Habár Lázár János neve az elmúlt napokban a teljesen érthetetlen és ultimátumszerű vasútvonal-bezárások miatt pörög a sajtóban, csekély jóvátételként az építésügyi és közlekedési miniszter ma behúzott egy jó pontot (legalábbis nálam). Kiderült ugyanis, hogy a minisztériumában megvizsgálják végre: indokolt-e a még Gergényi Péter magyarverő budapesti rendőrfőkapitány által kiagyalt zéró tolerancia fenntartása a közlekedésszabályozásban. Figyelem, szubjektív vélemény!
A hírre reagálva ma Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter a kormányinfón egyből előszedte a rendvédelmisek jól ismert riposztját:
Bizonytalan vagyok abban, hogy egy magyar ember fél pohárnál meg tud állni.
Pedig Európa legtöbb kormánya e téren többre tartja a saját polgárait. Szinte mindenhol 0,5-ös (a briteknél 0,8-as) véralkoholszintig engedélyezett az alkoholfogyasztás autóvezetés előtt. Ahol mégis teljes tiltás van (mint a magyar példát eltanuló Romániában), ott is a csekély mennyiségű alkohol megivását csak szabálysértésként, kisebb tétellel büntetik. Mi magyarok 2008 óta ott tartunk, hogy még az enyhe másnaposságért is súlyosan meg kell lakolni, ráadásul a pénzbüntetések és az eltiltások időtartama brutálisan megnőtt az elmúlt években. Egy ismerősöm például csekély mértékű italfogyasztás után akadt fenn a szondáztatáson, 200 ezer forintos bírságot fizetett és fél évre ugrott a jogsija. Ennek visszaszerzése újabb 300 ezer forintjába került.
Az átnevelő tanfolyamon, azaz az utánképzésen tucatmagával ült. Két, súlyos balesetet okozó szociopata mellett még négy közepes ivóval és öt olyan sorstárssal, akiknek semelyik másik országban nem kellett volna bűnhődnie az átlagosan két sör megivásáért. Közülük mégis többeknek romba dőlt az élete: a kőműves autó híján munka nélkül is maradt, a másik szerencsétlen családja meg egyszerűen ráment a sokszázezer forintos költségre. Ausztriában eközben a 0,5-ös szintet kissé túllépő sofőrök, enyhe figyelmeztetés gyanánt, csak pár tíz, esetleg száz eurót fizetnek. Egyszóval akik ezeket a szabályokat hozták, nincsenek tisztában a magyar emberek anyagi teljesítőképességével és életviszonyaival.
Az ismerősöm az utánképzésen megkapta a közlekedési hatóság elrettentő prospektusát is. Ebből kiderül, hogy az ittas vezetők potenciális gyilkosok, ugyanis 0,8 ezrelékes véralkoholszint után jelentősen megemelkedik a baleseti kockázat, 1 ezreléktől pedig már exponenciálisan nő. Ezt persze mindannyian tudjuk, 4-5 sör után valóban gazemberség a volán mögé ülni. Nem is az ő védelmükben írok most. Mégis meghökkentő, hogy az ominózus átnevelő tanfolyam felére nem vonatkozott az elrettentő brosúra, hiszen az ő italfogyasztásuk még nem okozott semmilyen kockázatot, mégis ott ültek letaglózva, kifosztva.
Jogos tehát a kérdés: ha a statisztikák szerint 0,5, de még 0,8 alatt sem mutatható ki jelentős összefüggés a balesetek okozása és az alkoholfogyasztás között, akkor miért kell bűnözőt csinálni jogkövető, tisztességes, tradicionális magyar életet élő családapákból, úrhölgyekből? (Mellesleg a kormányoldal jellemző támogatóiból.) Miért kell őket lenullázni, tönkretenni, az autózástól eltiltani? Egy olyan országban, ahol kultúránk része egy jó vacsora mellé egy finom pohár bor elfogyasztása. Meg egy olyan országban, ahol Budapesten a hajléktalanbűz, a rossz közbiztonság és a dekadens őrület okán elviselhetetlen, vidéken pedig gyakorlatilag csak nappal és iskolaidőben használható a tömegközlekedés, a sofőrt pedig csak kevesek engedhetik meg maguknak.
Itt nem csak azokra kell gondolni, akik egyenesen a kocsmából autóznának haza, két sörrel a hasukban. A jelenlegi magyar szabályok szerint ha egy családfő elviszi a famíliát autóval egy szombati lakodalomba, ott megiszik négy felest és négy nagyfröccsöt, akkor csak hétfőn autózhatna haza. (Egy felest, nagyfröccsöt vagy korsó sört két óra alatt bont le egy átlagos szervezet.) Ne mondják már, hogy ez normális! Az ismerősöm-féle átnevelő tanfolyamon is ült olyan, aki enyhén másnaposan várakozott a pirosnál, hátulról belérohantak, a baleset miatt szondát kellett fújnia és így ugrott a jogsija.
Most, amikor elszomorodva látjuk, hogy éppen a középréteg minőségi turizmusra és gasztronómiára szánt pénzét vitte el a háborús infláció és az ország rangos éttermei, borvidékei, kirándulóhelyei csak félgőzzel üzemelnek (múlt vasárnap a tavasszal is nyüzsgő Badacsony például csaknem teljesen üres volt), igenis érdemes volna megfontolni a dekriminalizációt. A külföldiek már eddig sem értették, miként várja el tőlük a Magyar Turisztikai Ügynökség, hogy reklámjai hatására a fő turisztikai célpontokat elhagyva a vidéket is bebarangolják kulináris élvezetekért, hiszen ha a drága jó Fritz Keszthelyről átautózik az öt kilométerre lévő Cserszegtomajra két jó pohárka fűszerest kóstolni, jó eséllyel láncra verve végzi az őrszobán.
Szerintem igaza van Nagy István agrárminiszternek, Lázár János közlekedési miniszternek és az enyhítést kezdeményező Bock József és Varga Zoltán borászoknak! Az ittas vezetést továbbra is büntessék szigorúan, de a baleseti kockázattal a statisztikák szerint sem járó csekély alkoholfogyasztást és a “másnap” autózókat ne üldözzék!
Azt az érvelést pedig felejtsék végre el, hogy a magyar ember valamiféle gügye kretén, aki nem tud különbséget tenni az egy és tíz sör között. Ha az osztrákok, olaszok vagy horvátok erre simán képesek, akkor talán mi sem vagyunk alábbvalóak! Aki pedig nem bízik magában, vásároljon az autósboltban alkoholtesztet, mindössze párezer forintért.
Ide tartozik, hogy a háborús, szankciós nehézségek közepette talán az 54-el és 135-el autózókat sem kellene rommá büntetni a zéró tolerancia jegyében (sajnos már erre is van számos valós példa), de asszem máris sok “új barátot” szereztem, ebbe a témába most nem kezdek bele…
A vezető képen Lázár János miniszter sört kóstol az Igazi Csíki Sört gyártó csíkszentsimoni sörfőzdében. MTI Fotó: Veres Nándor
Béla
2023-07-28 at 10:17
Igaza van a cikkírónak.
Gergényi túlteljesítette az abnormát, amikor a zéró tolerancia és a túlsúlyos büntetések szabályát megalkotta.
Nagy Britanniában Gergényinél sokkal józanabb emberek hozták a szabályokat, a briteknél 0,8-as véralkoholszintig engedélyezett az alkoholfogyasztás autóvezetés előtt.
Ott ugyanis nem hasraütéses alapon döntenek, mint nálunk Gergényi, hanem figyelembe veszik a tudományosan elfogadott statisztikai adatokat, melyek szerint még 0,8 alatt sem mutatható ki jelentős összefüggés a balesetek okozása és az alkoholfogyasztás között.
D.J.László tart.szds.
2023-07-28 at 10:14
Ha iszol – ne vezess.
Ha vezetsz – ne igyál.
A munkahelyeken tilos alkoholos állapotban megjelenni és munkát végezni.
Mert ha baleset van, a munkáltató a gatyáját ráfizeti a kártérítésre.
A közlekedés munka.
Bizony munka, mert ha nem a saját kocsiddal mégy, akkor a taxis neked MUNKÁT VÉGEZ.
Beülnél egy sörszagtól bűzlő taxis mellé???
Aligha. Biztos nem bíznád rá az életedet.
Tehát amikor te vezetsz te is “taxis” vagy.
Semmilyen enyhítés sem tűrhető el tehát.
Jogos és helyes a nulla tolerancia.
Ha iszol – ne vezess.
Ha vezetsz – ne igyál.
Ennyi.
Béla
2023-07-28 at 10:03
A briteknél 0,8-as véralkoholszintig engedélyezett az alkoholfogyasztás autóvezetés előtt, nálunk a még Gergényi Péter magyarverő budapesti rendőrfőkapitány által kiagyalt zéró tolerancia fenntartása a közlekedésszabályozásban működik. Gergényi szövege jól hangzik, de valójában az abnormát teljesíti túl.
Jogos a kérdés: ha a statisztikák szerint 0,5, de még 0,8 alatt sem mutatható ki jelentős összefüggés a balesetek okozása és az alkoholfogyasztás között, akkor miért kell bűnözőt csinálni jogkövető, tisztességes magyar emberekből.
Nagy Britanniában, ahol jellemzően Gergényinél okosabb emberek hozzák szabályokat, bizonyára átgondolták, hogy miért fogadják el a statisztikai tényadatokat, és nem próbálják túlteljesíteni az abnormát.
A cikket író HUTH GERGELY érveit teljesen racionálisnak tartom.
Józan Sofőr
2023-07-28 at 08:54
Jézusom, remelem hogy ez egy irónia cikk… különben nagyon elborult önteltség kell ahhoz, hogy egy ilyen minősíthetetlen magánvéleményt kiböffents magadból a nagyvilágba, és az alábbi indokokkal érvelj az ittas vezetés mellett:
– Az elszegényedés miatt kieső turisztikai bevételt a borászok az ittas vezetés engedélyezésével keletkező többlet borfogyasztással pótolhatják….
– Tradicionális magyar életet élő családapáknak, akik minden étkezés után 2-3 sört megisznak, nem kell végre félniük a rendőröktől, és végre vezethetnek szabadon a csaladdal a hátukmögött ittasan.
Szép új világ!
A magyar az alkalmatlan bármilyen szabály betartására, csak fekete és fehér van, mert az árnyaláshoz se becsülete, sem szociális érzékenysége nincs. Ahogy a cikk írójának sem.
Àlljon már meg a menet
2023-07-28 at 08:37
Nincs igaza. Kit érdekel pár urizàlni és magát felsőbbrendűnek gondoló ember problémàja, ha az egész társadalomra nézve akarunk szabályokat hozni? Amit vitat az újságíró, az a büntetés mértéke. Azzal lehet baj, hogy túl szigorú. De a zéró tolerancia rendben van. Pár éve a dohányzást akarták betiltani az autóban, szerencsére nem sikerült. Depresszióban szenvedő, kezelés alatt alló embernek az orvosi igazolás kiadásàt tagadják meg jogosítvány hosszabbítás esetén, mikor epilepsziás ember vezethet. Emiatti balesetek száma mérhető? Ugye nem… Ha már szabályok áttekintése, talán nem ártana összehasonlító elemzéseket végezni, hogy valójában mi is a veszélyes. A lakodalomban meg a kedves családfő egyen is, vasárnap meg aludjon legalább 7-8 óràt és már este hazamehet. Ha viszont akkor is képtelen, annak nem a törvény az oka, hanem a szervezete, úgyhogy jobb is ha megvárja a hétfőt. A betegségről senki sem tehet, és ahogy hányás-f…às esetén sem ül az ember autóba, úgy nagy valószínűséggel egy rosszullét közepén sem. De a jogalkotó részéről ezek az emberek kiskorúak. De nagymenőkent tudatmódosítót szándékosan fogyasztva, na az az igazi menőség! Nem baj, ha konkrétan azt mondom jobboldaliként, hogy bmeg, tudjuk már hol a helyünk, és a hatalommal éljünk, de ne visszaéljünk az egonk és arroganciànk miatt. Igyál bort kulturális céllal, de ne vezess, mert az is a kultúra része, hogy nem veszélyeztetjük embertàrsainkat. Ez a felnőttség, és nem az, hogy megállunk egy-két pohárnàl. Nem kell sírni. Ha a dohányzás bűn a kocsiban, a betegség miatti indokolatlan nem meghosszabbítàs szintén az (rengeteg pénz van benne), akkor az alkohol az rendben van? Na,elmentek ti a p…na! És még szépen fogalmaztam.
moliere
2023-07-28 at 01:16
EGYÉBKÉNT NAGYOBB PROBLÉMA AZ ITTAS VEZETÉS ANNÁL, MINT AMIT SOKAN HISZNEK,
DE TÍZSZER NAGYOBB A VEZETÉS KÖZBEN TELEFONON NETEZÉS!!!!
