A fővárosban gyarapodó forgalmi dugók elhárítása helyett Karácsony Gergely csak a gyorshajtókkal foglalkozik. A főpolgármester Facebook-posztjában reagált a rendőrség múlt heti, óbudai sebességmérési akciójára.
Minden második percben egy gyorshajtó – ez volt a mérlege a rendőrség sebességmérési akciójának
– emelte ki Karácsony Gergely. Mint írta, az akció két helyszínén összesen 153 gyorshajtót csíptek el; a sofőrök bírságra számíthatnak. A felmérés eredménye azt bizonyította, hogy rengeteg gyorshajtó sofőr közlekedik a harmadik kerületben. Közölte, hogy az elmúlt években átlagosan napi egy ember vesztette életét közúti balesetben. Majd kijelentette:
A célunk az, hogy 2030-ig ez a szám felére, 2050-ig pedig egyenesen nullára csökkenjen.
Ennek eléréséért a fővárosi önkormányzat átfogó közlekedésbiztonsági stratégiát készít, amit várhatóan idén nyáron társadalmi vitára bocsájtanak. Ugyanakkor arról egyelőre nincs konkrét információ, hogy a fővárosban tapasztalható dugókat hogyan kezelné a városvezetés. Karácsony Gergely már a választási kampányában is arról beszélt, hogy csökkenteni kell az autóforgalmat és az alternatív közlekedési módokat kell támogatni Budapesten. Korábban egy vlogger műsorában az elviselhetetlen dugókkal kapcsolatos kérdésre, miszerint egy óra a Nyugatitól a Blaháig eljutni, azt válaszolta:
Szállj föl a villamosra, és ott vagy 3 perc.
Karácsony Gergely korábban többször hangoztatta, hogy a dugókról egyébként is az autósok tehetnek, és inkább szálljanak ki járműveikből. Mint beszámoltunk róla korábban, több intézkedésével is az autósokat sújtja: ilyen például az, hogy egyik napról a másikra megjelentek a biciklisávok 2020 tavaszán, az egyébként is forgalmas Nagykörúton elvett egy sávot az autósoktól, illetve csökkentette a járdák szélességét. A különböző felújítások ütemezése sem tett jót forgalomnak, állandósultak a közlekedési fennakadások. A főpolgármester korábban elmondta: pontosan tudja, hogy mi vár a járványügyi helyzetből épp kikecmergő, fellélegezni vágyó városra.
Tudom, hogy a város fejlesztése, a Blaha megújítása mellett a Lánchíd felújítása és a rakpart átalakítása átmenetileg kényelmetlenséget is okoz sokaknak, tőlük csak megértést és türelmet tudok kérni, igyekszünk a lehetőségekhez mérten enyhíteni a kellemetlenségeket
– fogalmazott Karácsony. Viszont az állandósuló dugók egyik következménye lehet, hogy több, erősen egészségkárosító anyag kerül a levegőbe és nő a koncentrációjuk Budapesten az elmúlt évekhez viszonyítva, és ez a káros tendencia a forgalom természetellenes lelassításával fokozódhat.
Forrás: Karácsony Gergely Facebook-oldala; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS