Meglepő megállapítást tett egy ukrán tévéműsorban Kijev főpolgármestere. Vitalij Klicskót az esetleges ukrajnai választásokról kérdezték, és főként arra voltak kíváncsiak, hogy a jelenleg orosz ellenőrzés alatt álló területeken hogyan tervezik azokat megvalósítani. A politikus pedig nemes egyszerűséggel azt a választ adta, hogy azok a területek már nem képezik Ukrajna részét. Nos, tekintve, hogy Kijev folyamatosan azt harsogja, hogy akkor lesz béke, ha az utolsó orosz katona is elhagyja az ország területét, a bokszolóból lett polgármester látszólag készen áll békét kötni…
Kijev polgármestere, Vitalij Klicsko egy helyi televízióban adott interjút, amelyben azt mondta, hogy a Kijev ellenőrzésén kívül eső területek „már nem Ukrajna részei”. Klicsko a közelgő ukrajnai választások kapcsán arról beszélt, hogy az Oroszország részévé vált területek egy levágott roncsot jelentenek.
Hogyan kell szavazni? Azok a területek, amelyeket megszálltak – azok már nem Ukrajna részei, mert ott nem lesznek képviselők
– idézte a politikust a Kárpáthír.
Forrás: Kárpáthír; Fotó: MTI/EPA/Martin Divisek
Facebook hozzászólás
egon samu
2023-11-05 at 11:10
Szóval Klicsko kiüti Zselét…
Persze ettől mégnem lesz béke.
Ébresztő
2023-10-25 at 00:36
Igen, András, egyetértek, ez elképesztő. Klicsko- nál bedugult a hírfolyam.
Lehet, hogy az oroszok csendben már el is foglalták Kijevet?
Mindenesetre, ez a második konfliktus még félelmetesebb, annyi előny van a számunkra, hogy ez jóval távolabb esik Mo-tól.
Az előny azusa számára az, hogy eltussolhatja a nagy bukást Ukrajna területén.
Megfigyeltem pár hasonlóságot a két háború között: mindkettőnél az egyik fél agresszívabb, és ki akarja irtani ellenfelét.
Hát ez nem illik bele a globalisták “ népirtó” programjába?
Ez szégyen a 21. Században, mintha az emberiség visszafele haladna a fejlődésben.
Hesslerezredes
2023-10-24 at 13:15
moliere2023-10-24 at 00:18
100/100!
Schenkhyalfonz
2023-10-24 at 11:15
A legfrissebb agymenés Nyugaton a Balti-tenger szorosainak lezárása, ami elég egyértelműen háborút jelentene, de lehet, hogy ez a cél?
apro_marosan_ptergabor
2023-10-24 at 08:47
Klicsko úgy tűnik józanabb, mint Zselé, akit Sorosék mozgatnak,s végetvedne az értelmetlen háborúnak.
andras
2023-10-24 at 07:32
már harmadik napja ez a legfrisseb hír itt Ukrajnáról, Izrael fontosabb lett
moliere
2023-10-24 at 00:18
A “rusz” azt jelenti, hogy csónakos ember. Svéd nyelven, akkoriban.
Az, hogy “orosz” sok esetben nem keleti szlávokra vonatkozott a magyar középkorban, hanem skandinávokra.
A “Rusz” államalapítói a varégek (ósvédek), akik nem Kijev felől mentek be a szlávok földjére (mily meglepő!), hanem Novgorod felől, ami a legnagyobb központ is volt eredetileg. Kijev azért lett fontos, mert az erdővidék legdélibb átkelője volt. Tőle dére már sztyeppe volt, és nem uralhatták a germán hódítók, a nomádok erősebbek voltak (a magyarok is megvágták Kievet, kőkeményen!)
