Tízmillió forintos luxusmotorral próbálja hamisan botrányba keverni az ellenzéki sajtó Kósa Lajost. Egy MTI-fotó alapján azonosítottak egy motort, amivel a Honvédelmi és Rendészeti Bizottság elnöke a Fidesz frakcióülésére érkezett. Ráadásul azt állítják, hogy a járgányt a politikus édesanyjához köthető sertéstelep lízingeli. A lejárató kampány már vagy egy hete tart, miközben a történetnek gyakorlatilag semmi valóságalapja nincs. Megkérdeztük Kósa Lajost, aki állítja, a motor, amivel lefényképezték, nem is az övé, csak kipróbálta azt, és különben is, az egy több éves, használt motor. A Méker Kft. által lízingelt járműhöz pedig semmi köze. A két motor egyébként, amit az ellenzéki sajtónak sikerült azonosítania, nem is hasonlít egymásra. A klasszisbéli különbség még a laikus számára is szembetűnő. Az egyik BMW-szakszerviz szerint a két gépet összehasonlítani körülbelül olyan, mintha egy parabolaantennát próbálnánk összehasonlítani egy repülő csészealjjal.
Kósa Lajosról köztudott, hogy imádja a motorokat. Az ellenzéki média régóta vadászik már a politikus által hajtott járgányokra. Korábban is többször lencsevégre kapták, hogy azzal hozzák kellemetlen helyzetbe. Nos, megint durván melléfogtak. Az MTI fotója, mely Kósa Lajost ábrázolja, amint a Fidesz frakcióülésre érkezik, az elmúlt napokban bejárta a balliberális oldalakat. Most éppen az a kotta, hogy a Kósa család, vagyis a politikus édesanyjához köthető sertéstelepet vezető cég luxus BMW-ket lízingel – többek közt azt, amivel Kósát lefotózták.
BMW vs. BMW
A Hír24 szerint a gép egy K1600-as, bagger típusú BMW motorkerékpár, amelynek ára meghaladhatja a 9 millió forintot. Egy képet is csatoltak egy fekete, vadonatúj, valóban luxus vasparipáról.
Csakhogy ez a motor nem az a motor. Olyannyira nem, hogy azt javasoljuk a Hír24-es kollégáknak, autó-motor témában – ha már ennyire nem értenek hozzá, és utána sem járnak rendesen – inkább ne szakértsenek. A legszebb a történetben, hogy a motor még csak nem is Kósa Lajosé.
Kósa: Kölcsönmotoron ültem
A Honvédelmi és Rendészeti Bizottság elnöke portálunknak elmondta, a motort egy barátja adta kölcsön, hogy próbálja ki. Akkor kapták lencsevégre. Szó volt arról, hogy esetleg megveszi, de az adás-vételre végül nem is került sor. Az ellenzéki sajtó napok óta arról cikkez, hogy milyen érdekes egybeesés, hogy a politikus édesanyjához köthető sertéstelepet vezető cég BMW-ket, köztük BMW motort is lízingel. Kósa Lajos portálunknak azt mondta, neki semmi köze a Méker Kft. által vásárolt, használt járművekhez. Egyébként úgy tudjuk, hogy a Hír24 által kiszúrt motort a cég ügyvezetője használja.
„Aki kicsit is ért a motorokhoz, annak nyilvánvaló, hogy külön klasszis a két motor”
Portálunk megkereste a BMW egyik hivatalos motorszakszervizét, a balatonboglári Full-Gas Kft-t. A szerviz vezetője, Gehringer Gábor hasonlította össze kérésünkre a két képet.
A két motor még csak nem is hasonlít egymásra. Azonosítani a két gépet nem volt okos dolog, csak úgy fordulhatott elő, ha a szerző még csak utána sem járt ezeknek a típusoknak. Klasszisbeli a különbség a két gép között. Az egyik 2013-as, vagy 2014-es évjáratú, tehát 4-5 éves használt túramotor, úgynevezett K-1600 GT, a másik a BMW valóban csúcskategóriás, vadonatúj dizájnt képviselő „grand tourismo” motorja, egy K1600 Bagger, amelyet a cég az amerikai piacra szánt. A kettőt összehasonlítani körülbelül olyan, mintha egy parabolaantennát vetnénk össze egy repülő csészealjjal
– mondta Gehringer Gábor. A szakember szerint annak, aki kicsit is járatos a motorok világában, annak feltűnik, hogy azon a képen, amelyiken Kósa Lajos is látható, egy régebbi modell van. A K1600GT új modelljének ugyanis teljesen máshogy néz ki az oldaleleme.
Ez a motor legalább 4 éves. Az ára használtan, állapotától függően legfeljebb 4 millió forint, de akár már olcsóbban is megvásárolható. Egy új, K1600 Bagger viszont valóban megüti a 10 milliót
– tette hozzá a BMW-szervizvezető. Szóval a Hír24 és álhírgyár társai legalább ebben az egyben nem tévedtek motorfronton.
Vezető kép: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS