A Tesla elvesztette vezető pozícióját a BYD-vel szemben, most már a kínai vállalat a világ legnépszerűbb elektromos járműgyártója, annak ellenére, hogy a Elon Musk cégének negyedéves eladásai felülmúlták az elemzői becsléseket – számolt be a Financial Times. A BYD igazgatósága a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel lefolytatott 224 tárgyalási fordulót követően úgy döntött, hogy Szegeden építi fel első üzemét a kontinensen, amely hazánkban immár a hatodik autógyár lesz.
A Tesla 484 ezer autót szállított le a negyedik negyedévben – közölte az amerikai vállalat kedden, ami több, mint az elemzők által várt 473 ezer darab. A Financial Times közlése szerint a BYD hétfőn 526 ezer darabos rekordértékesítésről számolt be a negyedik negyedévre vonatkozóan, amihez hozzájárult a kínai elektromosjármű-piac erős év végi teljesítménye.
A sencseni székhelyű vállalatot Wang Chuanfu, egy korábbi egyetemi tanár alapította az 1990-es évek közepén. Miután a vállalat újratölthető akkumulátorok gyártására összpontosított, többek között a korai mobiltelefonok számára, a 2000-es évek elején az autóiparban is elkezdett terjeszkedni. A kínai csoport korai sikerei arra késztették Warren Buffett Berkshire Hathaway vállalatát, hogy 2008-ban befektessen a vállalatba.
Ismeretes: Szijjártó Péter külügyminiszter korábban bejelentette, hogy Szegeden építi meg első európai üzemét a kínai BYD, amely a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása lesz, amelynek nyomán több ezer új munkahely jön létre.
Forrás: Financial Times; Fotó: MTI/EPA/Teresa Suarez
Facebook hozzászólás
János
2024-01-04 at 21:34
Semmi gond.
Mi gyártunk ilyet is, meg olyat is.
Fogják már fel kedveseim, hogy pontosan ez a lényege a keleti nyitásnak ❗❗❗
Realextate
2024-01-03 at 14:39
Először is nagyon úgy tűnik, hogy az olaj csak nem akar elfogyni (sőt, egyes tudósok szerint folyamatosan ÚJRAKÉPZŐDIK!!!).
Másodszor, amíg nem találják fel a kurvaolcsó ÉS legalább akkora teljesítményű akkut, mint most a lítium-alapú akkumulátor, addig az elektromos autózás sosem fogja felváltani a belső égésű technológiát. Mert egészen egyszerűen nincs annyi lítium nemhogy a Földön, de talán a Naprendszerben sem, amennyi ehhez kellene.
Harmadszor, ha jól tudom a Tesla-nak van üzeme Kínában IS. A cikkből nem derül ki, hogy a számok globális számok, vagy lokális számok??
István Kopasz
2024-01-03 at 01:52
Jó – jó, elektromos autó – kínai fölény minden szempontból. Ezért marad meg a robbanó motoros autó különösen a németeknél. Ez tradició, amire mindig is lesz igény! Természetesen nem látok a jövőbe, de én így gondolom. Nem lehet minden elektromos…!
Patriot
2024-01-02 at 22:37
Még elgondolkodtatóbb hír, hogy újabb 5 országgal bővült a BRICS. Az immár 10 tagország ,ha ránezünk a világtérképre, csaknem a glóbusz fele!
kamcsatka
2024-01-02 at 21:47
alig vártuk, hogy a a kinaiak csicskai legyunk…hurrá
kamcsatka
2024-01-02 at 21:45
jaj ertem már
mostmar ezt kell szeretni…
Hórukk
2024-01-02 at 21:08
Németek amiben jók az autógyártás,valahogy mégis sikerült elérniük hogy leverjék őket annak ellenére hogy ők hozták meg a döntést hogy az elektromos autózás felé kell fordulni.Tehát mindenki más elött tudták merre megy majd az ipar
De annyira böszmék voltak hogy lítium bányákat nem vettek ,az összes kínai kézben van Afrikában.