A germán (svéd) hódítók nagyon gyorsan elszlávosodtak, a Valdemárok Vladimírek lettek, a Helgik Olegek, és a többi. Akárcsak a dánok Normandiában. A tatárjárásig szó sem volt különbségről. A tatárjárás után a mai ukránok és belaruszok litván uralom alatt éltek, a többi meg önálló lett. A későbbi orosz nép összetételében hatalmas szerepet játszottak a finnugor népek, míg az ukránokéban a nomádok. Az ukránok etnogenezise is két folyamat. A nyugati rész nagyban lengyel és zsidó keveredés, némi magyar és német. A keleti rész legnagyobb forrásai a kozákok, azaz orosz szökött jobbágyok és tatár keverék, szó sem volt náluk görög katolikus hatásról és a nyelvük is inkább az orosz. De ők hozták az “ország” nevét: Határvidék. A kozák rész csak nagyon rövid ideig volt lengyel uralom alatt, amit utáltak (talán ha 100 évig). A nyugati rész ezer szállal kötődik a lengyelekhez, de ez részben utálat, mivel a lengyelek nagyképűek, lenézték az ukránokat. A nyugati területeken rengeteg zsidó is élt, az ukránok ellenségként kezelték őket, semmilyen más néphez nem hasonló szinten. Realitás a független és elkülönülő ukrán nép, de maximum a mai hivatalos ukrajna 30%-án, mintegy 10 millió lakossal. Sajnos most ez sem lenne nekünk szerencsés, mert ha Lembergbe vonulnának vissza, és a haderejüket többször megtizedelnék az oroszok, még akkor sem a mi súlycsoportunk a létszámuk, és a NATO állig felfegyverezte őket, továbbá sajnos nem a tengerparthoz, hanem ide, a mi határainkhoz szorítanák őket sarokba. Ha nem semmisítik meg a mai ukrán államot, vagy nem fordítják meg 180 fokban a politikai irányvonalát, akkor nekünk a vereségük után is a valaha volt legnagyobb nemzetbiztonsági kockázat marad.
csakafidesz
2023-10-23 at 22:47
Cuki 2023-10-23 at 12:45
Kell-e nekünk Dosztojevszkij? Túlságosan épelméjű volt! Nem mondta, sőt nem is gondolta, hogy a férfiak szüléssel foglalkoznak majd. Nem gondolta, hogy a nyelvtani nemeket nem szabad használmi, ez az oroszra is áll annak megkülönböztetésre, hogy férfiről vagy nőről van szó. Akkor semleges nemben kell tenni a névmást. Sokmindent nem gondolt végig, csak firkálgatott. Máglyára vele Lev Tolsztojjal együtt. Az ukránok érzékenységét sértik az orosz nyelvű könyvek.
sorry
2023-10-23 at 19:07
Nem lesz egyhamar béke, még ha Klicsko lenne az elnök, akkor sem.
Putyinéknak megjön(tt) az étvágya. Ők diktálják a feltételeket. Pl:
1. Vonjanak vissza minden szankciót
2 Megtartják az elfoglalt területeket
3. Csak a rendvédelmi fegyvert tarthatja meg Ukrajna, a többit bevonják az oroszok
4 Ukrajna nem lehet soha tagja az Eu-nak és semmilyen katonai szövetségnek
5 Betiltják az Azovot és a hozzájuk hasonlatos többi katonai, politikai szervezetet
6 Az őshonos kisebbségek kapjanak autonómiát és szabadon használhassák nyelvüket
Hirtelen ennyi jut az eszembe. Ezeket nem fogadja el Klicsko sem. Ha mégis, belső lázadás lesz.
Ha mégis lenne megállapodás, akkor ki hinne az ukránoknak? Lásd: Minszki Megállapodás. Melyik nyugati nagyhatalom garantálja a szerződés betartását és ki hisz nekik? Emlékezzünk Mutti beszólására, hogy csak időt akartak nyerni, hogy fel tudják fegyverezni Ukrajnát. Ezeket összegezve úgy látom, nem fognak megállni az oroszok. Eljött az idő, hogy leradírozzák az ukránokat a térképről.
Mint Izrael. Ki kell irtani a Hamaszt.
Ahogyan Izrael előző miniszterelnöke szólt, mi vagyunk a hibásak, mert húsz éve nem semmisítettük meg a Hamaszt. Hagytuk magunkat lebeszélni a nyugat által, mi hibáztunk, akkor.