AKASZTANÉK ÉRTE! NEM TÚLZÁS!
moliere
2023-07-28 at 01:14
Egyébként nem tartják be. A magyar nép nagy része ennél barmabb. Ha engednek ezen, szavazatot lehet, hogy szereznek, de valójában elengedik a sofőröknek azt a tíz feletti százalékát, akit ez tart vissza a sör megivásától, most meg majd nem tartja vissza a tüske megivásától se a sör mellé. És ennek majd lesznek ártatlan áldozatai, hangozzék ez akármilyen demagóg és károgó módon. A Lázár majd házhoz megy, amikor gyászolnak, hogy “értsék meg, az apu és a kisfiú nem azért halt meg, mert emeltük a küszöböt, hanem mert…” és itt fogy el a tudomány, mert “de. Azért.” (25% eséllyel azért. Mondjuk. Ami túl sok. Kibirjuk, hogy nullát iszunk. Aki nem, annak nagy része nem áll meg délben. Inkább azt kéne a társadalom elé tárni, hogy például az, hogy megiszik valaki fél liter 5%-os sört, az mennyi idő alatt és milyen étrend esetén mikorra válik tolerálhatóvá a zéró alapján is. Ugyanez bor, feles esetén mit jelent. Mennyit számít fél óra, egy óra alvás, mennyit a kialvatlanság. Mert ha híre megy, hogy egy két cent pálesz “belefér”, csak legyél kipihent, azaz aludj egy fél órát, akkor abból a prolinál egy három órás szar, horkolós alvás utáni reggeli feles lesz, ami “belefér”, reggeli nélkül. Azaz gyakorlatilag berúgás. Tudom, láttam ilyet, dolgoztam ilyennel. Vezetett…
Nem vagyok absztinens (nagyon nem), de ez nem játék. Osztrák példát pedig ne hozzunk, mert az rossz példa. Ahol a csendőr a magyart állítja ki, mert az ötvenes táblánál ötvenhárommal ment, miközben négyen (!) megelőzték a faluban a szeme láttára, azt az országot nem tekintem barátinak, sem követendőnek. A borvidékeken mindenki piásan vezet, szabálytalanul előz, lakott területen 70, kint 110, és nem autópályán teljesen normális. A nyolcvanas évek óta ez van, semmit sem fejlődnek, suttyók.
moliere
2023-07-28 at 01:03
Én azt szeretném látni, hogy a magyar rendőrök a kisebb, vagyon elleni bűncselekményektől a csoportosan elkövetett garázdaságon és erőszakon át az újgazdag parék arroganciájáig olyan hatékonyan lépnének fel, mint az úgynevezett ittas vezetés, szabálytalan előzés, életszerű sebességtúllépés esetén. Mert tudjuk, lelkünk mélyén érezzük, nincs rendőrségünk, csak vérszívó kis csicskák élnek vissza az egyenruhájukkal, és ott sarcolnak, ahol tudnak. De rend az nincs. Sajnos egy nagyon nagy embert nem lehetett helyre rakni (nyugdíjba) és ez nagyon meglátszik a magánhadseregének a viselt dolgain.
(Amikor direkt őket érte támadás, érdekes módon napokon belül megvolt az elkövető… az ukrán netes csalók és szlovák cigány robogótolvajok, pesti aluljárós hőzöngő narkósok tekintetében ennek a hatékonyságnak nyoma sincs. Tudom, nem fizetik őket, de nincs is miért.)
fata
2023-07-27 at 23:50
Aki hülye, felelőtlen, az akkor is az ha marad a zéró tolerancia, meg akkor is, ha nem. Aki részegen vezet, az most is azt teszi, meg akkor is azt fogja tenni, ha eltörlik. Így csak azt a pár normálist büntetik, aki megkóstolta a finom bort egy vendégségben, fesztiválon, amit sosem tudna amúgy megvenni magának, majd elkapták egy rutin ellenőrzésen. Nem fair.
Gokhlayeh
2023-07-27 at 23:28
Nagy Géza
Persze, hogy nem száguldoznak Ausztriában részeg sofőrök.
Igaz, hogy 0,5-ig nem piszkálják az embert, de 0,8-tól (kb. 1 liter sör) alapból 800€-ról indul, majd a szint emelkedésevel 5900€-ig megy, plusz egyéb körülményektől függően pontlevonás, utánképzés, pszichológus, jogsi bevonása.
Azért azt ők is kétszer meggondolják.
Sas
2023-07-27 at 22:57
Ihassanak kicsit-tudományos alapon.
Sas
2023-07-27 at 22:55
G G anticipációja szürreális-és sértő általánosítás.Betartható, életszerű szabály kell.
Reményi
2023-07-27 at 22:54
Sokan élnek kis hazánkban, akik nagy előszeretettel támogatnak minden olyan drákói tiltást és büntetést, ami másokra vonatkozik. Akik nem vezetnek gépkocsit, azoknak
jelentős része kéjes örömmel szavazza meg, hogy ne lehessen autóval átkelni a Lánchídon, hogy azonnal vegyék el a jogosítványát annak, ítéljék elképesztő összegű
bírságra azt a vezetőt, akinek minimális alkoholfogyasztása gyakorlatilag nem
befolyásolja vezetési képességeit. Akinek nincsen hobbitelke, vagy háztáji gyümölcsöse, egy panelház ötödik emeletéről illetékesnek érzi magát arra, hogy a telektulajdonosnak megtiltsa egy halom moníliás meggyfa ág elégetését. Ezek azok a népek, akik, ha tehetnék, betiltanák még a harangszót, és a gyerekzsivajt is.
