kitalálja, hanem a maga analfabéta, határtalanul primitív módján tálalja.
Egy csepeli
2020-04-29 at 08:52
Sajnálom, hogy ez történt az apjával, de erre hivatkozva ne szívasson majd 2 millió embert Budapesten. Hálás köszönet annak a 353.593 embernek aki ezt az idiótát ránk szabadította. Remélem kezditek már megbánni!
Facebook-bubus Harácsony
2020-04-29 at 09:19
Ez egy elmebeteg fasiszta idióta.
Nick Rivers
2020-04-29 at 08:52
A facebookon nem kell közlekedni te szerencsètlen, nyegle, alkalmatlan, idióta.
Facebook-bubus Harácsony
2020-04-29 at 09:17
Azért van ott, mert alkalmatlan.
Ha alkalmas lenne, akkor ő lenne Tarlós István.
Így csak egy facebook-bubus Harácsony Here.
Laca
2020-04-29 at 08:47
Látszik rajta őt már elütötték 30-al.
Túlélte,de…..
Kati
2020-04-29 at 08:46
Az én főnököm azért halt meg, mert egy biciklis elütötte. A gázolás következtében agyalapi sérülést szenvedett. Ezek szerint a bicikliseket is ki kellene tiltani!
TILTSUK BE A FŐPOLGÁRMESTERT ÉS BANDÁJÁT, MERT VESZÉLYESEK A FŐVÁROSRA!
2020-04-29 at 09:34
30 idős ember azért halt meg a Pesti úti otthonban, mert a kutya nem törődött azzal, hogy ott mi folyik, van-e orvos, megfelel-e az ANTSZ előírásainak a vészhelyzet kezelése…
Magd@
2020-04-29 at 16:30
Ilyen apróság okkal ez a megfáradt bunkó igazán nem ér rá foglalkozni.
Végül is azok ritkán közlekednek.
Kzsuzsu
2020-04-29 at 08:45
Javaslom, hogy az út padkákat párnázzák ki, valamint minden gyalogosnak és biciklisnek osztogassanak bukó sisakot, és akkor talán tényleg nem fog senki meghalni ha 30-cal elütik.
Ez az ember nem lehet ennyire sötét.
Wagner Vilmos
2020-04-29 at 09:51
Minden autó előtt menjen egy gyalogos magasra tartott lámpással! Megbuktál Geri!
Porondmester
2020-04-29 at 08:41
Egy szó jut eszembe erről a fasziról: Bohóc!
Paczona Ottó
2020-04-29 at 08:33
Szerencsétlen apjának talán körül kellett volna néznie, mielőtt halálra gázolták. A kies Szabolcsban történt vagy Budapesten. Szekér volt vagy autó? Ki volt berúgva? Ezért az alkoholt is be kell tiltani? Kerékpárra se üljön senki, mert pofára esnek és beverik a fejüket a járdaszegélybe. A buszok, villamosok is ki lesznek tiltva? Gyalogolni sem lesz szabad, mert bármikor megbotolhatsz? Budapestet fel kell szántani és drogokat kell osztogatni, hogy az elhülyült liberálisok boldogok legyenek, mint ez a degenerált Gergő. Ez is hülyébb mint a Gyurcsány, persze ezt tudtuk régebben is. Előbb-utóbb agyonverik a pestiek.
Magd@
2020-04-29 at 08:29
Orbitális baromság, hiszen nem minden esetben az ütközés utáni percben derül ki, hogy milyen sérülésekkel járt az ütközés.
Figyelmesebben kell vezetni, és a gyalogosoknak is figyelmesebben közlekedni.
Ez minden sebességnél igaz és minden járműre.
A budai rakparton egyszerűen nevetséges, hogy egy keskeny mezsgyét jelöltek ki a biciklistáknak és a gyalogosoknak.
Némelyik biciklista száguldozva tép végig az úton.
A felelőtlenség és főleg a kézben tartott telefon használata növeli meg a kockázatot.
Ez ellen csak a szigorú pénzbüntetéssel lehet fellépni!
Molnár József
2020-04-29 at 10:27
A biciklisekre is vonatkozik majd. Ha elkap a trafipax, amint 35 km/h sebességgel hasítasz a biciklivel, már jön is a csekk. Meg elveszik a kerékpáros jogsit, ja azt nem!
Valaki
2020-04-29 at 11:27
A kézben tartott telefonnál, ugye arra a gyalogosra gondoltál aki körülnézés nélkül a telefonját nyomkodva, a fülében zenét bömböltetve lép le az úttestre.
Mert, csak úgy megjegyzem, hogy a navigáció nézése, és a kihangosító jobban elvonja a figyelmet, mint ahogy a telefon a kézben akadályozza a …. Mit is? A kormányzást? Azt nem. A fékezést? Azt sem.
Magd@
2020-04-29 at 16:27
Természetesen minden, a közlekedésben résztvevőjére, gondoltam, a gyalogos is ide tartozik.
Azt hiszik, hogy rájuk vigyázzon a sofőr és a gondviselés.
Besser Wisser
2020-04-29 at 08:21
Tudnék egy jobbat: BP-en a jövőben autó csak úgy közlekedhet, hogy előtte kezében piros zászlót lengetve Karácsony megy, és jelzi, hogy “vigyázz, autó jön”.
Mint az autózás indulásakor.
khm
2020-04-29 at 09:33
A halálos balesetek jelentős része,LAKÓTERÜLETEN KÍVÜL következik be.
Amikor ebleterületen a gyalogátkelőn ütnek el gyalogost,az pedig általában a sebesség túllépés miatt következik be. Szóval,nem az 50,vagy a 30 km,hanem az idióta jajsietek,takarodjatokfélre szemlélet következménye.
khm
2020-04-29 at 09:34
Bocsánat:
BELTERÜLETEN
orygabor
2020-04-29 at 09:58
Be kéne szüntetni ezt az egész autózást, meg közlekedést. Tessék otthon maradni, abból nem lehet baj.
Molnár József
2020-04-29 at 10:30
Ez sem igaz, mert mi van, ha valamelyik szomszéd nyitva felejti a gázt? Berobbanhat és rád omolhat a fal. Mindkettőt tiltsuk be!
A gázt is meg a falat is! Ennek a baromnak túl nagy falat ez a város!
arkon
2020-04-30 at 07:43
Nem kell sebesség-korlátozás.
Elég lesz, ha a közlekedési lámpák számát, továbbá a felfestett zebrák számát duplájára emelik. Ha ez is kevés, akkor háromszorosa legyen a kívánt cél eléréséig!