Cuki
2023-10-23 at 12:45
csakafidesz 2023-10-23 at 10:39
elhiszem!
van egy ragyogó könyv, ami nekem segített rávilágítani, hogy milyenek a szlávok:
Dosztojevszkij: Kell-e nekünk Európa?
nem mondom, hogy megértettem őket, de nagyban rámutatott, hogy máshogy gondolkoznak…ami logikus, hiszen más nép (DE OKOS VAGYOK 🤣! egy szakértő veszett el bennem…jó mélyen)
jó könyv! rövidke
Kurszki tankcsata
2023-10-23 at 12:06
csakafidesz2023-10-23 at 10:39
Van egy ukrán-orosz házaspár ismerősöm, akik már évtizedek óta itt élnek Magyarországon, a két gyerekük itt érettségizett és anyanyelvi szinten beszélnek magyarul (végig magyar iskolába jártak), és még a szülők is megtanultak magyarul (megjegyzem a világ összes népe közül – tapasztalataim szerint – az oroszok tudnak a legjobban megtanulni magyarul /nagyon halkan mondom: csak nem azért, mert az orosz nép etnogenezise a ragozó-toldalékoló ugor és északi indogermán varég népekre vezethető vissza???/). Szóval a férfi ukrán a nő orosz, de egymás között oroszul beszéltek. Mivel az ukrán – ezt maga az ukrán férj mondta nekem – primitívebb, mint az orosz, és az orosz feleség nem nagyon értette az ukránt. A belorusz és az orosz között kb. annyi a különbség, mint a palóc-magyar és az irodalmi magyar között. Minimális.
csakafidesz
2023-10-23 at 10:39
Cuki 2023-10-22 at 23:58
Egyszer egy szerb pappal beszélgettem erről és ő azt mondta, hogy a belorusz nyelv áll a leginkább közel az óorosz nyelvhez, ez lenne a terület leghagyományosabb nyelve.
csakafidesz
2023-10-23 at 10:30
“Klicsko szerint a megszállt területek már nem Ukrajna részei”
Stimmel. Többé nem is lesznek Ukrajna részei az ottani oroszok lakta vidékek.
Cuki
2023-10-23 at 09:48
Kurszki tankcsata 2023-10-23 at 09:19
ezt kér volt elmondanod, mert mindjárt jönnek és megmondják, hogy: nnnna, a magyarok már akkor is az oroszokkal voltak! “még védték is a testüket!”
🤣🤣🤣
Cuki
2023-10-23 at 09:46
Zelenszkij kiadta az ukázt: „minden nap legalább 500 métert kell haladnunk, és győzni fogunk”
ez a faszi megzakkant, mint egy EUs politikus, mint akik kiadták, hogy 2030ra az autók menjenek kacsintással és nem fosszilis üzemanyaggal
de akkor miért nem 600? vagy 400?
ha egy nap nem volt meg csak 300, akkor a következő nap 700 kell?
stb,stb
Cuki
2023-10-23 at 09:43
Kurszki tankcsata 2023-10-23 at 09:19
nem tudtam!
andras
2023-10-23 at 09:39
Bidé bácsi a 155 milliméteres lőszereket is Izraelbe küldi már Ukrajna helyett. Az oroszok le fogják őket darálni ha nem kötnek gyorsan békét.
Kurszki tankcsata
2023-10-23 at 09:19
Cuki2023-10-23 at 00:18
És a kijevi fejedelmek (knyázok, kenézek!) testőrségét magyarok adták. Talán ekkor került be a nyelvünkbe az a tömérdek szláv szó, ami a mindennapi (!!!) életünk szerves részét képezi (ebéd – objed, vacsora – vécsero, pecsenye – pecseny, ló – losagy, lapát – lopata, kalász – kólosz, széna – szena… végtelen a sor!).
andras
2023-10-23 at 08:07
Két napja semmi új hír az orosz-ukrán konfliktusról. Úgy látszik a gázai válság óta ez már a kutyát sem érdekli.
aladin
2023-10-23 at 06:19
Nagy külömbség van Klicsko és Zelenszkij között, Klicskó a sport álltal egy igazságos ember, Zelenszkij egy link ugri bugri bohoc szinész. Jobban elfogadnám elnöknek.