Zolee
2023-07-27 at 21:03
Ugye az is megvan Lázár úrnak,hogy a zéró tolerancia előtt az élmezőnyben voltunk az ittas vezetéssel okozott halálos balesetek számában? Szerintem ezt nem kellene piszkálni, aki iszik hívjon taxit vagy sofőrszolgálatot.
2 ÉNAKI
2023-07-27 at 20:41
Tolerancia ide vagy oda,azt kell eldönteni kocsi vagy pia?
Patriot
2023-07-27 at 20:37
Meg nem mondtam volna, hogy ezt a zéró toleranciát a Gergényi vezette be. Valószínűleg ez lehetett az egyetlen normális húzása! Semmi egy pohár bor,vag egy sör vagy egy feles. Észen legyünk emberek! Arról esetleg lehetne vitázni, hogy o.5%-ig és első alkalommal rajtakapott sofőrt nem kéne egyből a legszigorúbban deresre húzni, de másról szó sem lehet!
Nagy Géza
2023-07-27 at 20:27
Ausztriában sem száguldoznak a tök részeg autósok. A hátamon feláll a szőr a sok önmagát lesajnáló magyar embertől. Mi is vagyunk olyan civilizáltak, mint a tőlünk nyugatra születettek. Egyébként aki azt mondja, hogy a magyar nem olyan, az menjen az anyjába!
vélemény
2023-07-27 at 20:03
A társadalom megosztását célzó?, de mindenképen azt eredményező témafelvetés nem tartozik a díjazandó ötletek közé.
A sörös-boros-pezsgős-pálinkás kikapcsolódások után felesleges a sáját járművet, jogosítványt kockáztatni,
inkább taxival kell megkeresni a saját utcát, házszámot.
A nyári hergeléseknek mi lesz a következő témája?
bl
2023-07-27 at 19:46
Valamikor az emberek kocsmába jártak, ma pedig üresek a kocsmák, mert az emberek napközben is, este is vezetnek. Jól van ez így, nem kéne kavarni. Az a 100-200 jogsielvétel évente bőven hoz annyi hasznot, mint amennyi kárt okoz az 1-2 sörért elvett jogsi ennek a 100-200 embernek.
viszlát!
2023-07-27 at 19:11
A zéró toleranciát egy olyan ember akarja felülvizsgálni, aki évekig lézerblokkolóval járta az utakat. Szájjjeri magasságok. A propagandista pedig arról próbálja meggyőzni a jobboldali olvasóit, hogy a alkohol-liberalizmus mennyi szuper dolog.
Ha hazug liberálisokat akarok olvasni, akkor a 444-re megyek. Ott legalább nem rakják rá ezt a kamu jobboldali-konzervatív mázt a cikkekre, hanem nyíltan liberálisok.
Gomboc7
2023-07-27 at 19:10
Ha ittunk, nem vezetünk. Ezt a PS szerkesztőségében nem tudjátok megerteni? És nem, ennek az országnak a lakossága ilyen engedményre nem érett meg és nem tudná felelősséggel kezelni
Rendszeres
2023-07-27 at 19:09
Kérdés: mit csinál az akinek autója van és közlekedik vele???
Hát iszonyat komoly adóbevételt!!!!
Mindenre fizet és fizet és fizet de már onnan kezdve, hogy elkezdi megszerezni a jogsit.
Gondolják már végig odafent egy kicsit…
1 pohár bor és az embert tönkreteszik ráadásul rengeteg pénzt bukik az állam IS. EZ NEM NORMÁLIS.
A másik oldalt is képviselve – aki atomrészegen vezet azt gyorsított eljárásban azonnal börtönbe rakni, jogsi örökre ugrik!!!!
Jó reggelt
(gergényi = 2006 ősz NO COMMENT)
Mekkelek
2023-07-27 at 18:53
Aki eddig beült a volánhoz 1-2 sör után, akkor ezután majd 3-4 után is be fog ülni.
Jó, legyen fél ezrelék, de akkor 0,6 -tól vasszigor: 500 ezer büntetés, 2 évre jogsi felfüggesztve, akkor ha rutinból állítják meg. Ha balesetet okozott, 2 millió bírság a helyszínelés, eljárás lebonyolítás stb költségeire + jogsi 5 évre ugrik, ha még személyi sérülés is történik, akkor az bűncselekmény: börtön.