Viszont van nekik jó sok illegális bevándorlójuk akiket etetni kell ,így átállhatnak a kecskepásztorkodásra ,a másik lehetőség hogy hadják magukat kína által hülyére zsarolni ha autót akarnak eladni .
na4
2024-01-02 at 19:36
Hahaha. Németországban, az USA-ban éppen modt dől be az e autó piac. Kezd kiderūlni, hogy a király meztelen.
Pepe
2024-01-02 at 18:57
Egy kicsit bővebben erről, mert részesei lettünk a versenynek.
A BYD az idei (2023) összesítések alapján 3 024 400 darabot adott el, amivel az első helyen áll.
A Tesla 1,324 milliót adott el összesen.
A Tesla a középső felső kategóriás piacra termel, míg a BYD nagyobb figyelmet fordít a közelségére és a piac szélesítésére.
Bár a Tesla iránti kereslet továbbra is erős, ha a Tesla meg akarja őrizni pozícióját az elektromos járművek értékesítésének globális vezetőjeként, megfizethető modellt kell piacra dobni, hogy versenyezzen a BYD-vel.
Az elektromos járművek akkumulátor-ellátási láncának 90%-a Kínától függ. Az EV akkumulátorok ellátási láncának kínai ellenőrzése csökkentette az EV-k gyártási költségeit, és jelentős versenyelőnyt biztosított a kínai gyártók számára. Az akkumulátorok az elektromos járművek alapvető alkotóelemei, amelyek az elektromos járművek teljes költségének 30–50% -át teszik ki, tehát a költségük nagymértékben befolyásolja az elektromos járművek teljes költségét. Kína uralja az elektromos járművek gyártásához szükséges kulcsfontosságú anyagok bányászati, munkaerő- és gyártási infrastruktúráját. Az elektromos járművek akkumulátor-ellátási lánca akár 90% -ban Kínától függ, míg Kína két legnagyobb akkumulátorgyártója, a CATL és a BYD a piac több mint felét ellenőrzi.
A BYD európai gyárának felépítése (Magyarországon) megerősíti Kína azon törekvését, hogy uralja az elektromos járművek európai piacát
Baktria
2024-01-02 at 18:47
moliere2024-01-02 at 18:10
🙂
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-01-02 at 18:41
A beruházás bevonzásához elsősorban Kormányunk korrekt Kína-politikája kellett, amely a kölcsönös tiszteleten alapul. Miután a BYD döntött Hazánk mellett (polyákok, friccek, fhansziák most habot túrnak…), kellett ehhez a Kormányzat, a HIPA és a szegedi városvezetés kormánypárti és ellenzéki személyiségeinek példás együttműködése. Botka úr sajnálatát is fejezte ki, hogy más ellenzéki vezetésű városokban a kicsinyes pártpolitika érvényesül a Haza és városuk javának érvényesítése helyett. Botka úr ezúttal példát mutatott a felelős városvezetésről. Nem úgy, mint Pécsett, ahol a polgármester büszkén jelentette ki, hogy 16 nagyon komoly beruházni kívánó vállalatot utasított el. Vagy, hogy fájó példát is említsek, a győrszentiváni FIDESz-es képviselő aknamunkája a győri ipari park bővítése ellen… A pitiánerség úgy látszik, nem pártfüggő…
oshon
2024-01-02 at 18:16
moliere – Pontosan !
moliere
2024-01-02 at 18:10
Tegyenek meg minket Európa helytartóivá, legyen újra nagy és erős, művelt és egységes a tisztikarunk és a papságunk, és akkor ezt a feladatot a magunk és mindenki javára el is tudjuk látni!
Baktria
2024-01-02 at 18:04
Az erkölcstelen, parázna nyugati Szivárvány Birodalom alkonyával Eurázsia évszázadai köszöntenek ránk és ez nekünk jó, mivel mi is keleti gyökérzetű nép vagyunk.