Cuki
2023-10-23 at 00:18
Zolee
“Másrészt az oroszok soha nem voltak anyanemzete az ukránnak, ha nagyon sarkosak akarunk lenni fordítva lenne igaz (ugye hallottál már a Kijevi Ruszról?)”
“A Kijevi Rusz vagy Kijevi Nagyfejedelemség (óegyházi szláv nyelven Рѹсь vagy Кыѥвьска Рѹсь) a kelet-európai térség első szervezett állama volt, amely magába foglalta a keleti szláv törzsek területeit. A 9. század végén jött létre. Fővárosa, Kijev a mai Ukrajna fővárosa, azonban ez az államszövetség mégsem kizárólag Ukrajna, hanem a rutén fejedelemségekből létrejött államalakulatok elődjének, a mai modern Fehéroroszország és Oroszország kulturális és történelmi előzményének is tekinthető. A keleti szláv törzseket és fejedelemségeket az egykorú magyar nyelvben egyöntetűen oroszoknak nevezték, így ez az elnevezés is helyes.”
Itt kiemelném ezt: óegyházi szláv nyelven Рѹсь vagy Кыѥвьска Рѹсь
itt mindkettő orosz nyelven van megemlítve azaz “óegyházi szláv nyelven”, ami nem ukrán, mint megtudtuk tőled
ukránul így lenne
Рѹсь – Рсь
Кыѥвьска Рѹсь – Київська Рьсь
joccakat mindenkinek
Cuki
2023-10-22 at 23:58
újra
én, te, ő, mi, ti, ők
o: Я, ты, он, мы, ты, они
u: Я, ти, він, ми, ти, вони
Cuki
2023-10-22 at 23:52
Zolee
én, te, ők, mi, ti, ők
o: я ты они мы ты они
u: я ти вони ми ти вони
Cuki
2023-10-22 at 23:50
Zolee 2023-10-22 at 10:59
“Elárulom neked, hogy az orosz annyira hasonlít az ukránhoz mint amennyire a német és a flamandhoz. ”
szeretek olvasni
o: я люблю читать
u: я люблю читати
a kutya ugat
o: собака лает
u: собака гавкає
jön a busz
o: автобус идет
u: їде автобус
Menjünk táncolni
o: Давайте танцевать
u: Ходімо танцювати
és így tovább…
evezes
2023-10-22 at 22:39
Őrnagy!
Tökéletesen egyet tudok érteni! Ukrajna mint független önálló állam egyetlen történelmi könyvben sem található !-1917-22 között Lenin majd Sztálin erőszakkal, vérrel összerabolt területekből( Románia, Magyar Kiralyság, Monarchia stb)tàkolta össze nyugat Ukrajnát , majd a keleti résszel összekapcsolva alakították ki az Ukràn SzSzK ,a Szovjetunió tagköztársaságát ,annak széteséséig!- Az ENSZ dokumentuma szerint sem a Balti Államok ,sem Ukrajna határai a mai napig nincsenek hivatalosan rögzítve, csak a szomszéd államok által elismerve!Ez szâmos kèrdést vethet fel vitàk esetèn, miután a Szovjetunió utód állama az Orosz Föderàció
moliere
2023-10-22 at 20:25
Egy szempontból semmi sem változik, ha ő lesz az elnök (és PONT EZÉRT lesz ő az elnök, és PONT EZÉRT mondhat ilyen nagyokat). A származás.
moliere
2023-10-22 at 20:16
Zolee
Manapság ezért a baloldalon jár a piros pont! De amúgy attól még tök hülyegyerek maradtál.
Miki
2023-10-22 at 17:53
Nem tudták érdemben megütni a fejét,kívánom neki,hogy akkora hazafi legyen,mint sportoló volt és akkor a népe megtépázva bár,de megmarad.