X3
2023-07-27 at 18:18
0rientàl 16.08. Remélem nincs kocsid,te féleszű.
Nahát
2023-07-27 at 18:01
Rengeteg magyart mentett meg a zéró tolerancia a totális alkoholizmustól. Ha ez nem lenne, az emberek többet innának, és gyakrabban.
D.J.László tart.szds.
2023-07-27 at 18:01
Az általános magyarországi kulturális/viselkedési színvonal (helyesebben annak hiánya) sem ennek a tilalomnak a feloldását, sem a fegyvertartás szabályainak enyhítését nem teszi lehetővé.
Menj ki az utakra és biztos találsz egy baromállatot, aki türelmetlen és rád dudál, meg anyázik.
Nem vagyunk elég kulturáltak, ez az igazság.
Úgyhogy nem lehet és nem szabad ezt a tilalmat enyhíteni.
Akinek nem inge ne vegye magára – de biztos, hogy ők vannak kisebbségben.
Greg
2023-07-27 at 17:34
Sajnos a közlekedés rendjét szabályozó főokosok nálunk nem képesek felülbírálni a saját, gyakran hibás döntéseiket és nagyon jól érzik magukat annak a bizonyos lónak a túlsó oldalán. De mivel hatóságot játszhatnak, ezért érinthetetlenek a gyakran idióta szabályozásaikkal együtt. A dilettantizmusukat bizonyítja, hogy képtelenek érdemben gátat vetni a fatális következményekkel járó durva szabálysértéseknek, de módot adnak arra, hogy valójában haszontalan és értelmetlen módon, buta szabályok alapján, akár nagy kampányok keretében is minél többeket könnyen lehessen vegzálni, büntetni. Azok pedig, akik nap mint nap különféle módokon gátlástalanul mások életére törnek és azt veszélyeztetik az utakon, azok meg röhögnek a markukba, mert a társadalom valójában tehetetlen velük szemben, hála a nagy liberalizmusnak és a degenerált szintre eljuttatott személyiségi jogoknak.
A zéró tolerancia csak arra való, hogy azt bizonygassuk vele, mennyire tökös szabályozás ez a miénk, eltakarni vele az egész rendszer végtelen dilettantizmusát és azt az apparátust, ami valójában ezeket a viszonyokat fenntartja. És ezért az ostbaságért soha, sehol, senkinek nem kell félnie a felelősségre vonástól.
Pedig a halottakért, a megnyomorodottakért nem csak a baleseteket okozók a felelősek, hanem azok is, akik egy olyan rendszert tartanak fenn, amelyik képtelen az önkritikára és valóban működő megoldások létrehozására.
apro_marosan_petergabor
2023-07-27 at 17:30
Veszélyes irány ez.
Nagy nehezen megszokták a vezetők, hogy nem szabad inni, most meg majd az jön: 1-2 sört lehet. A másik majd azt mondja 1-2 vagy három, esetleg négy, nem mindegy? – én jól bírom. S azt fogjuk észre venni, 1 év alatt duplájára emelkedik a balesetek száma. Ennyit nem ér…
Lázár arra koncentráljon, amihez ért.
csakafidesz
2023-07-27 at 17:26
A ZERO TOLERANCIA NAGYON HELYES TÖRVÉNY! EGY CSÖPPET SEM! AKI NEM TUDJA MEGÁLLNI NE VEZESSEN!!!
kamcsatka
2023-07-27 at 17:22
Lázárnak kell valami ami eltereli a figyelmet arrol, milyen szanalmas modon lekoppant az AB.n a szuper törvénye meg a vizagyas 3 milliardos teheneszet is eleg babás lett… nem mondom.
Theo
2023-07-27 at 17:16
Egy sör, VAGY 1 dl bor, VAGY egy feles. Ezt könnyű megjegyezni, én ezt engedelyeznem.
Aki nem szabálytalankodik, vagy nem okoz balesetet, azt pedig nem kell megállítani se.
A baj csak az, hogy a rendőrség a büntetésekbol él, a mai napig előfordul, hogy szakmányban állítgatnak meg autósokat, hátha lehet buntetgetni.
A még nagyobb baj pedig az, hogy a narkot nem ellenorizgeti senki ilyen vehemenciaval, pedig meg vagyok róla győződve, hogy a legtöbb balesetet ma már a narkós sofőrök okozzák, de ők szabadon viribelnek. (max,ha elutnek egy biciklistat …)
Na ha keresni akar a rendőrség az autosokon, akkor erre kéne kitalálni valamit.
