Órák óta üzemel normál állapotban a 3-as metró a szombaton átadott, felújított északi szakaszán is, az ellenzéki sajtó munkatársain a jelek szerint pedig már nem uralkodik annyira a jeges rémület, amelyet napközben még azért éreztek, hogy mégsem történik semmi különleges. A metró alagútja estig nem omlott össze, az új peronok sem porlottak szét, egyetlen szerelvény sem siklott ki, és még Tarlóst sem sikerült felbosszantani a tucatszor elismételt három idióta kérdéssel. Felkészülhetünk persze a következő napokban arra, hogy megjelenik ismét néhány fakockás kretén, akiknek partizánakciói nyomán lehet majd mutogatni, hogy lám, csilliárd forintért sem sikerült összetákolni a kék metrót; az élet ritkán tapasztalható igazságossága azonban az a tény, hogy az efféle kreténeket még az ellendrukkerek is kivetik maguk közül, már csak azért is, mert a metróval elsősorban ők is utazni szeretnének.
Meglepő módon nem gyúrt rá különösebben az ellenzéki sajtó a 3-as metró északi szakaszának szombati átadójára. A leghősiesebb módon az Index állta a sarat: a portál órákig tartó élőzéssel igyekezett fenntartani a látszatát annak, hogy Újpest és a Dózsa György út között valami apokaliptikus dolog van készülőben, de a nagy erőlködésből inkább csak egy kisebb befosás lett. Az erre fogékonyak ugyanakkor megtudhatták az Index bátor kommandójától, hogy az Újpest-városkapu állomáson a lila szín dominál immár. Vicces lett volna, ha a zöldet választják a tervezők, a Népligetben meg lilára kenték volna a peront, de a csere legalábbis fenntartotta volna a labdarúgás szerelmeseinek egy részében a régóta ápolt harci szellemet. A vakmerő tudósítók még olyan területre – a peronra – is bemerészkedtek, ahol nem sokkal azelőtt mostak fel, így megállapíthatták, hogy sima talpú sportcipőben rendkívül veszélyes vállalkozás metrózni, mert elcsúszhat a gyanútlan utas. Megelőlegezhető ugyanakkor, hogy szombattól naponta ismét több százezer ember fogja használni a szakaszt anélkül, hogy túlélő kiképzésben részesülne utazásai előtt. A szemfüles riporterek azt is kiszúrták, hogy a Gyöngyösi utcánál a falburkolaton futó kék csík a Dunát jelképezheti, mégpedig azért, mert ott nagyon közel van a Duna. Lehet, hogy ezt egy különösebb képességekkel meg nem áldott óvodás is összerakta volna a fejében szintidőn belül. A Forgách utcai megállóban turbinákat ábrázoló képek vannak a falon – tájékoztatta objektíven olvasóit az Index, és a megoldást sem rejtették a véka alá: ha az utas kijön a megállóból, a Turbina utca sarkán találja magát. Érdekesség ugyanakkor, hogy ebből a hallatlan együttállásból nem vonták le azt a következtetést, hogy ez a bizonyítéka: Orbán ki akarja léptetni Magyarországot az unióból, és Gripenjeink hétfőn szőnyegbombázni kezdik Brüsszelt.
Az Index Rettenthetetlenjei megpróbálták felbosszanatni Tarlós Istvánt is: a riporterek legbátrabbika valamilyen megfejthetetlen dramaturgia mentén igyekezett elhitetni a főpolgármesterrel, hogy fél átadni a metró felújított szakaszát, és különben is mi lesz, ha megint előkerül a fakocka. Tanítandó kommunikáció, ahogy Tarlós higgadtan válaszolgatott ugyanarra a három kérdésre, amelyet a tudósító tucatszor tett fel neki. Az ellenzéki sajtó abban következetes volt, hogy megjegyzésként mindegyik tudósításukban szerepelt: jó, jó, elkészült az északi szakasz, de késett az átadás, különben is napok múlva meg Dél-Pesten kezdődik a felújítás, és akkor majd jön az Apokalipszis. Ahogy eljött a Váci úton is, ahol a metró lezárásának pillanatában összeomlott a közlekedés. Tetszenek emlékezni? Ja, nem omlott össze, viszont a reggeli és esti tömegnyomor kínjai mellett flottul működött a metrópótló szisztéma. Figyelemre méltó, hogy milyen kevés energiát feccölt a metró felújított szakaszának újraindításába a 24.hu, amelynek ugyancsak objektív tudósítója azon kesergett, hogy Tarlós előbb adta át a szakaszt, mint ahogy azt az emberek használatba vehették. Az átadók már csak ilyenek; valószínűleg Demszky sem két évvel azután tartott volna ünnepi beszédet, hogy a népek már foszlottra koptatták az üléseket. A különbség inkább abban látszik meg, hogy Demszkynek eszébe sem jutott felújíttatni a 3-ast, amikor az már életveszélyes állapotban volt. Egy kiglancolt metróvonal újbóli megnyitásában a korábban tapasztalható ellenzéki logika szerint mindig fokozottan benne van a kormány azonnali menesztésének lehetősége is, a 444.hu ugyanakkor már a rajtvonalnál elengedte ezt az egyébként csak keddenként – a statisztikai adatok szerint többnyire akkor szokott megbukni Orbán – kínálkozó lehetőséget, és a fél évet csúszott, Kispesten meg kezdődik a káosz panelen kívül csak bemásolták a BKK tájékoztatóját a várható utasforgalmi változásokról. A többi ellenzéki portál különösebb kritika nélkül vette tudomásul, hogy újra a teljes vonalon jár a 3-as vonal. Az utasok meg köszönik szépen, jól vannak. És ha a politikai ellenoldalon csak ennyit sikerült kihozni a 3-as vonal felújításából, akkor felkészülhet a fakockás kretén.
Fotó: MTI/Mohai Balázs
Facebook
Twitter
YouTube
RSS