Matu
2023-10-22 at 17:44
Bejelentkezett a Z nélküli Ukrajna Nagy Emberének?
Hallottunk már a szabad akaratról?
2023-10-22 at 15:40
Lászlo54,
DörrögSzultan,
Vizöntö,Nekem is ez volt az elsö gondolatom.Bár Klicskóról sem lehetne az önzetlenség szobrát megmintázni, de 1000 x különb mint a közismert zongorista.
Annonim
2023-10-22 at 14:09
Igazad van Klicskó,azok a terúletek,amit az Oroszok megszálltak nem képezi Ukrajna tulajdonát. Ilyen mérvü kijelentés józan ítélőképessegre vall.
Schenkhyalfonz
2023-10-22 at 11:53
Ha nincs az ukrán ellenállás, akkor csak a Krímet bukták volna, ami amúgy is orosz terület volt 1954-ig. Donyeck, Luhanszk autonóm területként létezne, a többi meg maradt volna ukrán kézen.
Így a fél ország szétlőve, jóval nagyobb területek elbukva és ugyanúgy nem lesz EU és NATO tagság, amiből az EU-s tagság egyébként is finanszírozhatatlan lenne, de legalább meghalt sok százezer ember. Tiszta arab tavasz, értelme semmi, csak xar következménye.
Kurszki tankcsata
2023-10-22 at 11:32
Úgy látszik Klicskónak maradt még néhány működőképes agysejtje, hogy lássa a realitásokat.
Megjegyzem az egész háborúra máig nem került volna sor, ha az ukránok nem kezdik el – főleg – az orosz nemzeti közösségüket irtani, és nem akartak volna a Nato-hoz csatlakozni, ergo: ha betartották volna a Minszki Egyezményeket.
Máig béke lenne, nem haltak volna meg százezrek és nem pusztult volna el több százmilliárd dollárnyi érték.
Az ukránt egyébként úgy kell elképzelni, mintha egy 1000 évvel ezelőtti magyar és egy mai magyar beszélgetne.
Az ukrán egy ősibb és primitívebb keleti szláv nyelv, amiből cizellálódott mára az orosz nyelv.
Tehát: egy ukrán megérti az oroszt, de az orosz nem feltétlenül érti az ukránt.
Zolee
2023-10-22 at 10:59
Kedves Ungarn über alles! Javasolnám,hogy tájékozódj,mielőtt hülyeségeket írsz.Elárulom neked, hogy az orosz annyira hasonlít az ukránhoz mint amennyire a német és a flamandhoz. Elég sértő lenne egy flamand anyanyelvű hollandnak,ha németnek neveznéd :). Másrészt az oroszok soha nem voltak anyanemzete az ukránnak, ha nagyon sarkosak akarunk lenni fordítva lenne igaz (ugye hallottál már a Kijevi Ruszról?)
Ungarn über alles !
2023-10-22 at 10:51
xarok én abba a senkiházi csőcselék “népre” aki az anyanemzetétől való külömbözősége csak ny”íííííí”hegő tájszólásában, és sok évtizedre visszamenő fasiszta múltjával nyilvánul meg – a tényleges hazaárus jellemükről nem is szólva !
kormányunknak azt ajánlom hogy a körjáratos segély-túristákat takarítsák ki innen az utolsó szálig, a mindenféle szeretet-szolgáknak pedig azt hogy a világ-ájtatoskodás helyett, csak a nemzettársainkat segélyezzék !
Őrnagy
2023-10-22 at 10:27
Ukrajnában egy tömbben élt 2014 előtt is legalább 8 millió tisztán orosz etnikum, és az egy tömb közelében élt még ugyanennyi félig orosz vegyes etnikum.
Az Egész “Ukrajna” is a Kijevi Rusz területéből fejlődött azzá amit ma Ukrajnának (határvidék) neveznek, ukrán etnikum meg valójában nincs, az identitásukat veszített nácik kezdték magukat ukránoknak (határvidékieknek) nevezni, és mindenkiből ukrán nácikat akartak faragni.