EUXIT
2023-07-27 at 17:05
Rossz a szemlélete a cikk írójának. Nem a büntetést kellene sokallani, meg büntetés elszenvedőjét sajnálgatni. Az ivás bármilyen mértékű megengedése a migráció menedzselésével analóg. Probléma az illegális migráció – lazítsuk fel, legyen minden migráció legális. Probléma az italos állapotban való vezetés – lazítsuk fel, lehessen italos állapotban vezetni. Eddig azt hittem, hogy a cikk írójának és az alkoholnak a kapcsolatba hozása karaktergyilkosság volt. Kezdhetek kételkedni?
sanyi05
2023-07-27 at 17:03
A mért alkoholszinthez kell a büntetést szabni. Egyébként zéró piálás vezetés közben.
Red Panther
2023-07-27 at 16:58
Maradjon csak a zéró tolerancia. A külföldieket gasztrokörutakra vigyék busszal, aki meg iszogatni akar, ne vezessen. Túl sok ember hal meg az utakon, többségük másvalaki hibájából.
Személyes kedvenceim a büntetőfékezők. A “versenyzők” csak szipmlán hülyék, a büntetőfékezők szó szerint elmebetegek.
Ezek kezdenének azonnal iszogatni is, ha engedélyeznék. Aki meg eddig is ivott, ezután is inni fog. Inkább örökre be kellene vonni a jogosítványukat.
Matu
2023-07-27 at 16:55
A KRESZ szerint vezetésre alkalmas állapotban kell a volán mögé ülni. Tehát józanul, kipihenten,nem bedrogozva, nem begyógyszerezve. Persze vannak, akik mattrészegen, nyolc nyugtatóval és három napi bulizás után is alkalmasnak érzik magukat, hiszen elszívtak egy spanglit és ellazultak! Sajnos ez olyan társas foglakozás, amiben rendszerint mások halnak meg és nem ők…olyanok, akik nem ittak, nem drogoztak, csak éppen a mások idiotizmusát nem tudták kivédeni. Velük szemben nem tisztességes, ha nincs “zéró tolerancia”.
polizza
2023-07-27 at 16:52
Én sem vagyok barátja az egyforma büntetéseknek.
Kis hiba, kis büntetés, nagy hiba, nagy büntetés kellene legyen.
Az 50-nél 52-vel bemért ne ugyanazt kapja, mint az 50-nél 135-tel bemért, bringást megölő.
Aki 1/2-1 dl bor/sört ivott, vagy a borüzletben egy kortynyival megkóstolta a vásárlandót – és ráadásul egyébként szabályos volt -, ne ugyanúgy büntessék, mint a notorius sokat és rendszeresen ivót. Persze csak ha mást nem követ el a picike mennyiség ivásán kívül. Tudom, ez nehezebb feladat, mint az automatikus büntetések. Amiket mondjuk majd a mesterséges intelligencia? szab ki.
Vagy profi, erre ráállt ügyvédek intézik.
Egyébként látszik, hogy a cikket olyan írta, aki szeret sörözni, még adásban is. Lehet azért élvezi mindig annyira a saját hangját/szövegét?
És ezt az ,,érted haragszom, nem ellened” jegyében írtam.
DE! Egyébként saját tapasztalat, hogy egy-másfél kortynyi rövid, órákkal az elfogyasztása után is képes megváltoztatni egy embert. Ingerültté, türelmetlenné, agresszivvé képes tenni és a vége – ha nem veszi észre magán és annak következtében tudatosan nem állítja le magát, kontrollálja magát – nagy baj is lehet belőle.
Szóval a nullával biztosabb az állapot. Sajnos a másnaposság lehet nem nulla. Amikor az illetőben még van alkohol, akkor nem nulla, bármennyi idő is telt el az ivás után. Pláne, ha éjfélig iszik, és másnap 6 órakor volán mögé ül, hiszen az már egy következő nap.
Edebácsi
2023-07-27 at 16:44
A nullatolerancia-híveknek üzenem, hogy füvescigi szívás után nagyobb a balesetokozás veszélye, mint egy sör után.
egresi istván jános ernő
2023-07-27 at 16:35
Vélemény, 2023-07-27 at 16:16:
Teljesen igaza van!
ViAM
2023-07-27 at 16:29
Iszol vagy vezetsz! A kettő nem megy. Az alkohol szervezetben való lebomlása egyénenként változik, mint ahogy a különböző hangulati skálák is – még másnap is.
