Nagy a hiány hajóskapitányokból Magyarországon, és kevés a matróz is; a cégek sokszor nyugdíjasokat hívnak vissza dolgozni – írta a csütörtöki Világgazdaság.
A lap érdeklődésére Horváth Imre, a Személyhajósok Szövetségének főtitkára közölte, hogy a megfelelő szaktudású hajóvezetőket többszörös fizetéssel csábítják át a nyugati vizekre. Míg Magyarországon átlagosan havi 350-500 ezer forintot keres egy tapasztalt kapitány, addig a nyugati államokban legalább 4000 eurót (mintegy 1,3 millió forintot). Ezért több száz magyar szakember dolgozik a Rajnán és a nagyobb francia folyókon, miközben Magyarországon csupán három-négyszázan teljesítenek szolgálatot.
Sok fiatalt az riaszt el a pályától, hogy a munka gyakori távolléttel jár
– mondta.
Bencsik Attila, a Magyar Hajózási Országos Szövetség alelnöke nagyrészt egyetértett a fentiekkel. Kiemelte, hogy mivel a magyarországi hajósképzés rendkívül magas színvonalú, nem meglepő, hogy keresettek a magyar szakemberek.
Évente harminc-negyven jelentkező akad magyarországi képzésre, közülük húsz-huszonöten szerzik meg a hajóvezetői végzettséget
– közölte.
Forrás: MTI; Vezető kép: Horváth Péter Gyula
Facebook
Twitter
YouTube
RSS