Teljesen nyilvánvaló volt már 1991-ben is, hogy ez nem fog hosszú távon működni. Főleg úgy nem fog működni, hogy az USA a területet a saját irányítása alá vonja a saját geopolitikai érdekeinek megfelelően folyamatosan mindenkit oroszellenességre uszítva.
Sarolta
2023-10-22 at 06:49
Ez a szájhős a 90 években Németországban
boxolt boldogan elmenekülve a kommunizusból. Most
boldogan építi vissza
és nem sajnálja a földönfutó embereket
Ez is egy jó pipa.
János
2023-10-22 at 00:01
Mondd drága Klicsko!
Most akkor Kijív vagy már Kiev❓
Mi az ábra???
Theo
2023-10-21 at 23:03
Akárhogy is, ha valsztani kéne, akkor nekem Klicsko rokonszenvesebb, mint az a pocszongorista.
Wu tang
2023-10-21 at 22:43
Klicsko a tapasztalt saolin harcos 2023-10-21 at 20:49
Shaolin
opettaja
2023-10-21 at 22:27
Zelenszkíj kezdhet csomagolni! Klicsko (is) felkészül(het)…
lászló54
2023-10-21 at 22:22
Erről már konzultált a főnökével,ne hogy hirtelen baleset érje?!!!
moliere
2023-10-21 at 22:20
Egy a gond, amit lehetett látni előre: mihelyt ukrajna jelét adja annak, hogy a katonai és politikai (és demográfiai) realitásokat figyelembe akarja venni, az orosz fél szembesíti a saját elképzelésével a realitásról, azaz arról, hogy nem érdekli olyan megoldás, mely szerint a már elfoglalt területekkel rendben is vannak. Oroszország számára a megoldás az, ha egy olyan ukrajna jöjjön létre, amelyre semmilyen hatással sincs a Nyugat. Egy szép nagy kövérre hízott és termékeny Belarusz lesz ukrajnából, több autonóm területtel, az orosz nyelv hivatalos státuszával, és lehet, hogy kisebb területen. Orosz bázisokkal, megszállással, tulajdonnal, és bizony nácik nélkül. Ami egyben nacionalistákat is jelent, azaz nagyon sok embernek lesz forró a lába alatt a talaj.
Nem szeretnék egy olyan magyar jövőt, ahol egymillió ukrán és egymillió izraeli “menekült” irányít mindent.
moliere
2023-10-21 at 22:13
Ezek szerint a jenki söpredék megtalálta a kis zsé geci utódát. Hehehe.
Pusztulat szar nép ez. Egész addig, amíg be nem bizonyítják az ellenkezőjét: ami sok kötélfelhasználással járna…
(EuroMajdan… AntiMajdan)
Vasvilla
2023-10-21 at 22:12
Klicsko és zselé köztudottan nem kedvelik egymást és valószínűleg a választások idején riválisok lesznek.
Amikor csak teheti, zselé kritizálja a főpolgármester hatóságán belüli Kijev állapotát hogy lehúzza vetélytársát, így, most Klicsko se ajándékkal szolgál Zselének: íme, az elcsatolt területekre keresztet ( illetve ukrán vasvilla-szerű ukrán szimbólumot, amit zselé mackókán is látni meg mindehol a falon) lehet vetni.
Klicsko a tapasztalt saolin harcos
2023-10-21 at 20:49
A saolin harcosok is neki rontottak a japán muskétásoknak, majd rájött az a 1-2, aki túlélte, hogy a golyó ellen fabatkát se ér a harcművészetük.
aladin
2023-10-21 at 19:55
Igen Klicsko egy sportember és fairül beszél, it már nincs mit tenni ukrajna ezeket a területeket elveszitette.
DörrögZuldán
2023-10-21 at 19:53
Él még?
Vízöntő
2023-10-21 at 18:33
Mostantól nagyon őrizzék, vigyázzák Klicskót!
Ura
2023-10-21 at 18:23
szép lássan ki derülnek az igazságok