A kulturált alkoholfogyasztás kellemes, ha már nincs más dolgod, elvégzendő feladatod és van idő a megfelelő kipihenésére is. A zéró tolerancia tehát helyes!
KG
2023-07-27 at 16:20
Senkinek sem kötelező az alkoholfogyasztás, és a vezetés sem. Döntse el, éppen melyiket akarja jobban – egy minimális önfegyelem talán elvárható lenne.
solothurn
2023-07-27 at 16:19
@Netta
“Ne akkor térjen észhez a szerző, amikor – ne adja Isten-, valaki ismerőse, barátja,
rokona az egy pohár bort iszogató vezetőnek az áldozata.”
Ìme újból a lumpenproliból előbújó ősirigység!
Az a két idióta aki az Árpád hídon ölt embert (kerékpárost) egy gyorsulási verseny nyomán,
kb- 170 km/h-val “vánszorogva” városban nem ivott a verseny előtt!
De embert öltek, mert hülyék.
Onnét ered az igazi veszély, nem pedig 1-2 üveg sör okán!
(Ausztriában élek, néha megiszom fél palack bort, utána vezetek)
Ausztriában és Németországban összesítve kb. fél millió kilométert vezettem.
Balesetet SOHA NEM OKOZTAM és soha nem szenvedtem el (más hibájából) sem.
Talán ez is egy érv száraz szentfazakak álszent véleménye ellen 😉
Vélemény
2023-07-27 at 16:16
Csak semmi lazítás, …….mert így sem bírnak magukkal az utakon, nagyon kevés a vezetési morál, etika és tolerancia, különösen a fiatalok körében. Sőt elférne még némi szigorítás, ami a sebesség korlátok be nem tartását, az örült előzéseket és befékezéseket illeti….
…..és igen egyetértek @ huda bejegyzésével:…sokan még alkohol nélkül is hülyék ,mi lenne ha még rá is innának!!
Nyugati Ádám
2023-07-27 at 16:12
Egyetértek az előző Cuki nick nevű hozzászólóval. Zéró tolerancia ajánlott minden olyan szerre vonatkozóan, amely ember és tolerancia függő. Vannak akik egy korty után is megbátorodnak, vannak olyan gyógyszerek, amelyek fölpörgetik az alkohol hatását, illegálisan forgalomban van egy csomó olyan kábítószer, amely szintén csökkenti a reflexeket és tompítja a felelősség érzetet, és még sorolhatnám a baleset-veszélyesség növelő szerek és egyéb fiziológiai és neurológiai állapotok és a vezetés közötti negatív visszacsatolásokat. Sok tragédiát lehet megelőzni a nagyvonalúság helyett szigorúan kezelt, a gépjármű vezetésre és más veszélyes üzem irányítására is hatást gyakorló állapotokat.
Orientál
2023-07-27 at 16:08
Szerintem egy 500 milliliter sőr elfogyasztását vezetésnél nem kellene tiltani.
Cuki
2023-07-27 at 16:08
Cula 2023-07-27 at 15:59
én a németeket találtam a legagresszívabbnak és az angolokat a legkevésbé agresszívnek
nagy sajnálatomra a magyar a középszar kategóriába tartozik
Netta
2023-07-27 at 16:04
Lázár mondott már egyéb marhaságokat is., úgy, amúgy…
Netta
2023-07-27 at 16:01
“még az enyhe másnaposságért is súlyosan meg kell lakolni”
NAGYON HELYES!
.
“a pénzbüntetések és az eltiltások időtartama brutálisan megnőtt az elmúlt években.”
MÉG SEM ELÉG!
.
Ne akkor térjen észhez a szerző, amikor – ne adja Isten-, valaki ismerőse, barátja,
rokona az egy pohár bort iszogató vezetőnek az áldozata.
KEZDÜNK ELSZADESZOSODNI.
huda
2023-07-27 at 16:01
Sokan még alkohol nélkül is hülyék ,mi lenne ha még rá is innának!!
Cula
2023-07-27 at 15:59
A magyar sofőrök jelentős része, zéró tolerancia mellett is agresszív állat. A Lajtán túliak pediglen, egy pohár sör (5 v/v %; 3dl.) után is tudják mi a regula. Aki jár a szivárványos országokba, az tapasztalatból tudja ezt a szörnyű igazságot.
Cuki
2023-07-27 at 15:54
az a baj, hogy vannak, akik úgy gondolják, hogy nekik 2 pohár vagy 10 pohár az ugyanaz.
ezek a büntetőfékezők, a 130km/h-val közlekedőket levillogók…stb, stb…
sajnos nem vagyok meggyőződve, hogy jó ötlet eltörölni a zéró toleranciát